Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Eesti veokamehed tulid Smiltenest kaksikvõiduga
Läti veoautokrossi karikavõistluste esimesel etapil, mis peeti Smiltenes pühapäeval, 29. aprillil, teenisid kaksikvõidu Eesti noored krossisõitjad Ott Kevvai ja Mait Mäesaar.
Läti lippu aitas Smiltene krossil hoida kolmanda koha saanud Kristpas Eglitis, kuigi just tema sai ebasportlike sõiduvõtete eest tagaselja sarjata.
Peasponsori auks nimetatakse sarja Virši A (tanklakett) karikavõistlusteks ja selle avaetapile kogunes 15 veokat, neist 6 Eestist. Lätlaste programm nägi ette kontrollsõite ajale, kolme 5-ringilist eelsõitu ja 7-ringilist finaali. Punkte ja poodiumikohti jagati vaid finaali tulemuste põhjal.
Kõik 15 meest korraga rajal ei käinudki, kuigi reglement seda lubas. Ikka seisis keegi katkisena boksis, kusjuures eestlaste hädad olid väiksemad kui lätlaste omad. Mikk Mäesaare GAZ 53 kippus paukuma ja turtsuma, Taavi Pindise autol andis aga otsad käigukast. Lätlastest oli rivi tagumises otsas sõitnud Aldis Kilkuts vist ainus, kes kõigis sõitudes omal jõul üle lõpujoone veeres.
Esimese poolfinaali võitis Andris Jurcins, kes näitas ka parimat kontrollaega. Lätlane andis kaudse tormihoiatuse kõikidele Eesti veokameestele, sest seni kuni väsimus ei kimbutanud ja pea külm püsis, liikus tema GAZ 51 tõesti kiiresti. Ott Kevvai oli esimeses poolfinaalis teine ja Mait Mäesaar kolmas.
Teises poolfinaalis olid pildil samad tegelased, kuid liidriks tõusis hetkeks ka Ainars Stasko. Eesti meistrivõistlusteltki tuttava Stasko veokas ei pidanud aga valule vastu ja sõit jäi pooleli vesi karteris. Sõiduvõidu teenis Ott Kevvai.
Kolmandas poolfinaalis jätkus Kevvai ja Mäesaare edu, Jurcins aga katkestas.
Finaalis pääsesid meie mehed kohe juhtima ja kuna lätlaste poolt enam õiget ohtu polnud, lõbustasid Võrumaa noormehed, omavahel head sõbrad, end omavaheliste kohtadega vahetamisega. Lätlased Jurcins ja Kristaps Eglitis proovisid omavahel sama teha, aga neil ei tulnud see enam nii hästi välja Jurcins katkestas. Seevastu visa hingega Bruno Leimanis üritas taaskord kivist vett pigistada ja parandas iga ringiga oma kohta ning jõudiski Eglitisele viimaseks ringiks kannale. Rohkemaks ei jätkunud enam võistlusmaad.
Seega esikohta Ott Kevvaile, teine Mait Mäesaarele. Kristo Laadre oli viies, Mikk Mäesaar kuues ja Rünno Niitsalu kümnes. Taavi Pindis startis finaalis väljaspool arvestust, sest ta ei saanud poolfinaalides kirja nõutavat ringide arvu.
Armutult käisid konkurendid ringi Rünno Niitsalu masinaga iga sõiduga vähenes tema masina poritiibade pindala. Näiteks Raivis Lokmanis arvas heaks end Niitsalu nina ees külili keerata, kukkudes kastiga meie mehe nina peale.
Kristo Laadre torises aga Kristaps Eglitise peale. Kolmandas poolfinaalis oli lätlasel meie mehest möödumiseks ruumi küll ja küll, kuid omatigi üritas ta Laadret veel piirdeaiast läbi suruda. Lätlastest kohtunikud mõistsid Eglitise käitumise hukka, kuid lisasid, et seda meest karistada ei saa, kuna tema isa on sarja sponsor
"Teised lätlased sõidavad ilusti, näiteks Raivis Lokmanis andis ilusti teed, kui nägi, et jääb kiiruses alla," lausus Laadre. "Aga see Eglitis kohe otsis tüli. Ma nägin, et ta hakkab mööduma, omast arust üritasin talle isegi teed anda, aga ta vajus järjest rohkem selga. Muidu oli tore ja hästi korraldatud võistlus."
|
|
|
|