Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Helmut Uusmägi jahib sprindisarjas meistritiitlit |
|
Helmut Uusmägi jahib sprindisarjas meistritiitlit
Helmut Uusmägi on tänavu olnud kõigil sprindietappidel veoautode masinaklassis võitmatu. Hooaja ilus algus innustab paarkümmend aastat autospordiga tegelenud meest jahtima meistritiitlit.
Kuigi kodus riiulitel on Helmut Uusmägil üle poolesaja autospordivõistlustel võidetud karika, kinnitab ta, et võidujanu veel kustunud pole. "See on veres sees ja pole lihtne sõitmist pooleli jätta. Seda enam, kui tulemusi ka on. Pealegi ei ole lagi veel käes," räägib Uusmägi.
Kui varasematel aastatel on Helmut Uusmägi võistelnud ka autorallidel ja rallikrossidel, siis viimastel hooaegadel on ta keskendunud sprintidel osalemisele.
"Viimati rallit sõitsin Tallinnas. See oli kas 1993 või 1994 koos Villu Esteriga. Siis oli viimane kord," räägib Uusmägi. "Krossisõidu jätsin 1996. aastal kolmeks hooajaks pooleli. Sõitsin krossi veel, kui veokatele toimusid rallikrossid. Nüüd, kui on ainult autokross veokatele, enam ei sõida. Krossis on teised seadused - tuleb sõita standard-ratastega ja autol peab olema originaalkäigukast."
Uusmägi tunnistab, et auto krossikõlbulikuks ehitamine oleks isegi reaalne, kuid kontaktne ala lõhub autot. "Plekitöö on hakanud ära tüütama," sõnab ta. "Sprindis on selle võrra lihtsam, et auto muidu kannatada ei saa, kui ise seda kuidagi ära ei lõhu."
Auto kallal nokitseda Tabasalu autosportlasele aga meeldib. "Ehitamise pool meeldib tõesti. Algul oli mu autol neljane standard-käigukast, see sai ise viiekäiguliseks aretatud. Minu käigukasti ehitus on üldse teistmoodi, kui Jaanus Liguri poolt ehitatutel."
Kuuldavasti on Uusmägi ainus, kelle rallispordiks ettevalmistatud veoautot ei ole Liguri juures täiendatud. "Vanasti vist Aare Müili autol ei olnud ka Liguri täiendusi, aga nüüd ta mootorit vist lasi seal teha," oletab Uusmägi.
Kõige suuremat heameelt tunnebki mees selle üle, et omatehtud käigukast ja mootor on võrdlemisi hästi vastu pidanud. "Olen üritanud nii teha, et kestaks pikalt. Eelmise aasta lõpust olen siiani sõitnud sama mootoriga. Kõpus läks mootor laiali, kui andsin Müilile proovida. Tegelikult on praegu väga kehva mootor. Enne on olnud parem mootor, aga siis polnud korralikku käigukasti. Nüüd tahaks käiguvahesid muuta. Ja Narva sprindiks peaks uus mootor kokku saama."
"Edu on sees ja pole mõtet hooaega pooleli jätta," annab Uusmägi lubaduse stardis olla ka Narva etapil. Vahetult enne Kehtna osavõistlust 45-aastaseks saanud autosportlane on veomasinate arvestusklassis võitnud kõik kolm sprindivõistlust, millest meistrisarja arvestusse läks kaks osavõistlust. "Kahju, et Pärnus sõita ei tahetud, kuna seal olevat kiire rada. Oli paar šikaani ja polnud asfalt nii väga kiire midagi," räägib Helmut Uusmägi, kes kolmandal etapil sai omas masinaklassis võidu sõita vaid Kalju Parkeriga.
Helmut Uusmägi sõnab, et eesmärk on sel hooajal saavutada rallisprindis meistritiitel. "Kui alaga tegeleda ja midagi teha, siis teha korralikult. Mulle ei meeldi teiste sabas sõita. Teinekord võib koht tehnika taha jääda, aga siiani on õnneks läinud. Eile just mõtlesin, et kuna aasta on päris hästi alanud, tekib juba kohustus, et ei tohigi enam ühtegi viga teha."
Milles peitub edu võti? "Kogemus tuleb kasuks," ütleb Uusmägi. "Müil on sama kaua sõitnud ja tema kõige kõvem vastane mulle tänavu on. Kui ta sõidab. Antud juhul teisi ei näe, kuna nemad osalevad suhteliselt kehvasti liikuvate autodega. Ma küll ei tea, aga vaevalt, et keegi kiiretest rallimeestest poole hooaja pealt sarjas sõitma hakkab. Kui mõni rallimees tuleb etappi sõitma, siis on muidugi endal hea võrrelda."
Helmut Uusmägi oletab, et rallit sõitnud meestele ta sprindirajal väga alla ei jääks: "Praegu on tiitlit jahtida selle võrra lihtsam, et Jaanus Ligur, Marco Lee ega Jaan Mölder ei osale. Aga ma usun, et neile väga alla ei jää. Nagu Margus Jamnese isa eile Pärnu sprindil ütles, mu auto liigub nagu WRC."
"Tahan neid tänada, kes mind on aidanud. Kui keegi aitab, on hea. Kui ei, üritan ise läbi lüüa," sõnab hõbehalli kabiiniga GAZ-il sõitev Uusmägi lõpetuseks. "Sponsoreid pole. Sõbrad ja tuttavad on aidanud. Kleepsud on autole võistlustelt jäänud."
Autol GAZ 51 võistlev Helmut Uusmägi Kehtna rallisprindil. Foto: Rando Aav
|
|
|
|