Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Väga libe rada oli veokameestele tõsiseks katsumuseks |
|
Väga libe rada oli veokameestele tõsiseks katsumuseks
|
Loe lisaks |
|
|
Veoautokrossi teist etappi Tamsalus iseloomustas ekstreemselt libedaks muutunud rada. Mehed nägid kurja vaeva, et oma masinaid rajal hoida ja hangedes seiklemisest pääses vaid mõni üksik.
Võistluspäev algas viivitusega, mille tõttu nii võistlejad kui ka pealtvaatajad pahuraks muutusid. Probleemid tekkisid kontrollsõitude ajavõtuga ja asi hakkas arenema alles siis, kui kogu esialgne süsteem ümber korraldati.
Teise etapi punkte kogunes jahtima 26 veokameest 16 klassis GAZ 51/52 ja 10 GAZ 53. Seega oli võistlejaid veel rohkem kui esimesel etapil Viitinas ja seda vaatamata asjaolule, et kaks Viitinas rajal käinud meest Tamsallu ei tulnud. Pole võimatu, et suvel jõuab võistlejate arv klassis GAZ 51/52 sinnamaani, kus tuleb hakata korraldama juba C-finaale (25 võistlejat ja rohkem).
"Väikeste veokate" mehed jagunesid kontrollsõitude järel kahte erineva koosseisuga poolfinaali. Esimese poolfinaali võitis eelmise etapi võitja Aivar Kender Marek Kõbu ees, teise aga üllatuslikult noor lätlane Andris Jurcins.
Lõunanaabritel, keda Tamsalus oli kolm, oli üldse palju parem päev kui eelmisel etapil Viitinas. Otse A-finaali pääses ka Bruno Leimanis. Kristaps Eglitisega nägi kurja vaeva mullune meister Indrek Järvpõld, kel õnnestus otse A-finaali viiv neljas koht lätlase käest ära võtta alles poolfinaali viimasel ringil.
Mitmed eeldatavad favoriidid pidid aga end tõestama B-finaalis. Otse edasi ei pääsenud näiteks Tarmo Ilves, eelmisel etapil head sõitu teinud Tarmo Kihulane ja mullu kaks etapivõitu saanud Olev Helü. Kaks viimast ei saanud lohutust ka B-finaalist, ukse lõi Kihulase nina ees kinni seesama kangekaelne lätlane Eglitis. Helü, kelle auto blokksillaks arvatud tagasild ei osutunudki nii väga blokeerituks, heiskas B-finaalis valge lipu juba enne viimasele ringile minekut ning tuli rajalt maha.
GAZ 51/52 finaal tasus ootamist ning raja ääres külmetamist. Marek Kõbu ja Aivar Kender pidasid esikoha nimel harvanähtavat duelli, vahetades mitmel korral kohti ning sõitsid viiendal-kuuendal ringil kõige krooniks 300-400 meetrit täiesti kõrvuti, olles liibunud teineteise vastu kui noor armastajapaar. Võitjana väljus sellest duellist Kõbu.
Kolmanda koha hõivas esialgu Jurcins, kuid sõiduviga langetas lätlase õige pea kaheksandaks. Poodiumikohale tõusis Järvpõld ja kasvatas vahe järgnevatega turvaliseks, kuid siis juhtus väike "kommunikatsioonihäire", mille üheks osaliseks oli kummalisel kombel taas Kristo Laadre.
Mäletatavasti sõimas Laadre Viitinas iseenda korralikult läbi, sest arvas end ekslikult mahajääjaks ja lasi kolmandal kohal sõites konkurendi vabatahtlikult mööda. Tamsalus sõitis Laadre välja oma klassi parima kontrollaja, kuid finaal läks tal nässu gaas jäi juba stardis peale ja mees käis esimeselt ringilt tulles boksis.
Indrek Järvpõld aga konkurendi seiklusi ei teadnud ja Laadrele ringiga järele jõudes arvas, et võitleb positsiooni eest. Ta asus kiirustades möödasõidule ning mõlemad masinad paiskusid valli. Järvpõld pääses küll minema, kuid pikk rivi konkurente jõudis selleks ajaks end Järvpõllule sappa haakida. Juba järgmises kurvis leidis aset järgmine kontakt Järvpõllule libises külje pealt sisse Riho Teidla, kohe oli platsis ka Taavi Pindis ning kõik kolm olid taas hanges.
Kui kolm koera purelevad, saab kondi tavaliselt neljas. Sel korral vedas kõige rohkem Bruno Leimanisel, kes jättis oma auto isegi korraks seisma, ootas rahulikult, kuidas eestlased sõidutrajektoori vabaks ukerdavad ja tõusis probleemideta kolmandaks. Rajale pääsesid ka Pindis ja Teidla, kuid Järvpõllu sõit oligi sõidetud.
Esimesed viis GAZ 51/52-l: 1. Kõbu; 2. Kender; 3. Leimanis; 4. Pindis; 5. Jurcins.
GAZ 53-l oli suurimaks üllatuseks asjaolu, et kogenud Silver Tammemägi pidi finaali pealtvaatajana jälgima. Autosid oli selles klassis 10, finaalikohti jagus teoreetiliselt seega kõigile meestele, kuid praktiliselt istus Silver Tammemägi mõlemas poolfinaalis lumehanges kinni ja ei saanud kirja nõutavat 30 protsenti ringidest.
Finaali avaring ebaõnnestus Sigmar Tammemägil, kes langes võistlejaterivis päris lõppu. Mullune meister tegi küll lausa meeleheitlikku sõitu, kuid esikoha püüdmiseks jäi sellest väheseks. Etapi võitis nagu Viitinaski Mait Mäesaar ja et Maidu noorem vend Mikk oli Sigmari järel kolmas, siis sai tõdeda, et Tamsalu ja Viitina etapi esikolmik oli selles klassis täiesti sama.
Neljanda koha sai Tamsalus kodurajal sõitnud Argo Allik. Viienda-kuuenda koha eest tuleb kiita uustulnukaid: esimest korda startinud Kaimar Valnerile ja Viljar Kasele oli see kahtlemata hea saavutus. Viitinas ja Tamsalus head kiirust näidanud Erko Sibul aga astus sama reha otsa mäletatavasti jäi noormehe sõit esimesel etapil pooleli lumevallis ja sama juhtus ka Tamsalus.
Lääne-Viru meistrivõistluste arvestuses pälvisid etapivõidu vastavalt Kristo Laadre ja Argo Allik.
|
|
|
|