Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Nädalavahetusel toimub vanasõidukite talveralli |
|
Nädalavahetusel toimub vanasõidukite talveralli
Tänavune vanade autode talvine kergelt sportliku alatooniga kokkusaamine toimub Harjumaal 17.-18. veebruaril. Võiduajamise algus on laupäeva varahommikul kell 7.30.
Uunikute talveralli saab alguse 17. veebruaril KuMu parklast. Pallasti silla juures toimub võiduajajate instruktaaž, esimese jõuvankri start 280 kilomeetrisele rajale on kell 8.
Nagu ikka, on kogu sõidu olulisim osa ristsõna lahendamine, millele leitakse vastuseid teede äärest siltidelt, märkidelt jne tavalise ralli mõistes ülesõitude ajal AKP-de vahel. Ristsõna absoluutselt õige lahendamine ja ajakontrollist/etteantud keskmisest kiirusest kinni pidamine on eelduseks heale lõpptulemusele, kihutamine lisakatsetel ei ole absoluutselt oluline osa võiduajamisest. Sekundid ja minutid rajalt teisendatakse kõik ümber karistuspuntideks aga nii, et võiduajajal on palju õigem iga kontrollpunkti küsimusele õige vastus leida ja AKP-sse pigem 3 minutit hilineda, kui hullunult üldkasutataval teel kihutades kaasmaalasi ohustada. Ilma ristsõna lahenduseta ei oma õigeaegne AKP läbimine mingit tähtsust.
Kogu talveralli keskmine kiirus on 38,7 km/h ja see on olnud võimetekohane nii soolomootorratastele kui ka TA-6 "Hiina Ikarussile", vanast Mercedesest rääkimata.
Teine oluline osa võiduajamisel on kaunis Eestimaa talvine loodus, stiilsed meeskonnad kaunistatud jõuvankritega ja lõputu positiivsus. "Oluline on jõuda etteantud legendi alusel õhtuks õigesse punkti, et siis koos teiste omasugustega vanatehnikaharrastuse olemuse üle arutleda," sõnas ürituse peaorganisaator Priit Veski.
"Vahelduseks pannakse siiski vanakesed proovile ka viiel kiiruslikul lisakatsel, mis on valitud võimalikult aeglased ja ohutud. Pisut peab ju vanakestega ringisõitmist armastavatel tegelastel ka lihtsalt lõbus olema."
Kaks katsetest toimuvad erapõldudele lükatud lumeradadel, üks vanas karjääris ja kaks viimast vana suure autobaasi õuel. Neid on oodatud vaatama ka pealtvaatajad.
Hommikune unepeletamine toimub, nagu eelmiselgi aastal, ühe korraldaja põllul Raasiku külje all Sambul ja algab kell 9. Põllule on sisse sõidetud 1,2 km pikk sinka-vonka rada, kus on tagarattaveoliste autodega lõbus lustida.
Järgmine kiiruslik katse toimub Ravila mõisatallidest 700 meetrit
edasi põllul sisselükatud lumerajal. Sinna peaks esimene auto jõudma kell 10.15.
Kaks ringi annavad kokku 1,5 km katset. Kolmas katse algab kell 11.30 Voose vanas kruusakarjääris, kus võiduajajatel tuleb läbida umbes 700 meetrine rada.
Kell 13 on Kuusalus lõunapaus ja pärastlõunase osa lisakatse toimub Kiiul vana autobaasi hoovil algusega kell 14.30.
Pärast viimast orienteerumist jõuavad jõuvankrid tagasi Kiiule, kus kell 17.30 algab selleaastase talveralli Grande Finale. Sõidetakse üksteise vastu samal rajal aga starditakse raja vastaspooltelt nagu jalgratta trekisõidus. Kes esimesena pärast ettenähtud ringe seisab stopp-joonel, on edasipääseja.
Kella seitsmeks õhtul peaks taveralli ringisõitmise osa lõppenud olema ja vanatehnikahuvilised asuvad tubaste toimetuste juurde Ujula nimelises klubis Kuusalus.
"Kui juhtute sellel nädalavahetuse Harjumaa idaosas ehk ida pool Tartu mõrvarmaanteed ringi sõitma ning teile hakkab vastu tulema kirevaid vanu autosid ning mootorrattaid ja "karvaseid-sulelisi" võiduajajaid, siis oletegi sattunud Uunikute Talveralli peale. Need ei ole "silm ruutus peas" kihutajad, vaid lõbus seltskond ratastel, kes püüab hiina keelena tunduva legendi alusel jõuda geograafilisse punkti, mille asukohast pole neil sinnamaani aimu," rääkis Veski. "Kui selle seltskonna kulgemine meenutab Browni liikumist, siis see ongi normaalne. Selline on vanatehnikahuviliste talvine kokkusaamine olnud juba viis eelnevat aastat!"
Lisainfo:
www.unic.ee
forum.automoto.ee/showthread.php?tid=19051
|
|
|
|