Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Koeru rahvarallil pääseb rajale 110 võistluspaari |
|
Koeru rahvarallil pääseb rajale 110 võistluspaari
|
Loe lisaks |
|
|
Koeru rahvaralli korraldajad lubavad planeeritud saja ekipaaži asemel rajale 110 võistluspaari. "Tegime seda võistlejatele vastu tulles," lausus ralli korralduskomitee liige Peep Kristal.
"Sõitjatele vastu tulles viisime osavõtjate arvu viimase piiri peale. Ajasime ajakanali kinni, ega jätnud reservi. See võib tähendada, et keegi peab hämaras finišeerima - ilmselt 4WD klassi sõitjad," ütles Peep Kristal. Ta selgitas, et võistlejate arvu suurendati põhjusel, et noored kindlasti rajale pääseksid: "Neile on Koeru rahvaralli avaetapp."
Bülletääni vastava võistlusjuhendi muudatuse kohta osavõtjate arvu suurendamiseks avaldavad korraldajad ametlikul teadetetahvlil võistluspaigas.
Võistluse juht Arvo Arula märkis, et rajale pääsevad vaid võistlejad, kellel on olemas EAL sõitjalitsents või võistlejakaart. "Võistlejakaardi saavad vaid need, kellel on ülekanne kolmapäeva õhtuks tehtud. Sularaha eest võistlejakaarti osta ei ole võimalik ning kui raha on maksmata, siis ole kedagi süüdistada, kui korraldaja rajale ei luba."
Peep Kristal palus võistlusjuhendiga tähelepanelikult tutvuda: "Omalt poolt panen sõitjatele südamele, et nad ei unustaks autosse paigaldada lumelabidat ja puksiirköit. Need on nõutavad!"
Rajaolud on korraldajate kinnitusel head. "Lumi on maas. Enamus trassist on lumekanal, kus äärtes vallid. Samas on ka kohti, kus valle pole ja äärtes eurokraavid. Laia kaarega ei maksa selliseid kurve võtta - lume alune võib olla tühi. Lund on ja tee on jäine," rääkis Kristal.
Arula hinnangul võistlusrajaga probleeme ei ole: "Seda muidugi ei tea, mis ilm teeb. Kui külma peab, siis hea. Ööseks lubas 32 kraadi pakast."
"Kui ei tule totaalset kliimamuutust, ei ole muretsemiseks põhjust. Enamus katseid väljub põhimaanteedele," lisas Kristal.
Ülesõidud on tänavusel Koeru rahvarallil võrdlemisi lühikesed. Kompaktse võistluse pikim ülesõit on ligi 14 kilomeetrit, teised alla 10 kilomeetri pikkused. "Ülesõidud on kindlalt korras ja mingeid metsavahesid pole," täiendas Peep Kristal.
Ralli algab Vao katsega. Sama lisakatset läbivad võistlejad kokku kolmel korral. "Kes tahab sõitu fännama tulla, võiks vaadata just Vao katset. See on piisavalt tehniline. Samuti on Vao katsel publikule toitlustamine ja publikuparkla. Lisaks on ligidal ametlik teadetetahvel ja võistluskeskus," rääkis Kristal.
Kuna tegu on nn pimeralliga, korraldajad täpsemat informatsiooni võistlustrassi kohta enne laupäeva hommikult avaldada ei saa. Korralduskomitee liige Margus Laanep märkis, et võistluspäeva hommikul avaldatakse pealtvaatajaile katsete kaart. "Lisaks loodame valmistada mingi koguse kaarte, mida huvilised saavad võistluskeskusest," sõnas ta.
"Publikule saab soovitada ka Koeru katset. Vao katselt otsustavale katsele Koerus pole palju tulla, vahemaa on kolm ja pool kilomeetrit. Katse ise on põldude vahel keerutamine, mis lõpeb Koeru alevi keskuses. Tõenäoliselt üks põnevamaid katseid, kuna seda sõidetakse ainult üks kord. Kui on sekund-sekundi mäng, tullakse viimast võtma," ütles Peep Kristal. Koeru alevi ümbruses sõidetav viimane katse on ühtlasi ralli pikim (2,77 km).
Rahvaralli "Koeru talv 2007", mis on Eesti noorteralli meistrivõistluste esimene etapp ja Moskvich Liiga karikavõistluste avaetapp, algab laupäeval, 10. veebruaril kell pool üheksa hommikul. Esimene auto lõpetab võistluse orienteeruvalt kell pool kolm päeval.
|
|
|
|