Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Uustulnuk Silver Havamaa tegi avaetapil puhta töö |
|
Uustulnuk Silver Havamaa tegi avaetapil puhta töö
|
Loe lisaks |
|
|
Tallinna hipodroomil toimunud superkrossi sarja avaetapil osales kolmkümmend üheksa võistlejat. Kõige edukam oli esmakordselt krossivõistlusel osalenud 30-aastane Silver Havamaa.
28. jaanuaril toimunud võidusõidul võttis superkrossi karikavõistluste esimeselt etapilt noorteklassis võidu Sander Roosimaa (VW Golf). Kvalifikatsioonisõidu kiireima aja teinud Joel Alliksaar (VW Golf) oli sunnitud leppima teise ja Sten Karuks (VAZ 2108) kolmanda kohaga. Kokku käis noorteklassis rajal üksteist võidusõitjat.
Juunioridest suutis kvalifikatsioonis võiduni jõuda esimest korda rajal olnud Heigo Kriibi (VW Golf), kuid finaalides pani kogenum võistleja Grete Männikus (Lada Samara) oma paremuse maksma ning võttis etapivõidu konkurendi ees. Kolmandaks tuli Taavi Ilves (VW Golf).
Esirattaveoliste autode arvestuses oli kvalifikatsioonis parim Toomas Kasenurm (VW Golf), kuid laguneva tehnika tõttu pidi pärnakas leppima klassi üheksanda kohaga. Pjedestaali esimesele astmele tõusis Margus Suigusaar (Opel Astra), teise kohaga lõpetas võistluse Marek Kasenurm (VW Golf) ja mõlemad poolfinalid võitnud Rainer Schultz (Lada Samara) oli kokkuvõttes kolmas.
Tagarattaveoliste autode klassis, kus võeti mõõtu Ladadel ja Moskvitšidel, saavutas esikoha Keio Serbin (VAZ 2105). Kevo Kärp ületas finaalsõidus finišijoone teisena ja Danel Ivask (VAZ 2105) kolmandana.
Vabaklassi sõitjate starte oodati vast kõige enam, sest kõiki huvitas, kuidas rahvasprintidelt auhinnalisi kohti kogunud Silver Havamaa oma vastselt soetatud Honda Civic Type-R võistlusmasinat taltsutada suudab. Juba kvalifikatsioonisõit andis vastuse, et tegu on arvestatava konkurendiga, sest suutis tallinlane välja sõita päeva kõige parema kvalifikatsiooniaja.
Ka finaalides ei andnud Silver Havamaa teistele võimalust ja lõpetas superkrossi karikasarja avaetapi esikohaga. Teiseks tuli Asso Ojandu (VAZ 2108) ja kolmandaks Margus Tammoja (Honda Civic). Lisaks võttis Havamaa võidu ka superfinaalist.
"Võistlust on keeruline kommenteerida," lausus Silver Havamaa, tuues põhjenduseks oma uustulnuka rolli. "Kõik oli uus - ralli reeglitest on asi kaugel. Õnneks oli seal rallimees Arvo Ojaperv, kes andis mulle sisuka lühiülevaate reeglitest ja põhitõdedest."
Silver Havamaa osalemine võistlusel sai aga võimalikuks tänu Kaido Karjusele. "Päev enne võistlust tekkis esimene võimalus masinat lumel katsetada, kuid käigukast purunes. Karjus tegi öö läbi, mis suutis ja hommikuks oli masin koos," selgitas võitja.
"Kahjuks lagunes kast tänu soomlaste kehvadele varuosadele uuesti esimeses treeningsõidus - sõitsin terve päeva viienda käiguga. Võita õnnestus ilmselt tänu sellele, et sain ajasõitudes parima aja, mis tagas finaalides mulle parima stardikoha. Kuna möödumisvõimalused praktiliselt puudusid, siis lihtsalt hoidsin lõpuni kohta."
Havamaa lisas, et konkurente alahinnata ei saanud: "Nad olid mul koguaeg kannul!"
"Üldiselt olen rahul, sest kõik sujus ja mingit mökutamist ei olnud. Korraldajaid tahaks tänada selle eest, et nad suutsid mind üllatada karikaga, mis suurim kõigist seni aastatega kogunenud karikatest."
Superkrossi teine etapp toimub Taali krossirajal
Tänavune soe talv on põhjustanud superkrossi karikasarja kalenderplaanis muutusi. Varasemalt Viljandisse järvejääle planeeritud teine etapp tuleb seetõttu üle viia Taali krossirajale. Võistlus toimub 4. veebruaril.
"Jääle veel ei saa ja kaalusime ka varianti võidusõit Pärnus ringrajal korraldada, kuid kuna ringrajal asfaldiosalt väljasõit kahjustab liigselt sealset pinnast, siis otsustasime Taali kasuks," selgitas superkrossi sarja peakorraldaja Eiki Eriste.
29. jaanuaril avaldati superkrossi teise hooaja võistlusjuhend ja algas osavõtjate eelregistreerimine. Eelregistreerimine kestab kuni esimese veebruari kella seitsmeteistkümneni.
|
|
|
|