Jaanuari keskel alustati RS Motorspordi töökojas uue võistlusbagi ehitamist. Uue masinaga hakkab sõitma Maido Ruusmann, kes läinud hooajal võistles superkrossi sarjas tagarattaveolisel Ladal.
Bagi loodetakse valmis saada mai keskpaigaks, mil algab uus hooaeg. Niivõrd kiiresti peaks bagiauto ehitamine õnnestuma seetõttu, et kasutatakse mootorrattamootorit ja kettülekandeid.
Uue bagi jõuallikaks saab mootorrattalt võetud 1200 cc Kawasaki ZX12R mootor, mis arendab 178 hj ja 134 Nm. Kuna see tuleb juba tehasest kõrge forsseeringuga, siis seda enam rohkem edasi ei arendata.
Mootor hakkab asetsema juhi selja taga ning jõud kantakse tagaratastele üle keti abil. Samuti läheb tagarattaid vedavalt võllilt kett ette esirattaid vedavale võllile. Selline süsteem, mida kasutavad mitmed Euroopa bagisõitjad, võimaldab ehitada konkurentsivõimelise bagi kiiresti ja odavalt.
Auto tuleb ka palju kergem, kuna pole vaja esimest ega tagumist diferetsiaali ning kokkuehitatud mootor ja käigukast on samuti kerged.
Raam ehitatakse suuremal määral Kroommolübdeenterasest torudest, mis telliti otse Hollandist. 25CrMo4 teras on paremate tugevusomadustega, kui Eestis saadaolevad tavalised tõmmatud torud.
See asjaolu võimaldab ka mõningates konstruktsioonides kasutada peenemaid torusid ning seega kaalu kokku hoida.
Uue bagiga hakkab Maido Ruusmann konkurentsi pakkuma põhiliselt Balti meistrivõistluste sarjas, kuid plaanis on osa võtta ka Lätis ja Leedus toimuvast Euroopa meistrivõistluste etapist.
Vaata lisaks:
www.rsmotorsport.ee