Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Venemaa > AvtoVAZ alustas kahe võistlusauto homologeerimist |
|
AvtoVAZ alustas kahe võistlusauto homologeerimist
AvtoVAZ-i esindajad loodavad, et rahvusvaheline autoliit FIA homologeerib lähiajal kaks uut võistlusmasinat, milleks on Lada Kalina ja Lada 112. Taotluse esitas Venemaa autotootja mullu detsembris.
2006. aasta detsembris esitas autotehas FIA-le kõik vajalikud dokumendid, et saada homologeering 1,4-liitrise mootori töömahuga Lada Kalinale ja autole Lada 112 Coupe, millel 1,6 liitrine mootor. Autod homologeeritakse klassidesse A ja N.
Enne homologeerimise saamist tohib nimetatud võistlusautodega osaleda vaid Venemaa meistri- ja karikavõistlustel.
Esimest korda tutvustati Lada Kalinat avalikkusele Moskvas 2005. aasta novembris, kui toimus näitus "Sport. Motor. Tuning". Mullu tekkis Lada rahvuslikele sarjade sõitudele uus mono-klass, mis baseerus sel autol. 7. jaanuaril testiti üheksat uut autot esmakordselt jäärajal.
AvtoVAZ-i peadisainer Vladimir Guba on vaimustuses: "See oli väga vastusrikas sõit, sest me tõime rajale uued autod, uute mootoritega. Lada Kalina Sport vastas ootustele ja oli austusavalduseks inseneridele, kes auto sportmudeli ette valmistanud. Rasketes ilmaoludes töötasid autode mootorid maksimum efektiivsusel ja ringi läbimise ajad olid suurepärased!"
Pilootide sõnul said nad autodega kiiresti sinasõbraks. Sõidu võitja Aleksander Nikoneko kommenteeris: "Lada Kalina on hea sportauto. See on kompaktne ja kergesti juhtitav."
Lada Kalina 11193-37 sportauto baseerub Lada Kalina luukpäraga versioonil. Mootori töömaht on 1,4 liitrit.
Venemaal käima lükatud mono-klassi autod vastavad tehnilistelt tingimustelt N-rühmale. Mootor on neljasilindriline, 16-klapiline, mil on 110 hobujõudu. Auto maksimumkiirus on 200km/h. Nullist sajani kiirendab uus Lada kaheksa sekundiga. Sõiduki pikkus on 3850 mm, laius 1700 mm, kõrgus 1390 mm, teljevahe 2470 mm ja raskus 950 kg.
Lada Kalina. Foto: AvtoVAZ
|
|
|
|