Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Veoautokrossi üldjuhendile tehti iluravi
Eesti Autospordi Liidu (EAL) Veoautokomitee koosolekul koostati järgmise aasta võistluste kalender ning tehti väikesi täpsustusi ning parandusi veoautokrossi üldjuhendisse.
Autokrossi meistrivõistlused veoautodele koosnevad ka järgmisel hooajal kaheksast etapist, millest kaks toimub talvel ja mis kõik arvesse lähevad. Veobagidele talviseid etappe pole, kuid suvises kalendris on neile kavas 7 etappi, millele kaheksandana võib lisanduda veel autokrossi arvestusse minev sprindietapp. Veobagide kalender täienes viimase etapi arvelt, mis sõidetakse hooaja lõpuvõistlusel ehk nn spordipäeval.
Veoautokrossi üldjuhendisse ja tehnilistesse tingimustesse tehti mõningaid täiendusi ja parandusi.
Üldise korra parandamiseks võistlusboksides lisati juhendisse klausel, mis keelab boksialal sõita kiiremini kui 20 km/h. Samuti on keelatud igasugune kolmandate isikute transportimine võistlusautoga omal jõul liikuvas võistlusautos võib viibida vaid üks isik ja ainult juhiistmel. Mehhaanikute või muude tegelaste rippumine astmelaudadel, veokastides ja mujal on karistatav ning karistus määratakse sellel autol võistlevale sportlasele.
Mõlema kõnealuse rikkumise eest saab võistluste juht eksijat karistada kuni 500-kroonise rahatrahviga. Enne trahvi tasumist võistlejat starti ei lubata või tema tulemust välja ei kuulutata.
Võistleja vastutab ka enda ning oma kaaskonna suhtlemise eest kohtunikebrigaadiga. Võistluste ametlike isikutega on õigus suhelda vaid võistlejal endal või tema registreerijaklubi esimehel ning seda ajal, mil ei toimu võistlussõitu. Kohtunikega sõimlemise eest võib võistluste juht määrata võistlejale kuni 1000 krooni trahvi, seejuures vastutab sportlane ka oma mehhaanikute käitumise eest.
Muutunud on reeglid, mis käsitlevad valestarti. Kui valestart toimub enne fooritulede süttimist, katkestatakse stardiprotseduur ja valestardi teinud võistleja(d) saab hoiatuse. Teistkordne valestart sama võistleja poolt samas sõidus toob kaasa võistleja sõidust eemaldamise ja protokolli kantakse ta kui mittestartinu.
Valestarti ajal, kui fooris juba punased tuled põlevad, karistatakse samal moel mis varem 10 sekundilise peatusega boksis. Komitee arutas ka võistlejate ettepanekut asendada 10-sekundiline peatus stop and go-ga, kuid vähemalt järgmisel hooajal seda kasutada veel ei saa, sest paljudel võistlusradadel pole selleks sobivaid tingimusi (rajad vajaksid ohutuid aeglustus- ja kiirendusribasid).
Valestardi kandmist fikseeriv kohtunik peab olema varustatud stopperiga ja 10 sekundit on karistuse kandmise minimaalne aeg. Kohtunikul on õigus võistlejat ka kauem kinni hoida, kui tema naasmine rajale pole parajasti mööduvate võistlejate tõttu ohutu.
Valestardi karistuse peab võistleja ära kandma hiljemalt enne neljandalt ringilt tulekut. Selline sõnastus on tingitud asjaolust, et osadel radadel asub valestardi kandmise koht mõni meeter pärast ringilugemise paika sisuliselt tuleb karistus kanda ikkagi kolme esimese ringi jooksul.
Tehniliste tingimustega keelati traktorirehvi kasutamine. Traktorirehvi võib edaspidi kasutada vaid erandjuhtumitel, kui see on ära märgitud konkreetse etapi juhendis (näiteks Varstus raskete ilmastikutingimuste puhul).
Veobagide GAZ 53 väljalaskekollektor peab olema algne. Leegitorude ja summuti ehitus jäävad vabad, kuid müratase ei tohi ületada lubatu piire.
Veobagide kokpiti kohal peab olema eest ja tagant loetav võistlusnumber (analoog veoautode kaarenumbriga, mis muudeti kohustuslikuks eelmisel hooajal).
Bagimehed peavad isekeskis leidma ka lahenduse küljevõrkude probleemile suure tõenäosusega hakatakse nõudma ka nende olemasolu.
Tulekustuti kohustusliku omamise nõue võistlusautol kaotati tulekustuti on edaspidi soovituslik.
Veoautodel peab võistlussõidu ajal juhipoolne küljeklaas olema suletud.
Kuna turustusvõrgust on praktiliselt kadunud veoautode GAZ 52 ja GAZ 53 eesmised kiletatud turvaklaasid, leevendati selle kasutamise nõudeid. Edaspidi võib kasutada ka staliniitklaasi, kuid see tuleb kas seestpoolt kiletada toonimata turvakilega või kaitsta väljastpoolt turvavõrguga.
Komitee esimees Marko Luhthein teatas, et astub komitee esimehe ametist tagasi, kuid jätkab lihtliikmena. Automaatselt täidab kuni järgmise komitee koosolekuni esimehe ülesandeid aseesimees Jaan Villak, kes oleks nõus sellel ametipostil töötama maksimaalselt kaks järgmist aastat. Uus komitee esimees ja aseesimees kinnitatakse järgmisel veoautokomitee koosistumisel.
Veoauto komiteest arvati välja Aivar Parts, kes ei ole reaalselt komitee tööst osa võtnud. Komiteesse lisandusid Aivari Lepik, kellest saab komitee tehnikapealik ja Igor Kelk, kellest saab veobagidel sõitvate võistlejate esindaja.
2007. aasta veoautode esialgne krossikalender
20. (21.) jaanuar Viitina
veebruar Tamsalu
12. (13.) mai Tääksi
26. (27.) mai Tapa
16. (17.) juuni Varstu
14. (15.) juuli Tamsalu
4. (5.) august Kehala (või kui Kehala rada ei saa valmis, siis korraldab Tapa)
1. (2.) september Taali
Septembri lõpp - hooaja lõpetamine Varstus; ühtlasi EMV 7. etapp veobagidele.
Veobagid ei osale talvistel etappidel (Viitinas ja Tamsalu).
Talvised etapid võivad ilmastikuolude tõttu nihkuda. Rallide kalendri muutumisel võivad muutuda nädala võrra ka krosside toimumisajad. Selle, kas kross toimub laupäeval või pühapäeval, otsustab korraldaja ja täpsustab enne hooaja algust.
|
|
|
|