Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Taali rallikrossil võtsid mõõtu viie riigi võistlejad |
|
Taali rallikrossil võtsid mõõtu viie riigi võistlejad
|
Loe lisaks |
|
|
23.-24. septembril toimus Taali krossirajal Põhjamaade meistrivõistluste (NEZ) neljas ja Eesti rallikrossi meistrivõistluste viies etapp. Eesti võidusõitjatele oli konkurentsi tulnud pakkuma võistlejad Lätist, Leedust, Venemaalt ja Soomest.
Juba laupäeva õhtul pandi paika ametlikus ajatreeningus stardijärjekord pühapäevasesse esimesse eelvooru. Kahjuks juba enne startimist pidi võistluse pooleli jätma üks vähestest eestlastest, kes käesoleval aastal rajal käinud - Ivar Koppel. Tema auto ei käivitunud ja noormees lahkus laupäeval võistluspaigast lubadusega tagasi tulla, kui peaks auto käima saama. Kahjuks tartlane masinat pühapäevaks korda ei saanud.
Kuna NEZ-sarja reeglid ei luba alla kuueteistkümne aastaseid võistlejaid "vanadega" kokku lasta, siis sõitsid Eesti meistrivõistluste noorteklassis osalejad kõik sõidud eraldi. Teised said omavahel mõõtu võtta ja kiirust tõestada juba eelvoorudes.
Noorteklassis oli Taalis kohal üheksa võidusõitjat. Seda oli täpselt ühe võrra rohkem, kui otse A-finaali pääsejate arv. Nii pidid viis sõitjat omavahel B-finaalis selgitama neli A-finaali kohta.
Noorteklassis Eesti meistritiitli kursil liikuv Sten Oja (VAZ 2108) peab vist tänama õnne, et kross algas juba laupäeval. Nimelt rauges tema Ladal ramm treeningsõitudes. Teadjad oletasid auto hääle järgi, et sellest mootorist tuli keps külje pealt välja. Mehaanikutel olid öösel küll käed-jalad tööd täis ja pühapäeval oli Oja taas rajal. Jääb vaid oletada, kaugele oleks noormees jõunud siis, kui kross oleks olnud vaid ühepäevane. "Nad võtsid eelmise aasta mootori, mis oli juba terve aasta kuurinurgas tolmu kogunud," teadis rääkida rallikrossi komitee esimees Hillar Kalam.
Noorteklassis oli päeva kiireim Joel Alliksaar (VW Golf), kes võttis ka etapivõidu. Teiseks tuli Sten Karuks (VAZ 2108) ja kolmandaks Sten Oja.
Ka ERK standard klassis oli rajal üheksa võidusõitjat, kuid seal jäeti B-finaal pidamata, kuna Rainer Schultzi Lada Samara "kustus" juba eelsõitudes ja finaalsõiduks oli auto juba treilirile pakitud.
Standardklassis võidutses mitmendat rallikrossi etappi järjest Martin Saar (VW Golf). Marek Kasenurm (VW Golf) tuli teiseks ja Tauri Jaanson (Opel Astra) kolmandaks. Jaanson suutis finišijoonel edastada Mareck Pukki (Peugeot 205 GTi) umbes tikutopsi võrra.
ERK 2500 klassis ei andnud konkurentidele võimalust valgalane Mario Karuse (Lada Samara). Teiseks tuli Margus Tammoja (Honda Civic) ja kolmandaks Rainer Kens (VAZ 2105).
KKui Eesti meistrivõistluste finaalid peetud, asuti NEZ-sarja finaalide juurde. Kiireid Division 1 tüüpi autosid oli kohal viis. Selles klassis osales ka üks kohalik võidusõitja - Ameriico Jöffert. Paikuse noormees sai stardirivvi pandud selleks, et saada kokku D1 klassi meistrivõistluste arvestuseks vajalikud sõitjad. Loomulikult ta oma tagaveolise BMW-ga konkurentidele vastu ei saanud, kuid nagu tavaliselt, siis suutis Jöffert pakkuda pealtvaatajatele palju sõiduilu.
Division 1 klassis leidis aset ka üks diskvalifitseerimine, sest leedukas Gudziunas Kazimieras (Ford Puma) eiras esmalt peakohtuniku näidatud tehnilise rikke lippu ja seejärel musta lippu ning kihutas hoogu maha võtmata lõpuni. Rajalt taheti teda eemaldada põhjusel, et leeduka auto karterikaitse lohises mööda maad ja see muutus potentsiaalseks ohuks pealtvaatajatele. "Mis siis juhtub, kui see lõplikult ära tuleb ja pealtvaatajate sekka lendab," oli võistluste korraldaja Eiki Eriste tige.
Division 1 klassis võidutses Aldis Zebergs (Toyota Corolla), kelle nimele kuulub nüüdsest ka uus Taali rajarekord - 38,6 sekundit. Teisena lõpetas sõidu Norkus Linas (Ford Escort) ja kolmandana Janis Bogdanovics (Ford Focus).
Open klassis pidi startima küll Ivar Koppel, kuid nagu eelpool öeldud, siis tema auto purunes juba laupäeval ja sõidud selles arvestuses kujunesid Soome - Läti maavõistluseks. Esikoha võitis Silvo Viitanen (Volvo S40). Teiseks tuli Mika Mikkola (BMW 325i) ja kolmandaks Ilvars Veismanis (Toyota MR2).
Super 2000 klass oli klassiks, mille tõttu tuli NEZ-i sõidu autasustamist tuli oodata kella poole üheksani õhtul. Nimelt protestiti Mario Karuse auto kaalu vastu. Karuse, kes lõpetas sõidu kolmandana, lõpuks ka diskvalifitseeriti. Esikoha võitis Super 2000 klassis Kristaps Dambis (Smart Roadster). Teiseks tuli vene rahvusest, kuid Eesti litsentsiga sõitev Arkadi Bogomolov (Lada Samara) ja kolmandaks Martin Saar.
Fast 1600 sõidu lõppedes oli "pidu eestlastel leeris". Margus Tammoja suutis oma edu konkurentide ees maksma panna kohe alguses ja võttis etapivõidu. Teiseks tuli Simonas Bieliauskas (Lada Samara) ja kolmandaks Andris Prieditis (VW Golf).
|
|
|
|