Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Võistlusjuhend
Laitse rallikross
laupäeval, 9. septembril 2006. a Harju maakonnas, Laitse krossirajal.
Eesti meistrivõistluste IV etapp rallikrossis sõiduautodele klassides ERK, divisjon 1, ERK standard ja noored.
Registreeritud EAL-s nr 111/RK
Laitse rallikross viiakse läbi vastavuses Eesti Autospordi Liidu (EAL) võistlusmäärustega, Eesti Rallikrossi Komitee (ERK) ja EAL-i poolt kinnitatud 2006. aasta Eesti rallikrossi meistrivõistluste üldjuhendiga ja käesoleva võistlusjuhendiga.
1. Võistluse koht, aeg, ajakava
1.1. Võistlus toimub 09.09.2006. a Laitse krossirajal.
EAL rajalitsents nr:
Võistlusraja pikkus: 1140 m
Rajakate: asfalt (35%), kruus (65%)
Võistlusraja ääred on tähistatud.
Treening- ja võistlussõidud peetakse vastupäeva.
1.2. Võistluse ajakava
Reede, 1. september 2006. a
Avaldatakse võistlusjuhend, algab osalejate eelregistreerimine
Reede, 8. september 2006. a
15.00 - lõpeb osalejate eelregistreerimine
Laupäev, 9. september 2006. a
08.30-10.00 - registreerimine
09.30-10.30 - tehniline kontroll
09.30-10.45 - treeningsõidud
10.45 - võistlejate koosolek
11.00 - võistluste ametlik avamine
11.15 - eelsõidud
14.00 - finaalsõidud
16.00 - orienteeruv autasustamise aeg
Registreerimisel esitab võistleja kehtiva sõitjalitsentsi, registreerijalitsentsi, võistlusauto tehnilise kaardi ja täidetud osavõtuavalduse (eelregistreerunud võistlejad saavad mandaadist eeltäidetud osavõtuavaldused).
Võistluste täpne ajakava, eelsõitude koosseisud ja info võistluste teadetetahvlil kohtunike bussi juures. Ajakava muutusi võib sisse viia ainult võistluste juhi kirjaliku otsusega ja enne võistlejate koosolekut.
2. Korraldaja, ametnikud
2.1. Korraldaja:
LaitseRallyPark
2.2. Võistluse ametnikud
Võistluse juht: Allan Arias
Võistluste direktor: Martin Toom
Peaajamõõtja: Villu Teearu
Tehniline kontroll: Vambo Vainu
Peasekretär: Krista Toombu
2.3. Võistluste info
Martin Toom, tel 59 055 927
www.autosport.ee
3. Määrang
3.1. Laitse rallikross:
3.1.1. Eesti Meistrivõistluste IV etapp rallikrossis sõiduautodele klassides ERK, division 1, ERK Standard ja noored
4. Arvestusklassid, osavõtjad
4.1. Võistlusklassid
4.1.1. Noored - kuni 17-aastased (kaasa arvatud) noored
4.1.2. ERK Standard - limiteeritud vabadustega ümberehitatud 2WD autod
4.1.3. ERK - 2WD autod vastavalt ERK rallikrossi autode tehn. tingimustele
4.1.4. Division 1 - A-rühma ja ST autod vastavalt FIA VM Lisa J
Võistlusklass Noored (4.1.1) autod peavad vastama kehtivatele Rallikross Standard tehnilistele tingimustele (koos täiendavate piirangutega).
Võistlusklass ERK Standard (4.1.2) autod peavad vastama kehtivatele Rallikross Standard tehnilistele tingimustele.
Võistlusklass ERK 2WD (4.1.3) autod peavad vastama kehtivatele RALLIKROSSI AUTOD (ERK) tehnilistele tingimustele.
Võistlusklass Division 1 (4.1.4) autod peavad vastama FIA võistlusmääruse lisa J tehnilistele tingimustele.
4.2. Osavõtjad
4.2.1. Meistrivõistluste etapil võivad osaleda autosportlased, kes omavad EAL või oma riigi kehtivat rahvuslikku sõitja- ja registreerijalitsentsi. Eesti meistrivõistluste arvestuses osalemiseks tuleb võõrkodakondsetel võistlejatel teha alakomiteele ühekordne taotlus ja tasuda MTÜ Eesti Rallikrossi Komitee a/a 221018758725 Hansapangas 1000 krooni või maksta see võistlushommikul korraldaja kätte (kuulub edastamisele ERK-le).
5. Võistluse käik
5.1. Korraldaja tagab igale võistlejale vähemalt neljaringilise treeningu.
5.2. Toimub kolm eelsõiduvooru ja finaalsõidud C, B, A. Eelsõiduvoorus sõidetakse 4 ringi, finaalsõitudes 6 ringi.
5.3. Kui arvestusklassis on osavõtjaid kuni 5, peetakse kaks eelsõiduvooru.
5.4. Esimese eelsõiduvooru stardijärjekord loositakse. Teadetetahvlil
avaldatakse ühes ühises reas eelsõiduvooru stardijärjekorra protokoll, mis hõlmab kõiki arvestusklasse. Teise ja kolmanda eelsõiduvooru stardijärjekord koostatakse eelmise vooru tulemuste põhjal kiiruslikus järjestuses esmalt kiireimast aeglasemani ja seejärel need, kes ei saanud tulemust. Teises ja kolmandas sõiduvoorus valib kiireim stardikoha. Kui võistleja ei stardi omas sõidus, siis asendatakse ta võimalusel järgmise võistlejaga nimetatud protokollis. Kui võistleja ei saa startida temale ettenähtud sõidus, siis peab ta sellest koheselt informeerima eelstardi kohtunikku.
5.5. Võistleja on kohustatud eelstarditsooni saabuma eelstardikohtuniku rohelise lipuga antava märguande peale. Märguande alguseks võib kõige varem olla eelmise sõidu start. Eelstart on võistlejale avatud 2 minutit pärast märguannet.
5.6. Stardikorraldus: eelsõitudes 4 autot ühest reast, finaalsõitudes 8 autot paigutusega 2-2-2-2 malekorras, kusjuures autode stardiridade ja -kolonnide piki- ja külgvahed vähemalt 1 m.
5.7. Start grupistardina paigalt, töötava mootoriga ühest reast. Stardi märguandeks on punaste fooritulede kustumise hetk.
5.8. Valestardi korral hoiatus ja teistkordsel rikkumisel stardist eemaldamine. Starditsoonis on keelatud esimesed 30 meetrit vahetada stardikoridori. Keeluala lõppu tähistavad rohelised lipud. Stardikoridori on lubatud vahetada ainult seiskunud või väga aeglaselt liikuvast autost möödumiseks.
5.9. Eelsõidus kiireima aja saavutanu saab 1 punkti, teine 2 punkti jne. Võrdne aeg annab võrdselt punkte. Võistleja, kes ei lõpetanud eelsõitu, teenib punkte võrdselt eelsõidus startinud autode arvuga. Diskvalifitseeritud võistlejad saavad 5 lisapunkti. Igas eelsõiduvoorus fikseeritakse võistlejate distantsi läbimise aeg 0,1 sekundilise täpsusega.
5.10. Finaalsõitudesse pääsevad ja MV punkte saavad sõitjad, kes on saanud tulemuse vähemalt ühest eelsõiduvoorust. Ühe eelsõidu tulemusega võistlejad paigutatakse finaalidesse viimastena eelsõidu aegade paremusjärjestuses.
5.11. Finaalsõitude koosseisude määramine.
Võistleja, kes kahe parema eelsõiduvooru kokkuvõttes kogus kõige vähem punkte, valib stardikoha A-finaali esireas. Võistleja, kes kogus suuruselt järgmise punktisumma, stardib vabalt kohalt jne. Mitme võistleja võrdse punktisumma korral eelistatakse eelsõitudes paremat aega näidanud võistlejat. Punktide ja aegade võrdsuse korral eelistatakse viimases toimunud eelsõiduvoorus parema tulemuse saanud võistlejat. C-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 16-9 koha; B-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 8-5 koha ja C-finaali 4 paremat; A-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 4-1 koha ja B-finaali 4 paremat.
5.12. Kui A või B-finaali pääsenu ei saa startida, jääb tema stardikoht täitmata ja finaalikoht asendamata teise sõitjaga, samas saab mittestartinu MV tulemusena kirja oma finaali viimase koha. C-finaali jõudnu mittestartimisel avaldatakse uus stardikorralduse protokoll, katkestanud asendatakse varusõitja(te)ga vastavalt eelsõitude tulemustele. Nad stardivad viimastena eelsõitude tulemuste järjekorras.
5.13. MV etappidel võistlusmääruse (VM) rikkujaid karistatakse ERK poolt, vastavalt võistluste juhi ja ERK vaatleja ettekandele. Karistused sõltuvalt rikkumiste tõsidusest, korduvusest (kohtunike töö segamine, ebasportlikud sõiduvõtted, ebasportlik käitumine jmt eest). Ohtliku sõidu eest kahe järjestikuse hoiatuse saamisel, peatatakse võistlejalitsents ülejärgmise etapini.
6. Kinnine parkla, protestid
6.1. Kinnine parkla finaali lõpetanutele pärast finišit. Oma viimase võistlussõidu lõpetanud võistleja peab koheselt võistlusauto viima kinnisesse parklasse.
6.2. Protestiaeg etappidel on 20 minutit pärast antud sõidu finišit. Protesti kautsjon on 1000 kr, auto lahtivõtmisel 3000 kr.
7. Osavõtumaksud
7.1. Osavõtumaksud kohapeal ja eelregistreerimisega (kuni 08.09.2006. a kell 15.00).
7.1.1. ERK 2500: 1000 kr / 800 kr
7.1.2. ERK Standard: 1000 kr / 800 kr
7.1.3. Noored: 700 kr / 500 kr
7.1.4. Division 1: 1000 kr / 800 kr
7.2. Eelregistreerimise korral loetakse registreerunuks rally.ee registreerimisankeedi täitmisel. Eeltoodud summad on lõplikud.
7.3. Eelregistreerimine toimub autospordiajakirja www.rally.ee leheküljel.
7.4. Eelregistreerimisega seotud probleemide korral pöörduda Villu Teearu poole, tel 52 15 199.
8. Reklaam
8.1. Korraldaja reserveerib võistlusautodel kolm reklaampinda.
8.2. Reklaamid peavad olema võistlusautole kinnitatud ülevaatuseks tehnilises komisjonis.
8.3. Reklaamist keeldumise korral rahaline trahv 500 kr.
9. Autasustamine
9.1. Arvestusklassi kolme parimat autasustatakse karikatega.
10. Vastutus
10.1. Võistluste korraldaja, ametnikud ega Eesti Autospordi Liit ei vastuta võimalike õnnetuste ja nende tagajärgede eest.
|
|
|
|