Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Autoralli MM-võistlused jätkuvad etapiga Jaapanis
|
Loe lisaks |
|
|
Autoralli MM-võistlused liiguvad nädalavahetusel Kaug-Idas, kus peetakse sarja kuueteistkümnes etapp - Jaapani ralli. Etapi baas on Obihiro linnas, mis asub Jaapani kõige põhjapoolsemal saarel Hokkaidol.
Kuna Jaapani ralli on ainus MM-ralli, mis toimub Aasias, siis huvitab see sadu tuhandeid fänne sellel mandril. Eelmisel aastal käis kolme päeva vältel rallit vaatamas 200 000 inimest, kusjuures pidulikku starti jälgis 52 000 pealtvaatajat.
Sel aastal on rallil 27 kiiruskatset ehk ühe võrra rohkem kui mullu. Muudatusteks on uus publikukatse, mida läbitakse ralli jooksul viiel korral ja ühel korral testikatse raames. 50-kilomeetri pikkune mammutkatse on tehtud kolmeks lühemaks katseks.
Jaapani ralli on väga tehniline, kitsaste ja lahtise kruusateedega. Iga ring on sõitjatele katsumuseks, sest päevas läbitakse kuni kümme kiiruskatset. Lühimad katsed on kolme kilomeetrised ja pikim 34 kilomeetri pikkune. Sellele lisanduvad pikad ülesõidud ja võistlejad on teel üle kaheteistkümne tunni päevas.
Jaapani rallille on omased ka muutlikud ilmaolud. Kuigi Obihiro on kaitstud kahe mäestikuga, asub selle kliima Vaikse ookeani meelevallas, mis võib tuua tugevad tuuled ja vihma. Sel aastal toimub ralli taifuunihooaja kõrghetkel ja on ülimalt tõenäoline, et iga päev tulevad tugevad vihmasajud, mis võivad pehmed teed omakorda katta veega. Kuna osasid katseid kasutatakse neljal korral, siis tähendab see, et teed saavad kahjustatud.
Hoolimata sellest, et Sebastien Loeb juhib MM-sarja suure eduga, lubab prantslane ralli esimesel päeval pingutada täiega, et saada teisteks päevadeks hea stardikoht. Loeb lisas, et reedel esimesena rajal olek on suur miinus, kuid ta ootab ja vaatab kuidas olukord kulgeb ja siis otsustab, kas ta hakkab või ei hakka võidu nimel pingutama.
"Oleme Jaapanis vaid kaks korda startinud," lausus Sebastien Loeb. "2004. aastal võitlesin kuni laupäevani esikoha nimel, kuid siis muutsin taktikat. Eelmisel aastal olime kaardilugejaga end programmeerinud kolmandana lõpetama, mis kindlustas meile teise maailmameistri tiitli. Keeruline öelda, mis tänavu juhtuma hakkab."
"Igal etapil tahan olla kiireim ja võita. Samas peame olema stabiilsed ja saama võimalikult palju tootjaarvestuse punkte Kronos Racingule"
Ka Marcus Grönholm ütles, et tahab kõik järelejäänud etapid võita. "Olen põnevil tulevate kuue kruusaetapi ees," lausus 38-aastane soomlane. "Stardin igal neist usuga, et võin seal võita. Soomes ei olnud autoga absoluutselt probleeme ja see oli tõeliselt julgustav. Kui sõitja on autoga rahul, siis see lisab suurt enesekindlust."
|
|
|
|