Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
13. august 2006 18:51
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Venemaal kihutati tulekahjude kiuste

 Foto: Alex NakhapetovVenemaa rallimeistrivõistluste kuues etapp sõideti Leningradi oblastis Viiburi lähistel. Korraldajaid panid muretsema ümberkaudsed metsatulekahjud, võistlejaid aga teed, mis ralli edenedes üha rohkem sarnanesid kartulipõlluga.

Tulekahjud Viiburi ümbruses võtsid sellise ulatuse, et ralli korraldajad palusid publikul isegi koju jääda. Seda palvet muidugi kuulda ei võetud. Lõpuks läks kõik siiski õnnelikult – võistluse sai maha pidada kavandatud rajal ja uusi põlengukoldeid ei täheldatud.

Ei tea, kas vene autospordiajakirjanikud on mihklid otsima (tragi)koomilisi sündmusi, või toimub neid Venemaa rallidel tõesti rohkem, kui mujal, kuid rallit kajastavatelt internetisaitidelt leiab igatahes ühe kurioosse loo teise järelt.

Viiburi ralli algas sõna otseses mõttes suure pauguga. Testi- või treeningkatsest (erinevates allikates erinev jutt – toim.) veel mitte küllalt saanud ekipaažid Sergei Uspenski - Marina Danilova ja Oleg Balašov - Aleksei Jermolenko jätkasid "testimist" ühel lisakatsetest, kuid paraku erinevates suundades. Läks nagu karta võis – kaks vastassuunas kihutanud ralliautot said ninapidi kokku ja mõlema ralli oligi sõidetud. Hea et veel niigi läks – Uspenski pääses murtud ribidega, ülejäänud põrutustega.

Esimesel katsel auto põhja vastu kivi puhtaks sõitnud Sergei Matvejev kahtlustas oma õnnetuses pealtvaatajate kurja kätt. "Katse kirjutamise ajal me nägime seda kivi," rääkis ta. "Oli keset trajektoori, poolenisti maa sees. Aga katse ajal oli see jalgpalli-suurune kivi juba täies suuruses keset teed. Meil ei jäänud muud valikut - kas sirgelt kraavi panna, või loota, et kivi kahe ratta vahele ära mahub. Ei mahtunud."

Teede seisukorda iseloomustas üks rallit kajastanud ajakirjanik järgmiselt: "Kõik osalejad on valinud ettevaatliku distantsi läbimise taktika. Kui lähtuda oletusest, et ralli on autospordivõistlus, mis toimub üldkasutatavatel teedel, siis Viiburi rajoonis on mõistel "üldkasutatavad teed" vist veidi teine tähendus. See tähendab, et sõita on neid teid mööda muidugi võimalik, aga väga ettevaatlikult, pidevalt laveerides teel lebavate "pealuude" vahel."

Juba esimesel päeval toimus palju avariisid. Katkestati loomulikult ka tehniliste probleemide tõttu. Näiteks üks favoriite Andrei Žigunov jättis sõidu pooleli purunenud turbo tõttu. Mees oli vahetult enne rallit läbinud 300 testikilomeetrit, otsustanud seejärel, et turbo võiks välja vahetada uuema vastu ja see uus pidas vastu 30 kilomeetrit.

Esimese päeva kulminatsioon saabus aga tehnilises pargis, kus kohtunike otsusel kõrvaldati võistluselt ekipaažid Aleksei Kovaltšuk - Dmitri Zakijev ja Sergei Bakulin - Jevgeni Puškar. Põhjus: kolmandad isikud autos.

Asi oli nimelt selles, et servis-ala asus maanteel ja oli 1300 meetrit pikk. Tankimine toimus, nagu viimastel aastatel tavaks, väljaspool teenindusala ning nimetatud sõitjate mehhaanikud ei viitsinud, kanister käes, seda maad lihtsalt jala käia ja ronisid võistlusauto pakiruumi.

Eemaldamine sai suure vastukaja, paljude arvates oli see ebaõiglane. Sündmuste kommentaarides meenutati muide hea sõnaga Lõuna-Eesti rallit, kus 500 m pikkusele maantelõigule mahtus enam kui 100 auto teeninduspark, Viiburi ralli 65-le osalejale oli aga vaja kaks korda suuremat maa-ala. Aga sinna pidid muidugi mahtuma söögitelgid (igal suuremal meeskonnal muidugi oma), sponsorite autod jne.

Ja ilmselt pole Venemaa rallimehhaanikud midagi kuulnud käsikärust – ei pea ju bensiinikanistreir käe otsas tassima, kui neid saab ka lükata.

Tausta kõrval (seda on internetiavarustes tõesti väga palju) jõuti ka sportlike tulemusteni. "Viiburi 2006" ralli absoluutarvestuse parimad: 1. Želudov / Rusov (Subaru Impreza, N4; Uspenski Rally Team, Moskva, 1:35.59,5); 2. Gorban / Leonov (Mitsubishi Lancer Evo VIII, N4; MacCoffee Rally Team, Kiiev, +1.29,9); 3. Prohorov / Živoglazov (Mitsubishi Lancer Evo VIII, N4; Moskva, +1.30,8); 4. Gogolev / Kulikov (Subaru Impreza, N4; Laura Sport Rally Team, Sankt Peterburg, +6.43,9); 5. Narõškin / Trostin (Citroen C2 VTS, A6; RED WINGS RALLY, Moskva, +9.58,9).
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia