Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Varstus võib selguda kaks veokakrossi meistrit
|
Loe lisaks |
|
|
Eesti veoautokrossi meistrisarja 7. etapp toimub 26. augustil Võrumaal. Kaks meest võivad teoreetiliselt lahkuda Varstust meistritiitel käes, ülejäänud peavad aga võitlema iga punkti eest.
Veobagil GAZ 51 on tänavune kindel liider Ahti Paavel. Jõgevamaa võidusõitja on võitnud kõik viis senitoimunud etappi ja kuigi nii mõnelgi korral on tal võidu saamiseks pidanud tõsiselt pingutama, on tema ülekaal konkurentide ees mäekõrgune. Paaveli 75 ja talle järgneva Marek Leegiste 46 punkti tähendavad seda, et järelejäänud kahest etapist peab Paavel meistrikulla võitmiseks koguma vaid ühe punkti ning seeegi võib juhul, kui Leegiste juhtumisi kaht viimast etappi ei võida, ülearuseks osutuda.
Ülejäänud medalitele seisab Varstu lähistel Matsi krossirajal ees aga väga tõsine heitlus, sest Leegistele järgneb kolm meest (Igor Kelk, Rain Langus, Margus Vainumets), kes mahuvad 44 ja 39 punkti vahele. Lisaks käis Tamsalus "kaarte" segamas Vahur Lillmann ja pole välistatud, et ta Indrek Viiburilt laenatud bagiga ka Varstus rajal on.
53 mootoriga veobagidel võib punktiseis veel põnevaks minna. Nii Andrus Tiidebergil kui ka Marko Koobakesel on välja teenitud 32 punkti, kuid nemad pole sugugi selle klassi kiireimad mehed.
Ebaõnnega pahuksis olnud ja etappe vahele jätnud lätlasel Janis Kozlovskisel on kolmandana esialgu küll vaid 13 punkti, kuid see ei pruugi niimoodi jääda. Nimelt on kõnealuses klassis Varstus rajale tulemas veel üks uus võistleja veokameeste Kihulaste kõige noorem vend ja kui lätlased ka täies koosseisus Varstusse tulevad, saab 53 bagidel esmakordselt välja jagada täispunktid 15 võitjale, 13 2. kohale jne. Senini on võistlejate vähesuse tõttu jagatud punkte teatavasti poole kaupa 8, 7, 6 jne.
Kui Kozlovskis ja co otsustavad tõsiselt veel vähemalt hõbedat rünnata, siis on see võimalus neil täiesti olemas näiteks Kozlovskis võidab, Arnis Ramats on teine ja vähemalt ühe meie mehe edumaast ongi juba 6 punkti kärbitud.
Punktitabelit silmas pidades tulevad kõige põnevamad sõidud veoautode klassis GAZ 51/52. Kui hooaja algul näis, et vanameister Avo Pilve ja mulluse meistri Kuido Klooreni eemale tõmbudes teeb Aivar Kender tiitli järele lihtsa jalutuskäigu, siis hooaja senised tulemused pole seda oletust kinnitanud. Aivar Kender juhib Indrek Järvpõllu ees vaid 2 punktiga, seejuures pole Järvpõld võitnud mitte ühtegi etappi, olles on ühe erandiga kogu aeg teine. Nii Järvpõllule kui ka Kenderile on Matsi kodurajaks.
GAZ 51/52 veokal on hooaja lõikes poodiumil käinud 6 erinevat meest (Aivar Kender, Indrek Järvpõld, Marek Kõbu, lätlane Ainars Stasko, Taavi Pindis ja Olev Helü). Kolmele neist (Kender, Kõbu, Helü) on ulatatud võitjakarikas. Ning nagu sellest veel vähe oleks Varstus on lubanud rajale naaseda Kuido Klooren; rookie Riho Teidla (kes Tamsalus konkurente juba korra ehmatas) auto on kuuldavasti läbinud kapitaalremondi, seni mitu korda napilt poodiumilt eemale jäänud Tarmo Ilves on samuti võimeline esikolmikusse sõitma jne. Ja lõpuks: kui kaua eirab sportlik õnn Indrek Järvpõldu, ei saa ju võimalik olla, et mees jääbki igaveseks teiseks.
GAZ 53-l on tiitlikursil Sigmar Tammemägi. Noor, kuid juba väga kogenud võidusõitja on meistrivõistlustel jäänud korduvalt teiseks ikka ja jälle on tiitel käest libisenud viimasel etapil. Tänavu on kaks etappi enne sarja lõppu Tammemägi edu Mait Mäesaare ees 13 punkti. Tiitliks mitte veel piisav, kuid siiski suur veel kaks plusspunkti Mäesaarega võrreldes ja meistrikuld ongi käes. Kodurajal, sõna otseses mõttes oma taluõuel, on selle vormistamiseks kõige parajam paik, kuid Mäesaar mõtleb kindlasti teisiti.
Kulla-hõbeda jagamisse keegi kolmas enam ei sekku, kuid pronksile on selleski klassis kolm kandidaati. Argo Allikul on punkte hetkel 54, Silver Tammemägil 52 ja Mikk Mäesaarel 51. Isa-Tammemägi kui eelmise etapi võitjal ja rajaperemehe aktsiad maksavad praegu ehk kõige rohkem, kuid tehnikasport on teadagi ettearvamatu asi.
"Kui vihma ei tule, pean jälle kastma hakkama," rääkis etapi korraldaja Silver Tammemägi võistluse proosalisemast poolest. "Uut on niipalju, et tagumine tiigiäärne kurv on põhjalikult uuendatud ja varasemast tublisti laiem. Pealtvaatajate jaoks on valminud tribüün. Äraminekuga ärge kiirustage õhtuks on väike simman kavandatud ja hommikul on meie juurest hea lähedal Lätti Smiltenesse vaatama-võistlema sõita. Ise tahaks ka muide Lätti minna, kui auto muidugi terveks jääb."
"Vaatamata sellele, et järgmisel päeval on Smiltenes veokakross, on lätlased lubanud tulla," jätkas korraldaja. "Uutest tulijatest tean nii palju, et 53-bagil on Kihulase-poiss viimaks rajal ja üks uus poiss tuleb rajale 53 veokaga. Rääkisin ka 53-klassi mulluse meistri Peep Kimmeliga, et ta sõitma tuleks siis oleksid number "ühed" kõik kenasti rajal, aga ta tänavu vist rohkem ikka enam ei sõida."
|
|
|
|