Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Soomes käivitub uus sprindisari
|
Loe lisaks |
|
|
Raahes tehakse paari nädala pärast soome autospordi ajalugu. Võistlussari, mis on täielikult võidusõitjate poolt organiseeritud ja plaanitud, käivitub 4. mail Raahe asfaldisprindiga.
Puustelli asfaldisprindisari on sündinud omapärasel viisil. "Idee sündis ühest interneti vestluslehest, kus kurdeti sarja puudumist asfaldisprindi sõitjateile. Otsustasin asuda seda ideed ellu viima ja nii kaugele oleme nüüd jõudnud," sõnas sarja eestvedaja Erkki Koskelo.
"On palju meeldivam teha midagi sarjasarnast, selle asemel, et lihstalt üksikuid sõite teha. Lisaks tõestab ka osavõtjate nimekiri, et sarjale on nõudlus," selgitas Koskelo.
Lisaväärtust annab hea auhinnafond - ligi 7000 euro suurusele peaauhinnale sekundeerivad lisaauhindadena esemed ning kõikvõimalikud reisihüvitused. Sarja punkte jagatakse klasside kaupa, seega ei sõltu edukus isegi auto suurusest või kiirusest.
Eelrigistreerunud on 95 sõitjat. Lisaväärtust annab võistlustele see, et sari on sõitma meelitanud neli rootslasest pilooti, seega ületab nõudlus asfaldisarjale ka Soome riigipiirid.
"Oleme arvutanud, et eelmisel aastal oli asfaldisprindi võistlustest osavõtjaid veidi üle 70. Nüüd tagab sari vähemalt 95-pealise piloodirühma igale võistlusele," arvutas sarja sekretär Jyrki Lampela.
"Ega kasutegur ei piirdu vaid sarja etappidega. Olen kindel, et teisedki võistlused saavad sellest buumist kasu. Autosid testitakse ja arendatakse lausa ennenägematu huviga, seega sõidetakse neil kõikvõimalikel võistlustel ka sarjaväliselt," on Koskelo veendunud.
Riihimäki on esimene piirkond, millega sügisel tekkinud sarja organiseerimisega seoses ühendust võeti. Riihimäkil sõidetakse sarja teine etapp.
"See etapp on tekitanud konkurentsitult enim huvi. Rada on viimati kasutatud aastal 1995 ja ka siis sõideti seda teistmoodi ja osalt kruusal. Seega on rada kõigile tundmatu. Kõik piloodid on esimesele ringile minnes samas lähtepunktis," tõi Koskelo välja. "Lisaks on rada kõrguserinevustega ja allamägepidurdustega üks Soome väljakutsuvamaid. Seal on tõeliselt huvitavaid kohti."
Riihimäki kohalik ametnik Heikki Liimatainen võtab Riihimäki autospordihuvilised ja sprint-sarja vastu suure heameelega.
"Meie seisukoht on, et vaatame, kuidas üritus sujub ja peale seda arutame võimalikke tulevikuplaane. Eelnevad võistlused on sujunud probleemideta," tõdes Liimatainen.
Piirkonnal on omad piirangud, seega on rajal mõningad kohad, kuhu on pealtvaatajatel juurdepääs keelatud. Parimad vaatluskohad - kohalik kirikumägi ja haigla mägi on siiski pealtvaatajatele avatud.
"Olulisematesse vaatluskohtadesse püstitatakse ka kioske, kuna võistlus tuleb tahes-tahtmata pikk. Võistlustulle lubatakse kuni 150 pilooti. See arv võib täis tulla," hindab võistluse juhataja Risto Pasanen.
Võistlusel sõidetakse kõigis reeglitekohastes klassides, ka juunioride arvestuses.
Riihimäki piirkond on autospordiürituste toimumiskohana toiminud 90-ndatel kolmel korral. Kord sõideti seal sprinti ja kaks korda ralli kiiruskatseid. Tegemist on ajaloolise rallikohaga, kuna seal sõideti juba 60-ndatest alates. Üle Soome kuulus Kristallmäe kiiruskatse sõiteti mitu korda ka Riihimäki-rallil.
|
|
|
|