11.-12. augustil toimunud Lahti historic-rallil osalesid eestlastest Villu Mättik ja Arvo Maslenikov. FIA Historic autode sarjas oli see rallipaarile tänavu teine ralli, kirjutas motorsport.ee.
Villu Mättik - Arvo Maslenikov said avapäeval sõita vaid kaks kiiruskatset, kolmandal katsel tekkisid nende VAZ 2101 mootoril probleemid ning võistlus tuli reedel katki jätta ning alustada uue mootori otsinguid.
Meeskonnal õnnestus veel samal õhtul leida teine mootor ning ööl vastu laupäeva see ka asendada. Mättiku sõnul oli aga tegu "romulamootoriga" ning teisel päeval polnud neil mõtet enam pingutada. Katkestamise eest saadud ligi veerandtunnine trahv kukutas eestlased viimaseks ja nii mindi teisel päeval lihtsalt kogemusi omandama.
57-aastase Mättiku jaoks oli Lahti ralli teiseks võistluseks FIA Historic autode sarjas ning esimeseks sõiduks Soomes. Tema sõnul oli võistlusrada huvitav: "Kaks katset olid liiga kiired, ülejäänud meenutasid meie Lõuna-Eesti teid."
Mättik ja Maslenikov tegid historic-sarja debüüdi juuli alguses Saksamaal, kuid ka seal tuli neil tehniliste probleemide tõttu esimese kiiruskatse järel raja serva jääda.
Lahti ralli võitjateks tulid Jukka Westerback - Timo Tuominen (Ford Escort RS 1600), teine koht kuulus rootsi ekipaažile Tony Janssonile - Mikael Lööv (Ford Cortina Lotus) ning kolmandad olid Erkki Eerola - Kimmo Raitanen (VW 1302 S).
Stardinimekirjas oli kokku 77 rallipaari, neist finišeeris 47. Rallil sõideti kokku 14 kiiruskatset, võistlusdistantsi kogupikkuseks oli veidi alla 160 kilomeetri.
Vaata lisaks:
www.motorsport.ee