Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Elva ASK noored piloodid sprintidel edukad
|
Loe lisaks |
|
|
Tänavu on noortesprindi karikasarjas kolmes arvestusklassis seni peetud etappide järel esikolmikus Elva ASK sõitjad. Klubi esindaja Kuldar Sikk lausub, et see lisab optimismi ja rõõmustab.
Sel aastal Urmo Aava karikatele sõidetavas sarjas on klassis V16 kohad esimesest kolmandani hõivanud Elva Autospordiklubi ridades võistlevad noored. 2004. aasta talvel loodud klubi eestvedaja Kuldar Sikk sõnab, et kuni 16-aastaste vabaklassi parimad Sander Pärn, Martin Kangur ja Karl Kruuda on kiitust väärt.
"Hooaeg on tõesti hästi läinud," ütleb Sikk. "Tegelikult ei tahaks kedagi eristada. Kõik on olnud tublid - ajad ja kohad räägivad enda eest. Sander ja Martin on tegelikult suhteliselt võrdsed. Martinil pole võib-olla veel nii suurt kindlust ja stabiilsust. Karli vanust ja kasvu arvestades on ta samuti väga kiire. Arvan, et mõne aja pärast on ta Sanderile ja Martinile suureks ohuks."
Tänavu liitus Elva Autospordiklubiga Otto Täht. Kui tema tiimikaaslased teevad tegusid sportautodel, siis 14-aastane sõitja on edukas tänavasõiduautode arvestusklassis J16. 22. juulil peetud Jaanimäe noortesprindil jõudis varem vaid kolmel korral sprindil osalenud ja järk-järgult oma kohti parandanud noormees esimese võiduni, tõustes hooaja punktitabelis ühtlasi kolmandale kohale. "Ta on näidanud häid tulemusi! Kindlasti peab teda tulevikus tähele panema ja kui poiss ei hakkagi autosportlaseks, siis on tal vähemalt hea sõiduoskus olemas," kiidab Kuldar Sikk.
Täienduseks lisab Sikk, et paari kuu eest liitus klubiga ka Siim Plangi, kes erinevalt teistest sõidab Hondaga. "Tema tulemused on praegu neljas ja viies koht."
Viimasel osavõistlusel auto kummuli keeranud Rihard Tootsi võimetesse on klubi eestvedajal samuti usku. "Katuses pole hullu midagi. See on normaalne asi autospordi juures," lausub Sikk. Ka ei ole V18 klassis võistleva noormehe punktisaak kõige kesisem ning viie etapi järel paikneb ta neljandal kohal, jäädes vaid punkti kaugusele Kristen Kelemendist.
Kas Kuldar Sikk ütleb, milles on Elva ASK noorte edu võti? "Autodest see küll ei sõltu, pigem ikka sõitjatest," märgib ta. "Võin julgelt väita, et nii mõnelgi konkurendil on parem ja võimsam auto, kuid meie eesmärk oli ja ongi arendada sõiduoskust. Kui see on saavutaud, võib autosid hakata arendama. Kõige suurem edasiviiv jõud on konkurents. Selles suhtes oleme püüdnud tehnika võrdse hoida, et poisid saaksid ennast kogu aeg võrrelda ja ka üksteiselt õppida."
Ise Urmo Aava kõrval autorallidel kaardilugeja ametit pidav Kuldar Sikk ei varja, et klubi noored on täiendavat koolitust saanud: "Urmo on muidugi sõiduoskusi jaganud ja treeninud. Päris algul tegin seda mina, kuid arvan, et nüüd on poisid minust kindlalt kiiremad. Jäärajal vähemalt."
|
|
|
|