Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Superkrossi sarja üheksas etapp sõideti Pärnu ringrajal |
|
Superkrossi sarja üheksas etapp sõideti Pärnu ringrajal
|
Loe lisaks |
|
|
23. juulil kihutasid superkrossi võistlejad tänavu kolmandat korda Pärnu ringrajal. Kui kahel eelneval korral oli sõitjate käsutuses "väike ring", siis seekord võeti mõõtu 2400 meetri pikkusel suurel ringil.
Infast Oil karikatele sõidetud etapil startis 53 võistlejat, kellest poolsada olid superkrossi sarja sõitjad. Kolm sõitjat osalesid Estfield-tüüpi autodel.
Noorteklassis tuli võitjaks Oliver Ojaperv (Lada Samara). Ta võitis esimese finaalsõidu, kuid pidi teises finaalis tunnistama Sten Karuksi (VAZ 2108) paremust. Põltsamaa noormees aga poodiumikohta eest võidelda ei suutnud, sest esimest finaalsõitu alustades purunes autol stardihetkel esisild.
Noorteklassi esimene finaalsõit lõppes aga turvaauto taga, kuna Martin Seppan tegi oma VW Golfiga tiiru üle katuse. Võistlejad said läbida küll kõik ette nähtud kaheksa ringi, kuid viimasel kahel enam tõsist mõõduvõtmist ei toimunud. Noor piloot kannatada ei saanud, ent võistlusautot, millel pildi peale Martin Seppami osalema ka Meelis Seppam, sel päeval rohkem rajal näha ei saanud.
Teise koha saavutas noorteklassis Rauno Orupõld (VAZ 2105) ja kolmandaks tuli Sander Roosimaa (VW Golf).
Juunioridest võitis kontrollsõidu Erik Raudsepp (Honda Civic). Tartlane suutis esimeses finaalis oma edu hoida viimase ringini, kuid siis tuli pärnakas Kristjan Heamäe (VW Golf) mööda lasta. Päeva kokkuvõttes võitiski Heamäe. Erik Raudsepp oli teine ja Grete Männikus (VAZ 2108) kolmas.
Esisillaveoliste autote arvestuses olid kiireimaid Kaido Orav (VW Golf) ja Margus Suigusaar (Opel Kadett GSi). Suigusaar võitis küll ajasõidu ja esimese finaali, kuid Orava võit viimases sõidus andis etapivõidu talle. Kolmandale kohale kihutas end Tauri Jaanson (Opel Astra).
Lada tüüpi autode masinaklassis oli sel korral konkurentsitult kiireim Keio Serbin (VAZ 2105). Ta võitis veenva eduga kontrollsõidu ning Rauno Orupõllu (VAZ 2105) ees samuti ka esimese finaalsõidu. Teises finaalis vahetult enne viimast kurvi aga hakkas Orupõld esikohal sõitnud Serbinile tohutu kiirusega lähenema ja finišijoone ületaski Raplamaa noormees esimesena. Serbinile kuulus sel etapil tagarattaveoliste autode klassis teine koht. Kolmanda tulemuse sai kirja Maido Ruusmann (VAZ 2105).
"Serbini auto mootor ei töötanud ja ta tuli vaba hooga," lausus stardi-finišikohtunik Enno Jürviste. Kui esialgu spekuleeriti, et Serbini autol lõppes bensiin, siis võidusõitja enda kinnitusel oli mootor enne viimast kurvi "kokku jooksnud".
Vabaklassis osales kuusteist sõitjat. Seekordselt etapil võidutsesid need, kel auto ringraja-seades. Etapivõidu võttis Raul Karu (VW Golf), Toomas Sirgi (VW Golf) ja Margus Tammoja (Honda Civic) ees. Teise finaalsõidu võitnud ringrajasõitja Mikk Maaten (VW Golf) pidi leppima kaheksanda kohaga. Esimeses finaalsõidu katkestas ta neljandal ringil.
Superfinaalis startis kolm võidusõitjat: üks esisilla arvestuse ja kaks vabaklassi autol. Võitjaks tuli Raul Karu. Teisena lõpetas Toomas Sirg ja kolmandana Margus Suigusaar.
Estfieldide sõidus oli kiireim Indrek Teppan, edestades Avo Meierit ja Taavo Toobalit.
Infast Oil pani välja karikad ka parimale ringraja-sõitjale, kus arvestati iga klassi kolme ringraja etapi parimat. Karikad said Oliver Ojaperv, Kristjan Heamäe, Kaido Orav, Keio Serbin ja Margus Tammoja.
Superkrossi karikavõistlused jätkuvad 27. augustil Pärnumaal Taalis.
|
|
|
|