Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
FIA ja ISC planeerivad uuendusi
|
Loe lisaks |
|
|
FIA ja ISC planeerivad autoralli MM-sarja atraktiivsemaks muutmiseks põhjalikke uuendusi. Eesmärgiga võimalikult kaasakiskuvat telepilti edastada, kaalub MMi televisiooniõiguste omanik ISC juba mõnda aega segarallide taaselustamist.
"Kruusarallisid on telekast palju huvitavam vaadata kui asfaldietappe. Seetõttu toetame algatust segaetapid sarja tagasi tuua," kommenteeris ISC pealik David Richards.
Ka FIA rallikomisjon on samal lainel ning soovib vähem asfalti ning rohkem kruusa. "Väga hea pidamise tõttu on autod asfaldil igavad. Tõeliselt põnev on neid ainult vihmasajus vaadata, kuid niisketes tingimustes kannatab kindlasti telepildi kvaliteet, märkis FIA rallikomisjoni esimees Shekhar Mehta.
Selleks, et olemasolevaid kruusarallisid optimaalselt ära kasutada, kavandatakse näiteks traditsioonilise hooaja lõpuralli, Inglismaa etapi nihutamist septembrikuusse.
"Praktiliselt kõik osalejad on nõustunud, et Walesi ralli pidamine septembris saab sellele etapile ainult kasuks tulla," kinnitas Mehta. "Pealegi tuleb varasem toimumisaeg lisaks parematele tingimustele turvalisust tagada, kasuks ka telepildile, kuna septembris saab kõik kiiruskatsed päevavalguses sõita, rääkimata ilmast."
Veel ohustab Euroopa etappe teistlaadi probleem. Nimelt 2005. aastal jõustub tubakareklaami keelav seadus, mis Euroopa-välised rallid MM-sarja toetajatele palju atraktiivsemaks teeb. Tubakareklaami keeld Euroopas annab Mehhikole, Jaapanile või Kanadale kindlasti konkurentsieelise, kuna meeskondade sponsorid saavad seal end takistamatult presenteerida.
Järjekordse asfaldietapi sarjast eemaldamise mõtete kõrval arutatakse ka uue talveralli lisamist MM-kalendrisse. Ainus lumine etapp toimub Rootsis ning kogub aasta-aastalt järjest rohkem telepublikut. Hetkel tundub, et väga head võimalused on MM-kalendrisse saamiseks Norra rallil.
|
|
|
|