Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Tapa rallisprint algab tavapärasest veidi varem
|
Loe lisaks |
|
|
Eesti rallisprindi meistrivõistluste seitsmes etapp Tapal toimub laupäeval, 5. augustil. Kolmest sõiduvoorust esimene algab seekordsel osavõistlusel juba hommikupoolikul kell 10.
"Suhteliselt varajane algus on tingitud asjaolust, et sama päeva pärastlõunal sõidetakse samas juba veoautokrossi järjekordne etapp," lausus võistluse üks korraldajaist Mart Kork. "Ajahätta me ei jää. Meil on kogemus juba olemas ka mullu korraldasime sprindi ja veoautokrossi ühel päeval. Isegi kui sprindis peaks osalema üle 60 auto, saame hakkama. Kahe võistluse ühel päeval korraldamine tuleneb rahalistest võimalustest ainult sprinti tehes jääksime suure tõenäosusega miinusesse. Nüüd saame aga mitmed teenused osta "kaks ühe hinnaga"."
Tapa sprindirada on varasematest aastatest paljudele võistlejatele tuttav, kuid on ka muudatusi. "Lõik varem sprindirajana kasutusel olnud teest on killustikuga pinnatud ja sinna ei saa me võistlusautosid lubada," rääkis Kork. "Seepärast tuleb umbes 100 meetrit uut teed ehitada. Keskmine kiirus läheb selle arvelt küll väiksemaks, kuid pealtvaatajaile peaks uuendus meeldima, sest uuele lõigule tuleb ka trampliin."
Lisaks tavapärastele võistlusklassidele sõidavad Tapal sprinti veobagid. "Bagimehed ise avaldasid sellist soovi," mainis Kork. "Nende võistluskalender oleks muidu jäänud liiga lühikeseks. Sprinti sõidavad nad loomulikult vastavalt sprindi reeglitele, kuid punktid lähevad neil krossi meistrivõistluste tabelisse."
Kahjuks jääb nägemata võrdlus kiirete läti GAZ 53 veobagide ja ülejäänud võistlejate vahel, sest lätlased teavitasid oma mitteosalemisest. Bauskas toimub 6. augustil NEZ-sarja järjekordne etapp ning vahesõiduna teevad veobagid seal demonstratsioonvõistluse. "Oleksime tahtnud Tapal kindlasti sõita, kuid saage meist aru: me oleme Lätis välja suremas ja meil on ka kodus vaja end publikule ning sponsoritele näidata," vabandas Läti bagimees Janis Kozlovskis.
Tapa sprindirada lookleb autokrossiraja lähistel ja osaliselt ka krossirajal, start ja finiš asuvad samas, kus veoautokrossi start. "Krossirada ei maksa sprindimeestel karta," kinnitas Mart Kork. "Ei ole see sugugi hullem, kui rallidel kasutusel olevad teed. Pigem isegi parem ma ei usu, et meie paepinnasesse suudetaks uuristada sügavaid rööpaid."
Pilet täiskasvanud pealtvaatajaile maksab 40 krooni, lastele 25 krooni. Sama pääse kehtib ka sprindile järgneval veoautokrossil, mis lõpeb orienteeruvalt kella 19 paiku.
|
|
|
|