Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Laansoo purustas Rapla sprindil senise rajarekordi
|
Loe lisaks |
|
|
16. juulil peeti Rapla kardirajal arvult viies rally.ee rahvasprint, kus seitsmes arvestusklassis osales ühtekokku 67 osavõtjat. Päeva parima tulemuse sai kirja senise rajarekordi purustanud Juss Laansoo.
Sadolin - rally.ee autospordiajakirja rahvasprindil osalenud Juss Laansoo etteastes publik pettuma ei pidanud - esmakordselt neljarattaveolisel autol võistelnud motokrossi sõitja näitas parimat aega juba avavoorus ning kolmandas sõidus kirjutas enda nimele uue rajarekordi ajaga 1.37,44. Oma varasema rekordi sõitis üle ka Helmet Palm, kuid samal autol võistelnud krossiässa vastu sellest ei piisanud.
Kümne võistlejaga masinaklassis 4WD võidutsesid Mitsubishi Lancer Evo kaheksal sõitnud mehed. Vähima ajaga tuli võitjaks Juss Laansoo, edestades kahe parema vooru aegade liitmise järel Helmet Palmi veidi enam kui sekundiga. Kolmandat korda Mitsubishil võistelnud Virgo Arge vallutas seekord poodiumi madalaima astme.
"Ma olin veendunud, et Juss on kiire, kuid et nii kiire - see oli üllatav! Helmet sõitis samuti hästi, tehes ikkagi isikliku rekordi," kommenteeris Arge konkurentide sõitu. "Oma sõiduga jäin üsna rahule. Vaid rehvivalik oli kuuma ilma jaoks veidi vale," lisas ta.
Helmet Palm tunnistas võistluse lõppedes, et esmakordselt neljarattaveolist autot võistlusrajal roolinud Juss Laansoo nimele kuuluv uus rajarekord hinge kripeldama ei jää: "Ma tegin ju rekordi! Juss parandas seda - ta oli lihtsalt sel momendil tugevam."
Juss Laansoo sõnas, et on tulemusega rohkem kui rahul: "Mulle oli üllatus, et rajarekordi tegin. Arvan, et see oli kõigile üllatus. Enne sõitu lootsin, et pääsen kolme sekka, mis oleks ka ülikõva tulemus olnud. Mul on väga hea meel, et nii läks - oli väga fun sõita. Mõtlesin pärast võitmist, et elu on ebaõiglane veidi. Teised on trenni teinud, rehve muretsenud ja raha kulutanud, et paremini sõita - siis mina tulen ja võidan. Imelik."
23-aastane võidumees jätkas: "Kogemus tuli sõidu mõttes kasuks. Õppisin kolmandaks sõiduks neljarattaveolise auto juhitavust kontrollima ja kurvidest välja tulema. Teises voorus tegin palju vigu - sõitsin kurvides külg ees ja kaldusin trajektoorist välja. Siis kaotasin Helmetile ainult seitse sajandikku. Tegin järeldused ja valisin viimaseks sõiduks lühemat trajektoori. Tundsin, et auto on võimas ja haakub hästi."
"Minu meelest jube kift võidusõit oli," võttis Laansoo värsked muljed ühte lausesse kokku. "Kui esimene S-kurv ja vasak läbi said, käis siuke adrenaliinilaks, et jalad hakkasid pedaalide peal värisema. Pean Helmetit tänama, et ta andis autot kasutada."
Klassis 2WD sport saavutas ülekaaluka võidu Lada Samaral võistelnud Marko Kasepõld. Tema seljataga käis võitlus teisele kohale Tarmo Reinebergi ja Manivald Kasepõllu vahel. Viimases voorus Reineberki edestanud vanem Kasepõld pidi lõpuks ikkagi leppima kolmanda kohaga, jäädes konkurendile alla vaid poole sekundiga.
"Kõik läks ootustepäraselt. Selline mõte oligi, et igal juhul võita," lausus Marko Kasepõld rahulolevalt. "Esimeses sõidus Reineberk pikalt maha ei jäänud ja tundus, et elu läheb päris kibedaks. Siis keerasime natuke süüdet - aeg näitas, et mõjus."
Klassivõitja kommenteeris ka Manivald Kasepõllu ja Tarmo Reinebergi vahelist duelli: "Mõlemad on kiired! Miks isa napilt kolmandaks jäi? Võib-olla sel põhjusel, et ta pole suvisel ajal Samaraga sõitnud. Muidugi ei saa Reineberki alahinnata - ta on asfaldil väga kiire."
Sportautode klassis pistsid vanemate sõitjatega rinda ka 1992. aastal sündinud Rauno Orupõld ning 1994. aastal sündinud Allan Popov. Poiste omavahelises mõõduvõtus jäi peale Popov, kuid väga efektse sõiduga pälvis publiku tähelepanu ainsana krossiautol kihutanud Raplamaa noormees.
Noorteklassis, kus lubati tänavasõiduautodel võidu sõita kuni 18-aastastel noortel, osales 12 sõitjat. Kõigis kolmes voorus näitas parimat aega Ronald Reisin. Absoluutses paremusjärjestuses 13. kohale platseerunud noormees edestades konstantselt teiseks tulnud Rait Vakrõõmu ja Sander Tamme, kes olid kõigis sõitudes vastavalt J18 klassi teine ja kolmas. Nii jagunesid ka poodiumikohad.
Klassis 2WD-S saavutas Sadolin - rally.ee rahvasprindi võidu Silver Havamaa. Autol Honda Civic Type-R esikoha hõivanud tallinlane edestas pingelises sõidus 12 konkurenti. End kruusal kindlamalt tundev Havamaa lausus pärast võistlust, et asfaldil saavutatud edu saladus võis peituda rehvides: "Muretsesin selleks sõiduks kaks uut rehvi, seni olen sisuliselt sõitnud teiste vanadega. Ja rehvivalikust oli abi."
Teise-kolmanda koha saatuse otsustasid samuti Hondadel võistelnud Jaan Kollo ja Ago Onton. Pärast viimast sõitu, kus saadi kirja üsna identne aeg, osutus kiireimaks Onton koguajaga 3.37,20. Kollol libises parem positsioon kokkuvõttes käest vaid 0,13 sekundiga. Napilt jäi poodiumilt välja Kulno Kägu.
2WD-V arvestuses oli konkurents märksa hõredam - esikolmik selgus kuue mehe omavahelises jõukatsumises. Esimeses ja teises sõidus näitas parimat aega Kert Kärbo Honda Civicul, kolmanda sõidu võit läks aga samuti Honda Civicul kihutanud Mati Kutserile. Raplas esmakordselt Hondal võistelnud Kärbo kommenteeris: "Pidin viimases voorus pingutama, aga pingutasin liiga üle. Kahes kurvis võttis külje ette ja oleksin peaaegu tünni sõitnud. Sinna see kaks sekundit kadus... Mati parandas ise ka oma aega."
Nii libises kahe vooru järel kättevõidetud liidrikoht Püssi võistlejal peost ning Mati Kutseri järel tuli tal kokkuvõttes leppida teise positsiooniga. Varasematel võistlustel VW Golfil sõitnud Kärbo lisas, et Hondaga tunnetas rada paremini ja kokkuvõttes nurinaks põhjust ei ole. "Korraldusega olen samuti väga rahul," märkis ta.
Paremusjärjestus kuni 1600 kuupsentimeetrise mootoritöömahuga autode arvestusklassis oli: Mati Kutser, Kert Kärbo, Ivo Kruusi.
Moskvich Liiga arvestuses käis rajal 14 võistlejat. Kõik kolm vooru võitis Moskvitšide klassis Janar Nagel, kellele kuulus kokkuvõttes ka esikoht. Teise tulemuse kolmandaks jäänud Marco Lee eest napsas Taivo Sisas.
"Janaril autoga probleeme ei olnud, minul neid jagus," ütles Sisas. "Hommikul enne võistlust purunes reduktor, lõpuks läks käigukast ja mootor. Teises voorus kippus teine käik ära kaduma. Siiski otsustasin viimases sõidus ka osaleda - läksin ja kulgesin lõpuni. Lõpptulemus tuli normaalne," rääkis ta.
Alates 2000. aastast motokrossi hobiklassis võistelnud ning vaid paaril viimasel hooajal autoga võidusõitudel osalev Märjamaa mees nentis, et "kiire" reduktori ja nadi minekuga Moskvitšist olnuks Raplas võimatu enamat tahta. Et õnnestus edestada kogenud rallisõitjat Marco Leed, tegi talle muidugi rõõmu: "Julgus ilmselt maksab, kuigi auto ja tsikkel on erinevad."
Neljast Rapla kardirajal mõõtu võtnud naisest oli omas arvestusklassis edukaim Inger Tuur VW Golfil. Teise koha saavutas esmakordselt Nissan Sunnyl võistelnud Sirje Potisepp ning kolmanda tulemuse sai kirja Kati Riidak VW Golfil.
Võidusõidu lõppedes läbis võistlustrassi Marko Kasepõld proovides harjumuspärase VAZ 2108 asemel Helmet Palmi Mitsubishi Lancer Evo kaheksat. Veel läbis ta kardiraja enda ralliautol, kõrvalistmel kaasreisijaks Tiit Soa. Sportklassi kiireim mees tegi võistluse juhile sõitu sünnipäevakingitusena rally.ee autospordiajakirja poolt.
"Päris viimane sõit - seal kaardilugeja oli hea. Oleks veel aega ka võetud," kiitis Kasepõld. "Tegelikult, väga hea võistlus oli - korraldus hea ja ladus."
|
|
|
|