Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Harju KEK meelitab endised võidusõitjad rajale |
|
Harju KEK meelitab endised võidusõitjad rajale
|
Loe lisaks |
|
|
12. augustil peetakse Harjumaal Laitse paarisrajal omanäoline sprindivõistlus, kus võtavad Lada VFTS-idel mõõtu kaheksa meest, kes võistlesid 25 aastat tagasi esimesel Harju KEK-i rallikrossil.
Laitses sõidetakse tuleval kuul rallisprint, mis kuulub tänavu 50 aastast tähtpäeva pidava Harju KEKi juubeliürituste sarja. Võistlusega tähistatakse veerandsaja aasta möödumist esimesest Harju KEK-i korraldatud rallikrossist 1981. aasta augustis.
Rallisprindil osalevad omaaegsed tippsõitjad Heiki Ohu, Eedo Raide, Vallo Soots, Raido Rüütel, Ando Nõel, Paul-Robert Helk, Jaan Tedre ja Ivar Peedu.
Sõidavad kõik kaheksa meest 1600 kuupsentimeetrise mootoritöömahuga Lada VFTS ralliautodel. "Sellise autoga olid nad omal ajal harjunud sõitma," põhjendas ürituse korraldusega seotud Toomas Diener võistlusautode valikut.
Esmalt osalevad kõik kaheksa meest eelsõidus, läbides paarisraja kummagi autoga. Voorude ajad summeeritakse ja neli paremat pääsevad edasi poolfinaali. Samal põhimõttel koos auto vahetusega pääsevad finaalsõitu kaks paremat. Uuesti sõidetakse rada läbi mõlema autoga ning võitjaks osutub väikseima ajaga voorud läbinud võistleja.
Võistlussõitudega tehakse algust 12. augusti südapäeval. Publikule on võistluste jälgimine tasuline. Auto parkimist sisaldava perepileti hind on 60 krooni.
Harju KEK-i auhindadele peetud I rallikrossist
Vasalemma 1,4 kilomeetri pikkune rada ehitati vanasse karjääri, väikese tehisveekogu äärde. Mitu aastat vedas Keila autojuht Andi Mellis rajale täidist, sõidukorda seati rada Sõpruse tehnikaklubi ning Harju KEK-i tehnikaga.
NSV Liidu esimene suurem ja tõsisem võistlus rallikrossis peeti 1981. aastal Vasalemmas Harju KEK-i auhindadele. Ürituse organiseerimisel olid toona tegevad Harju KEK-i juhataja asetäitja Sulev Kivimäe, juhataja Hans Palla, rallisõitja Toomas Bernstein, nn sõitev treener Toomas Diener ja Meelis Arumeel.
Avavõistlusele tuli 16 autot. Kõigepealt tuli igal sõitjal osaleda kolmes eelsõidus. Autod lasti rajale nelja kaupa. Kolmest sõidust liideti kahe parema sõidu ajad. Selle järgi saadud kohad viisid kolm esimest A-finaali, kolm järgmist B-finaali ja neli järgmist C-finaali. Kümnel võidusõitjal oli seega võimalus kaasa mängida peaauhinnale, sest C-finaali võitja lasti edasi B-finaali.
Harju KEK-i auhinnavõistlustel kihutasid C-finaalis Ivar Peedu, Urmas Kask, Ando Nõel ja Raivo Kolk. Esimesena lõpetas suurte kogemustega võidusõitja Ivar Peedu ja tema pääses B-finaali, kus osalesid veel Paul-Robert Helk, Raido Rüütel ja võrulane Ando Värton. Selles võiduajamises oli kiireim Helk. A-finaalis olid koos suurmeistrid Heiki Ohu, Vallo Soots, Eedo Raide ja Paul-Robert Helk. Lõppvaatus möödus uljas kihutamises. Kõige paremini oskas kurve ja raskeid rajalõike läbida Heiki Ohu. Tema kannul võitlesid iga meetri pärast Soots, Raide ja Helk, kuid Ohust mööda nad ei saanud. Peaauhind kuulus 38-aastasele Harju KEK-i kolonniülemale Heiki Ohule.
Kümme paremat: 1. H. Ohu, 2. V. Soots, TSK Sõprus, 3. E. Raide, MN Autobaas, 4. P.-R. Helk, Vinni NST, 5. R. Rüütel, K, 6. P. Peedu, Tln. Autoveod, 7. A. Värton, Võru D, 8. V. Kask, Harju KEK, 9. A. Nõel, Harju KEK, 10. R. Kolk, Tln. Autoveod
|
|
|
|