Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
09. juuli 2006 22:21
Loe kommentaare (4)
Trüki lehekülg

Saluri Kurzeme rallil seitsmes, Popov katkestas

 Loe lisaks
Saluri Kurzeme ralli avapäeva järel esikolmikus

Kurzeme rallil võistlustules Saluri ja Popov

Priit Saluri - Indrek Lepp Kurzeme ralli kiiruskatsel. Foto: Raimonds Volonts
Kurzeme ralli avapäeval teiseks tõusnud Priit Saluri ja Indrek Lepp lõpetasid võistluse kokkuvõttes seitsmenda kohaga. Eestlaste edenemise nurjasid probleemid turbo ja keskdiferentsiaaliga.

7. ja 8. juulil peeti Lätis rahvusvaheline autoralli "Kurzeme 2006". Ralli kuulus viienda etapina Läti meistrivõistluste arvestusse rühmades A ja N ning Balti karikavõistluste arvestusse teise osavõistlusena.

Eestlasi osales seekordsel rallil kaks ekipaaži: Priit Saluri - Indrek Lepp ja Slava Popov - Talis Perosti. Kumbki rallipaar näitas juba esimesel päeval sõidetud katsetel head kiirust ning avapäeva lõppedes olid tartlased teisel ning tallinlased viiendal kohal.

Teine võistluspäev, mil seisis ees seitse kiiruskatset, algas ebameeldivustega Popovile ja Perostile, kelle Mitsubishil purunes tõnäoliselt sidur ning mehed olid sunnitud ralli katkestama. "Ühtegi käiku enam ei olnud," selgitas Saluri tiimikaaslaste katkestamise põhjust. "Nad olid suht õnnetud - juba neljas ralli järjest pidid nad kogema ebaõnne."



Popov - Perosti Mitsubishi Lanceril. Foto: Raimonds Volonts

Probleemivabalt ei saanud võidu sõita ka Priit Saluri ja Indrek Lepp, kelle autol kadus turborõhk. "Teise päeva neljal esimesel katsel ei olnud turborõhku. Rõhk peab olema poolteist baari, meil oli heal juhul pool sellest," rääkis Saluri. "Siis selgus, et ka keskdiferentsaali lukku polnud. Selle saime juba kolmandaks katseks korda tänu rallisõitja Vytautas Švedase abile. Ta jättis väga hea mulje, pakkudes meile korralikult toimiva "aju"," jätkas ta.

Turborõhu said eestlased korda viimaseks kolmeks katseks, kuid poodiumikoha eest võidelda oli hilja. "Otsustasime sõita vanade rehvidega, et autoga harjuda ja valmistuda Võru ralliks," tähendas Saluri.

Rallit, mille võitsid alates kolmandast katsest liidriks tõusnud Ivars Vasaraudzis ja Valdis Spredzis (Mitsubishi Lancer Evo 9), jäi tumestama kaardilugeja surmaga lõppenud õnnetus kolmandal kiiruskatsel. Aivars Rudzitis - Gatis Vilcinš sõitsid pärast pikale sirgele ja trampliiniga paindele järgnenud vasakpööret teelt välja. Lätlaste Mitsubishi Lancer Evo 6 paiskus küljega vastu puud ning kaardilugeja sai tõsiselt vigastada. Kiiruskatse peatati, Gatis Vilcinš toimetati haiglasse, kuid tema elu päästa ei suudetud.

"Väidetavalt oli stenogrammi viga," vahendas Priit Saluri kuuldud infot. "Seal oli pikk sirge, millele järgnes trampliin V-0 ja selle järel V-5. Sisuliselt oli teine kurv mahapööre. Nemad läksid tagumist kurvi võtma kui vasak-nulli. Selliselt kiiruselt paiskus auto küljega puusse."

Katse peatati ning alates 18 startijast said võistlejad kirja arvestusliku aja. Samuti jäeti ära viies kiirukatse, kuna keegi pealtvaatajaist oli raske avarii teinud ning kiiruskatsele ettenähtud kiirabi läks sündmuskohale, kirjutas motorsport.ee. "Viienda sõitsime lihtsalt läbi. Mul oli selle üle heameel, muidu oleks saanud lisaks 15 sekundit kaotust otsa," lisas Saluri.

Rallit tervikuna hindas Priit Saluri heal tasemel korraldatuks: "Läti rallid on alati väga head ja seal on rallipublikut rohkem. Ralli on televisioonis, raadios ja muus meedias hästi kajastatud. Rallikultuurilt on lätlased meist tublisti eespool. Publik on lippudega raja ääres ja nad on sõbralikud - keegi ei vaata viltu, et kuradi välismaalane. Omalt poolt soovitan meie rallimeestel seal sõitmas käia, see on elamus omaette."



Kurzeme ralli 2006 tulemused


1. Ivars Vasaraudzis - Valdis Spredzis (Mitsubishi Lancer Evo 9) 56:03,98
2. Maris Neikšans - Maris Jekabsons (Mitsubishi Lancer Evo 9) +34,37
3. Vytautas Švedas - Žilvinas Sakalauskas (Mitsubishi Lancer Evo 9) +35,71
4. Viktors Lebedevs - Maris Deklaus (Mitsubishi Lancer Evo 9) +44,61
5. Raimonds Kisiels - Gatis Panavs (Mitsubishi Lancer Evo 4) +1:04,88
6. Aldis Pilens - Janis Belakovs (Subaru Impreza) +1:06,73
7. Priit Saluri - Indrek Lepp (Mitsubishi Lancer Evo 9) +1:14,81
8. Aivis Egle - Normunds Aizkalns (Mitsubishi Lancer Evo 9) +1:17,08
9. Martinš Bucinš - Renars Francis (Mitsubishi Lancer) +1:19,64
10. Gatis Vecvagars - Rolands Menesis (Subaru Impreza) +1:29,19
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia