Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Einar Alliksaar
16. juuni 2006 15:14
Loe kommentaare (8)
Trüki lehekülg

Mättik debüteerib kahe nädala pärast Historic-sarjas

Villu Mättik hiljuti võistlusvalmis saanud Ladaga. Foto: Einar AlliksaarVillu Mättik on esimene eestlane, kes hakkab osalema Euroopa ajalooliste autode võistlussarjas. Kolmapäeval 59-aastaseks saanud rallisõitja teeb esimese võidusõidu kaasa juba kahe nädala pärast.

Juuni viimasel ja juuli esimesel päeval sõidetakse FIA European Historic Sporting Rally Championship sarja etapp Saksamaal, mis kujutab endast ajalooliste autode võidusõitu. Villu Mättik on esimene eestlane, kes selles sarjas osalema hakkab. On tähelepanuväärne, et koos Arvo Maslenikoviga startiva vanameistri ehitatud VAZ 2101 on esimene seda tüüpi auto maailmas, mis saanud FIA homologeeringu.

Tehnilised tingimused olid karmid, seda eriti auto välimuse osas. "Keret
lõigata ei tohtinud, tiivalaiendeid paigaldada ei võinud, kesktunneli
ehitamine tuli samuti ära unustada. Välimuselt peab auto olema nagu
tehasest tulnud. Küljes on originaalstanged, tuled ja klaasid," räägib Mättik.

Mootori kubatuur võib Historic-sarjas olla kuni 1300 cc. "Karburaatoreid võib vahetada, sillablokeeringut võib kasutada," loetleb eestlane mõningaid tehnilisi vabastusi. "Istmed, rihmad ja sõiduriided peavad vastama praeguse aja homologeeringule. Igasugune lisaelektroonika kasutamine on keelatud, on jäänud paigaldada veel mehaaniline meetrilugeja Twinmaster."

Auto ehitamine võttis aega peaaegu aasta. Selle aasta juunis külastasid
Eestit FIA spetsialistid Soomest, kes laususid auto kohta ainult kiitvaid sõnu. Auto hea ettevalmistus võistlusteks võimaldas Mättikul autole saada sarjas võistlemiseks vajalik homologatsioonitunnistus (Historic Technical Passport), millega kinnitati auto vastavust FIA 1971. aasta homolegeeringule nr 5431.

Esimene etapp, millel Mättik ja Maslenikov osalevad, toimub Saksamaal Merzigis. Asub võistluspaik Frankfurdist ca 300 km läänesuunas. "Autot ehitadeski pidime arvestama, et historic-rallid on pikemad, kui võidusõidud Eestis."

Lisaks Saksamaal võistlemisele on meestel plaanis osaleda mitmel etapil: "Näiteks Soomes tahaks sõita. Peaeesmärk on esialgu tutvuda selle sarjaga ja võitlejatega, aga pärast esimest rallit paistab, mis ees ootab," sõnab Mättik. Varasem välisrikides võistlemise kogemus Villu Mättikul puudub, kuid endises Nõukogude Liidus on ta sõitnud küll.

Kas vaim on valmis? Villu kinnitab, et on: "Juba aasta on ettevalmistusi tehtud. Paraku on auto testimiseks vähe aega jäänud, kaardilugejaga koos selle autoga sõitmas pole veel käinud."

Kaardilugeja Arvo Maslenikov on Villu Mättiku kõrval istunud neljal rallil (mullu Paides ja Saaremaal, tänavu talverallil ja Tallinna rallil). "Siis oli meil küll teine auto, aga trenniks ja õige kiiruse leidmiseks oli seegi hea," kiidavad mehed ladusalt sujuvat koostööd.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia