Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Indrek Kalme: Autotööstuse säravaid tähti on alati jäljendatud |
|
Indrek Kalme: Autotööstuse säravaid tähti on alati jäljendatud
Melasi Auto ja Reinsalu Spordi toel on teoks saanud Indrek Kalme idee ehitada Ford Escort RS Cosworthi replica. Et Melasi Auto kuulub kaudselt Reinsalu Spordiklubi toetajate hulka, leiti koostöös hea võimalus auto ehitamiseks.
Idee Escordi täpse koopia ehitamiseks tekkis Indrek Kalmel endal. "Toetaja on minu tööandja Melasi Auto, tehnilist abi tuli ka Reinsalu spordiklubist ja nii jõudis idee teostuseni. Infot ja vahendeid oli mõnda aega kogutud ning Fordil oli Escort just sobivas hinnaklassis. Kindlasti oli oma osa selles, et paar aastat tagasi sai spordi tegemise mahtu oluliselt vähendatud," rääkis Melasi Autos selle loomisest alates töötav Kalme.
"Põhjus, miks Escort Cosworthi on jäljendatud, peitub kindlasti selle auto tootmismahus, mis jäi 6000 isendi piiridesse," selgitas Kalme.
"Kui veel ajas tagasi minna, siis tasuks teada, kuidas sündis selline auto, mis püsis kümme aastat autospordi kõige teravamas tipus. Sisuliselt sama tehnika oli kasutusel juba viis aastat enne Escort cossu sündi Sierra Cosworthi peal, mis oli oma aja kohta samuti edukas. Ford aga tahtis lüüa kahte kärbest korraga ja selleks oli autoralli MM-sari (Escorti nimi oli juba tuttav aastast 1972), ning viienda põlvkonna Escorti promomine."
Ford Escorti replica ehitamise ühe põhjusena märkis Kalme, et maailma autotööstuse säravaid tähti on alati jäljendatud ning, et Escort Cosworth on kindlasti selles suhtes üks esinumbreid.
Kalme selgitas ka replica tähendust: "Replica on täpne jäljend või koopia. Väljendit replica kasutatakse autonduses sellise projekti puhul, mida on püütud teha vähemalt väliselt võimalikult originaalilähedane. Minu auto puhul on siis tegemist Ford Escort RS Cosworth replicaga."
Melasi Auto ruumides valminud Escortil on asendamata vaid uksed ja tagaluuk, kõik muu on muudetud selliseks nagu Cosworthil. Sõidukil väljavahetatud keredetailid on valmistatud Eestis, sealhulgas esitiivad, stanged, antitiivad ja laiendid. Veermiku põhiline muudatus on valmistajatehase osadest ehitatud nelivedu-ülekanne. Ka pidurid on asendatud võimsaimatega, mida Ford sellisele mudelile paigaldanud on.
Auto liigub hetkel kaheliitrise tehaseseadistuses Dohc mootori jõul. Remondiootel on Cosworthi kaheliitrine turbomootor.
"Töötunde kokku lugenud ei ole, aga tubli talve jagu on tööd kindlasti, kui tingimused on vastavad," rääkis Kalme.
On võimalik, et Ford Escort RS Cosworthi replica ei jää viimaseks Indrek Kalme käe all ehitatud autoks, ning järgmisena valmib Ford Focuse koopia: "Focus WRC 2002 pole sugugi paha mõte ja osa tööd on selles suunas ka tehtud. Focuse ehitajatele on juba ka pakkuda WRC-malli esistanget, esitiibu ja tagumist antitiiba."
Maikuu viimasel päeval toimub Melasi Auto kaupluse ees kolmandat korda suur kliendipäev Ford Treff, kus saab näha nii neliveolist 2,9 liitrise mootoriga Ford Fiestat, kaheliitrise turbomootoriga Ford Focust, kui ka kõnealust Ford Escort RS Cosworthi koopiat.
|
|
|
|