Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Aednurm suundub rahvaspordist teise liigasse
|
Loe lisaks |
|
|
Kahe nädala pärast toimuval Saaremaa rallisprindil plaanib debüüti sportautoks ehitatud Mitsubishi Coldil Argo Aednurm, kes nelja aasta jooksul võistelnud vaid Igamehe rallisprindi sarjas.
Argo Aednurm, kelle senine võistluskogemus on piirdunud vaid Igamehe rallisprintidega, loodab debüüdi sportlikus arvestusklassis teha üheksandal Saaremaa rallisprindil. Juba Tallinna ralliks sportklassi debüüti planeerinud Aednurm kommenteeris: "Nagu näha oli, jäi Tallinna ralli vahele. Esimene start peaks kõikide ootuste kohaselt olema Saaremaal Oriküla rallisprint."
"Pikaaegset võistluskogemust mul ei ole," tunnistas ta. "Minu senine kogemus ongi piirdunud igamehe sprintidega. Ja seda sellesama Mitsubishiga, mis nüüd on ehitatud E-rühma tingimustele vastavaks. Ehitustegevus sai alguse juba eelmise aasta septembris, kuid seisis vahepeal üsna mitu kuud. Päris valmis ei saa see ilmselt kunagi ja ega ma ole seda planeerinudki mingiks kindlaks ajaks. Eks ehituse edenemine sõltub rahakotist. On olnud ka mõni firma, kes on toetanud, näiteks Powercom, On-Event ja nüüd ProREXoil."
"Auto sai muretsetud 2003. aastal. Olin tegelikult just selle 103 kw-se mootoriga Colti otsinud juba pool aastat, kuni üks tuli Tartus müügile. See sai ära ostetud. Stock-autona ei suutnud kiirendusvõistlustel sammu pidada ja nii ma rahvasprindini jõudsingi," rääkis Aednurm. "Ideed E-rühma autoks ehitada ei olegi tegelikult olnud, vaid olen selleni tasapisi jõudnud. Algselt plaanisin niisama ebavajalikke asju autost välja visata ja korraliku vedrustuse muretseda. Mõtlesin rahvasprintidele lisaks ka mõne rahvaralli sõita, kuid reeglid muutusid ja nii saigi alguse mõte puur sisse panna. Kuna sõbrad Vahur Err, Tarmo Reineberk ja Margus Kluge ka sportralli ning sprindi suunas mõtteid mõlgutasid, siis nii see läkski."
Argo Aednurm nentis, et rallisprinti on tal esialgu lihtsam sõita, kuna sportlikul rallil osalemiseks pole paarimeest. "Hetkel puudub kindel kaardilugeja, kuigi paar tuttavat ehk oleks. Kogemust neil aga ei ole," lausus ta. "Seega sõidaks võimaluste piires nii palju sprinte kui võimalik, kuna on vaja palju harjutada vaja ja kogemusi on vähe. Kui kaardilugeja leian ja kõik hästi läheb, tahaks ikka päris rallile ka jõuda."
"Edaspidi üritan sõita nii palju, kui vähegi võimalik. Teadagi on see kulukas, seega esialgu väga tõsiseid plaane ei tee," lisas Saaremaal sportlikus klassis debüteeriv Harjumaa võistleja. "Orikülas aga tahan saada aimu auto käitumisest uue vedrustuse ja puuriga. Ma usun, et vahe on väga suur. Loodan pakkuda teistele omas klassis nii suurt konkurentsi, kui vähegi oskan ja suudan."
Millise konkurendi teise liiga võistlejad saavad? Aednurme hinnangul üsna järjekindla - nii peab ta oma parimaks saavutuseks osalemist kõigil Igamehe rallisprindi etappidel: "Suutsin kõikidest Raudroosi sprintidest osa võtta. Selliseid inimesi oli vist minu teada natuke üle paarikümne - kokku startis neil võistlustel üle 300 sõitja. Parim koht oli Haapsalus klassi seitsmes. Vao küla sprindil õnnestus ka neljas koht saada, kuid seal oli vähe võistlejaid."
|
|
|
|