Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
31. mai 2006 11:17
Loe kommentaare (27)
Trüki lehekülg

Tapa veokakrossil võidutsesid sarja favoriidid

 Loe lisaks
Veokamehi ohustavad Tapa võistlusrajal kivid

 Foto: Taimo Lipp
Eesti veoautokrossi meistrivõistluste kolmas etapp eeldatavatele favoriitidele meelehärmi ei valmistanud ja poodiumile jõudsid mehed, kes esimestel kohtadel ka üldises punktitabelis.

Nii korraldajaid kui ka publikut rõõmustas võistlejate rohkus: GAZ 51/52 masinaid kogunes starti 13, GAZ 53 8. Veidi lahjemaks jäi seekord vaid bagimeeste panus, keda kahe klassi peale käis rajal kokku 6. Läti külaliste esindus oli viimaste aastate suurim – 9-10 autot küll võistlemas polnud, kuid ka kuus lätlast lisasid võistlusele värvi ja konkurentsi.

Ajavõtuga kontrollsõidud serveerisid kohe kaks üllatust. "Väikestel veokatel" võitis kvalifikatsiooni nooruke Taavi Pindis, edestades nii Aivar Kenderit kui ka Indrek Järvpõldu. "Suurtel veokatel" lõi aga kaardid segamini kogenud Aare Teder, kes pärast pikka vaheaega ja ettevalmistust naases võistlusrajale oma vana auto, kuid uue GAZ 53 mootoriga.

Teder võitis ülikindlalt ajasõidu (üldse päeva parim kvalifikatsiooniaeg) ja talle polnud vastast ka GAZ 53-e esimeses poolfinaalis. Teises poolfinaalis pidi Teder aga katkestama, sest masinal purunesid amortisaatorid.

GAZ 53-e finaalis startisid esireast Sigmar Tammemägi ja Mait Mäesaar, kes tulid nimetatud järjestuses ka esimeselt ringilt. Kolmandaks oli tõusnud Teder. Möödasõidu-üritustest ei saanud kahel esimesel ringil asja, sest kõige "magusamas" paigas lehvis kollane lipp (seda Rünno Niitsalu "auks", kelle masin seisis pärast pusklemist Leho Laidveriga rajal risti).

Kui kahe ringi möödudes kollane lipp vastavalt reeglitele tagasi kohtuniku pauna kolis, üritas Teder kohe ka Mäesaarest mööduda. See õnnestuski, kuid Niitsalu autost mööda sõitmine enam mitte. Niitsalu masina nina sai veel ühe obaduse, Tedre autol purunes rehv ja nõnda võis Mäesaar jätkata Tammemägi järel kindla teisena.

Paar ringi hiljem üritas samas kohas oma neljandat positsiooni kolmanda vastu parandada Argo Allik. Nooremast Mäesaarest, Mikust, pääses ta mööda Niitsalu autot lõhkumata, kuid jäi pidurdamisega hiljaks ja Mikk Mäesaar võttis oma koha tagasi. Pool ringi hiljem tegi Allik veel sõiduvea ja nõnda lõpetas esikolmik – Sigmar Tammemägi, Mait Mäesaar ja Mikk Mäesaar – sõidu juba rahulikult.

GAZ 51/52-l oli võistlejaid 13 ning nõnda tuli sõita kaks erineva koosseisuga poolfinaali. Ühtpidi teeb see võistluse põnevamaks – kiired mehed kohtuvad alles finaalis – teistpidi on 13 autot täpselt see piir, kus tehnika lagunemine võib muuta B-finaali pelgaks vormitäiteks. Nii Tapal juhtuski: B-finaalis startis vaid kaks masinat ning selle sõidu formaalne võitja Marko Tiinas tuli rajalt enne ette nähtud ringide lõppemist maha, sest tema ainus konkurent Raivis Lokmanis Lätist katkestas juba varem. Lätlastel oli üldse must päev – tehnilise abi MAN muud ei saanudki teha, kui raja ning nende boksi vahet sõeluda.

Finaali esimene stardirivi kuulus sarja liidritele Indrek Järvpõllule ja Aivar Kenderile. Hommikul üllatanud Pindis pidi leppima platsiga teises reas, sest oma poolfinaali lõpetas ta teisena.

Kender, Järvpõld ja Pindis moodustasid alates esimesest ringist ka esikolmiku, kuigi korraks üritas sinna asja teha ka paariaastase vaheaja järel rajale naasnud Priit Tamm ning sama plaani pidas ka Marek Kõbu. Viimase masin väsis aga kahjuks raja äärde seisma, Tamm lasi mööda lätlaste esinumbriks kerkinud Ainars Stasko. Seda, millist sõitu teinuks külaliste senine kiireim mees Bruno Leimanis kahjuks näha ei saanudki, sest külaliste ebaõnne jätkuna sõitis ta juba esimesel ringil konkurendile tagant sisse ning lõhkus auto radiaatori.

Kender ja Järvpõld lõpetasid kindla esimese-teisena, kuid Pindise kolmas koht sattus kahtluse alla: tema auto hakkas tegema järjest koledamat häält ning viimasele ringile minnes oli Stasko juba noorukesel võrukal sabas. Kohad siiski ei muutunud – Pindise GAZ väsis lõplikult ära täpselt kümme meetrit pärast finšit.

Viis bagimeest 51-l ja Marko Koobakene 53-l võtsid poolfinaale kui soojendust – oli selge, et finaali pole midagi suuremat jagada. Siiski oskas Ivars Jansons, uustulnuk Lätist, publiku ahhetama panna. Kokkupõrkes eestlasest uustulnuka Rain Langusega sai viga tema bagi bensiinipaak ja ei läinud palju aega, kuni bensiin käitus vastavalt füüsikaseadustele: kuumale summutile tilkutes lahvatas põlema. Õnneks olid rajakohtunikud tasemel ning kahe tulekustuti abil hoiti suurem pahandus ära – põhimõtteliselt võinuks bensiinipaak ka plahvatada.

Finaalis oli Jansons taas rivis, kuid osalemisega tema roll ka piirdus. Medaleid jagasid meie omad mehed Ahti Paavel, Margus Vainumets ja Igor Kelk.

Finaalis väga hästi startinud Vainumets tõusis teise ringi alguses korraks liidrikski, kuid kogenum Paavel taastas kiiresti oma õigused. Igor Kelgul ei jäänud aga kolmandal kohal sõites muud üle, kui uhada ring ringi järel täisgaasi ja kolmada käiguga, sest gaasihoovastik oli kinni kiilunud. Palju ei puudunud, et selline ettevõtmine lõppenuks küliti kraavis (Igor: "Ma lükkasin alumise käega auto püsti tagasi"), kuid lõppude lõpuks jäi sama vähe puudus Vainumetsa edestamiseks. Viimane hoidis olukorda siiski pideva kontrolli all, sest uuest mootorist ei soovinud ta viimast võtta ja kurvides eksimusi vältides ei andnud ta Kelgule ka möödumisvõimalust.

Kolme etapi järel on veokatel üldseis täpselt selline, nagu Tapa võistluse esikolmik. 51/52-l juhib Aivar Kender Indrek Järvpõllu ja Taavi Pindise ees, 53-l Sigmar Tammemägi Mait Mäesaare ja Mikk Mäesaare ees. Bagidel toimus Tapal esimene etapp ning selles sarjas asus liidriks Ahti Paavel Margus Vainumetsa ja Igor Kelgu ees.
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia