Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
30. mai 2006 10:22
Loe kommentaare (7)
Trüki lehekülg

Raplamaa mehed Saue rahvasprindil võitmatud

 Loe lisaks
Saue rahvasprint pealtvaatajaile hästi jälgitav

Saue rahvasprint lükkub ühe kuu võrra edasi

Helmet Palm Mitsubishi Lanceril. Foto: Kaido Saul
Rahvasprindi karikasarja neljanda etapi avas Saue linnapea Ero Liivik, soovides osavõtjaile muuhulgas "nael kummi". Võistlejaid ootas aga ees õudus suurte vaatide ja ohtlike äärekivide näol...

28. mail ennelõunal, vahetult enne võistluste algust, andis oma parimad soovid võistlejaile rajale kaasa Saue linnapea Ero Liivik. Omad juhtnöörid ja info edastasid sõitjaile ka võidusõidu korraldajad spordiklubist Roolivelled.

Emakordselt Sauel toimunud autospordivõistluse korraldamiseks oli tublisti vaeva näinud ning linnatänavail ootas võistlejaid ligi kahe kilomeetri pikkune vaatidest ääristatud võistlustrass. Etterutates olgu öeldud, et õige mitu 200-liitrist tünni kolme sõiduvooru lõppedes mõlkimise tõttu enam vaati ei meenutanud.

Võistluse juht Tauno Aarma ütles, et igivana šikaaniprobleem oli päevakorral ka nüüd, kuid keskmine kiirus tuli alla saada: "Alati on küsitav, millest šikaani tähiseid teha või kuidas neid märgistada."

Avavoorus läks kõige õnnetumalt 2WDb klassis sõitnud Hanno Raiendil, kes jõudis mööduda vaid ühest vaadist, kui juba teises kurvis auto vasaku esirattaga äärekivisse paiskus. Publikule oli magusaid momente muidugi ohtralt - kõige enam tekitas elevust Taavi Riit, kelle punane Opel Astra teises sõiduvoorus Mööbliaida kurvis vasakule küljele paiskus.

Samuti ei pääsenud head aega jahtides auto lammutamisest kiired ja kardetud favoriidid. Nii lõhkus oma Lada Samara parema esilaterna 2WD sport klassis võistelnud Marko Kasepõld. Vaid kahes voorus osalemisega klassivõiduni jõudnud Rapla võidusõitja lausus naerulsui, et "ise tegin" ja 17 konkurendi ees edu saavutamine korvas kahjud: "Ega see tuli väga midagi maksa, pealegi on meil neid garaažis veel."

Klassis 2WD sport võideti poodiumikohad sel korral üldse Lada Samaratel. Teise tulemusega lõpetas Saue etapi Koit Repnau ja kolmanda koha karika, milleks oli Roolivelledele omaselt graniidist rool, viis koju krossimees Asso Ojandu.

Kui sportlikeks võidusõitudeks ehitatud autodel näidati väga häid aegu, siis vähima ajaga läbiti asfaldil kulgenud võistlusrada neljarattaveolistel tänavaautodel. Võiduni jõudis kolmest voorust kaks võitnud ning kolmandas sõidus osalemisest loobunud Helmet Palm (Mitsubishi Lancer Evo 8). "Väga rahul olen! Väga hea rada oli, nagu Monacos sõida! Võistlus oli väga hästi organiseeritud," tunnistas võidukarika Raplasse viinud mees. "Raplamaal on eluaeg kõvad tegijad olnud," selgitas ta, kuidas sel korral ühte maakonda nii mitu karikat viidi.

Teise koha saavutas 4WD klassis Ranno Bundsen (Subaru Impreza STi) ja kolmanda koha Aare Pukk (Subaru Impreza). Napilt jäi poodiumilt välja Subaru Imprezal võistelnud Virgo Arge, kes järgmisel rahvasprindil Hiiumaal toob esmakordselt starti Mitsubishi Lancer Evo 8. "Mulle tundub, et Mitsubishi on paremini juhitav. Subaru kippus minema sinna, kuhu ise tahtis," märkis seekord kolmele konkurendile alla jäänud saarlane.

Raplamaa meeste edu jätkus, kui 2WDa klassis õnnestus kahes voorus parimat aega näidata Honda Civicul sõitnud Mati Kutseril. Kuigi kolmandas sõidus tuli Kehtna võistlejal tunnistada mitme konkurendi paremust, kuulus talle kokkuvõttes esikoht. Teise tulemuse sai 16 osavõtjaga masinaklassis kirja sarja senine liider Meelis Liivrand (VW Golf) ja kolmanda Timo Kasesalu (Citroen C2 VTS).

Võimsama mootoriga kaherattaveoliste autode arvestusklassis 2WDb tegi kiiret sõitu Kaupo Plakso (BMW 330D). "Vaadake - see on diiselmootoriga auto," juhtis võistluse kommentaator Hardi Raiend publiku tähelepanu korduvalt mustale "bemarile". Omavahel arutasid Plakso edenemist ka konkurendid: "Uskumatu, kuidas see auto liigub!"

Kuigi Honda Civicuil sõitnud piloote mahtus esimese kümne hulka koguni neli, tuli neist kahel leppida poodiumilt välja jäämisega. Diiselmootoriga BMW-l võistelnud Kaupo Plakso järel pääsesid poodiumile Silver Havamaa ja Ago Onton.

Tavapäraselt oli kõige osavõtjaterohkem arvestusklass "Moskvitš", kus juba kahe vooruga kindlustas esikoha Hanno Vajakas (IZ 412). Teise tulemuse sai kirja Rain Pruul (IZ 412) ja kolmanda kohaga lõpetas rahvasprindi karikasarja neljanda etapi Taivo Sisas (AZLK 2140).

Naisteklassis jõudis võiduni Nissan Micral kihutanud Sirje Potisepp. "Tunnistan, et mul on veel varu ja viimase piiri peal ei sõida," lausus ta enne viimast vooru. Oma seitsmele konkurendile ta sealgi armu ei andnud ning napsas võidu viie sekundiga kokkuvõttes teise koha saavutanud Inger Tuuri ees. Kolmanda koha saavutas Aire Õunapuu.

"Üritasime hoida auhinnalaua rikkaliku," ütles võistluse juht Tauno Aarma pärast auhindade jagamist. Said lisaks poodiumile pääsenutele auhinnatud ka iga klassi viimased ning võistlejate vahel läks meeneidki loosi. "Tegu on rahvaspordiga ja kõigile kuulub midagi. Tubli on olnud nii esimene, kui ka 28 võistleja - kõik on rajal andnud endast parima. Kui suudame ka viimast meeles pidada, on hästi. On tore, kui leidub selliseid toetajaid," rääkis ta.

Kõige suurem sponsor Saue linnas peetud võistlusel oli Nissan. "Kogu asjaajamine käis Nissani autodega. Tänu neile õnnestus natuke elu Sauele tuua," kiitis Aarma peatoetajat. "Ago Ahu sõitis "nulli" Nissan Notega. Arvan, et see oli samuti asi, mis rahvale elevust pakkus."

Mida arvasid võistlejad? Mida korraldav tiim? "Arvamusi oli täiesti seinast seina. Öeldi, et see oli ideaalne tänavarada. Öeldi, et võinuks kiirem olla. Samuti leidus neid, kes leidsid, et tegu oli aeglase nikerdamisega," resümeeris Tauno Aarma. "Tõde on kuskil keskel."

Kuuldavasti teenis võidusõit Saue linnas siiski ütlemata palju kiidusõnu. Põhjenduseks uus ja põnev rada ning tõeliselt ladus korraldus.
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia