Kliki siia Kliki siia
Kas sinu elu saab olema häiritud väljakuulutatud eriolukorra tõttu?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Topvaruosad.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
rally.ee
22. märts 2006 17:35
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Autoralli MM-sari jätkub võistlusega Kataloonia asfaldil

 Loe lisaks
Kataloonia ralli võitis teist aastat järjest Sebastien Loeb

Kataloonia rallit juhib teise päeva järel Sebastien Loeb

Loeb tõusis ralli liidriks, Grönholmil probleemid autoga

Kataloonia rallil hukkus Jörg Bastuck

Kataloonia MM-rallit juhib soomlane Marcus Grönholm

Francois Duval Kataloonia ralli testikatsel kiireim

Grönholm tunnetab endal valitsevat vastutust

Francois Duval Kataloonia ralli eel optimistlik

 Foto: Sophie Graillon
Eelmisest Hispaania MM-rallist on möödas viis kuud. Sel nädalavahetusel naaseb rallikarusell taas Katalooniasse, kus peetakse esimene kahest järjestikusest asfaldetapist.

MM-sarja neljas etapp on esimene "tõeline" asfaldralli. Kataloonia ralli on "paaris" Korsika ralliga ja võistlejad peavad neil rallidel osalema samadel autodel.

Laiad teed teevad Hispaania rallist selle hooaja kõige kiirema asfaldiralli. Sõitjad lõikavad väga palju kurve ja täpne kiiruslegend on hädavajalik, et optimeerida sõidujoont. Autod on seatud palju madalamateks, kui kruusarallidel ning vedrustus on seadistatud jäigemaks, et vähendada kere õõtsumist ja suurendada kurvide läbimise kiirust.

Sel aastal on Hispaania ralli kuupäevad muutunud - hilissügisene etapp on toodud varakevadesse. Seega on suurenenud võimalus, et sajab vihma ning õhutemperatuur on madalam - seetõttu võivad katsed olla eriti tolmused ja libedad.

Võrreldes oktoobris toimunud MM-etapiga on ralli korraldajad teinud üpris vähe muutusi võistlustrassis. Kõik katsed asuvad Priorat viinamarjakasvatuse regioonis Tarragonas. On vaid kaks katset, mida ei sõidetud 2005. aastal. Üks neist on täiesti uus ja teist sõidetakse mullusega võrreldes vastupidises suunas. Samuti on väheke muudetud kolme kiiruskatset.

Kronos Total Citroen meeskonnas võistlevad Hispaanias Xevi Pons - Carlis Del Barrio ning Sebastien Loeb - Daniel Elena, kes võitsid selle ralli 2005. aastal. Nagu varasematel rallidel, on "kolmandaks meheks" tiimis Dani Sordo. Mullune juunioride autoralli MM-sarja maailmameister osaleb koos kaardilugeja Marc Martiga 2005. aasta Xsara WRC autol, mis on tema kasutuses olnud juba kolmel viimasel etapil.

BP Ford tiimi uus Focus on end juba heast küljest tõestanud lumel, jääl ja kruusal. Tõelisel asfaldietapil saab enda tugevust Focus aga tõestada esmakordselt. Fordi meeskonnas sõidavad Marcus Grönholm - Timo Rautiainen ja Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen. Soomlased on asfaldiralli eel optimistlikult meelestatud, sest läbitud on edukad kõvakattega teel toimunud testid.

Natuke kurvem on olukord OMV-Peugeot Norway meeskonnas. Tiimi esipiloot Manfred Stohl sai nädalal avariiga lõppenud testissessioonil põrutada, pealegi ei tunne ta end Hispaania asfaldil kuigi koduselt. MM-võistluste kolmandat kohta hoidev 33-aastastane austerlane lubab koos kaardilugeja Ilka Minoriga teha kõik, et mitte konkurentsist pudeneda.

Esmakordselt sel hooajal osaleb Peugeot OMV Norway meeskond vaid ühe autoga. Põhjuseks asjaolu, et tiim osaleb meistrisarjas M2-arvestuses, mis tähendab, et võisteldakse vaid 12 rallil, mis on kindlaks määratud juba 2005. aasta detsembris. Manfred Stohl osaleb kõigil kuueteistkümnel etapil, kuid Hispaaniast nopib punkte ta vaid oma isiklikku kontosse, meeskondlike punktide suurendamine on Hispaanias OMV Peugeot meeskonnal võimatu.

Stobart VK M-Sport Fordi rallitiimile jahivad Hispaania teedel punkte Matther Wilson - Michael Orr ja Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila. Soomlastele on see WRC-autoga pärast 2003. aastat esimene asfaldiralli.

Subaru meeskonna eest asuvad võistlustulle Petter Solberg - Phil Mills ja Stephane Sarrazin - Stephane Prevot. Subaru sõitjate ootused enne rallit on kõrged - põhjuseks tugev ettevalmistus, parendatud auto ning kogenud sõitjad. Norralasest piloodile on see kuues Kataloonia ralli ja prantslasele kolmas. Stephane Sarrazin sai 2004. aastal rallilt kirja oma parima MM-ralli tulemuse, kui lõpetas võistluse erameeskonna Subaru Imprezal neljandana. Veel on Subaru meeskonna rivistuses üles astumas Chris Atkinson - Glen MacNeall. Nemad meeskondlikke punkte sellelt etapilt ei saa.

Red Bull-Škoda meeskond ei osalenud Mehhiko rallil, kuid Hispaanias ollakse jälle väljas. Tiimis sõidavad Gilles Panizzi - Herve Panizzi ja Andreas Aigner - Timo Gottschalk.
Artikli juurde
29.05.2020
Ott Tänak ja Dirtfish toetavad autospordi liidu korraldatavat rallit
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
25.05.2020
Laitse superkross 24.05.2020 (0)
22.03.2020
VFTS (0)
14.03.2020
Mehhiko ralli 2020 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
25.05.2020 13:41
Superkross, LaitseRallyPark, 24.05.2020 (0)
14.05.2020 17:51
Best of... (0)
07.04.2020 15:00
Superkross, auto24ring, 7.03.2020 (1)
18.03.2020 10:40
wap.rally.ee (0)
01.03.2020 22:33
Tarvastu Karikas 2020 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia