Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
16. märts 2006 22:30
Loe kommentaare (5)
Trüki lehekülg

Tänavusel Portugali rallil osalevad Märtin, Aava ja Rauam

 Loe lisaks
Aava lõpetas Portugali ralli kuuendana, Rauam üheksandana

Markko Märtin katkestas, Urmo Aava eestlastest edukaim

Urmo Aava - Kuldar Sikk Portugali rallil klassiliidrid

Eestlased Portugali ralli avakatsel kümne parema hulgas

Rauam: Testikatse ei andnud rallist õiget pilti

Märtin hoidub Portugali ralli eelõhtul ennustustest

Tuohino Portugali ralli testikatsel kiireim, Märtin viies

Aava osaleb tuleval kuul peetaval Portugali rallil

 Foto: http://www.rallydeportugal.pt
40. Portugali rallil võistleb kolm eestlasest pilooti. N-rühma Subarutel osalevad MM-kalendrisse pürgival võistlusel Markko Märtin ja Martin Rauam, A5 klassi Suzukil asub võistlustulle Urmo Aava.

16.–18. märtsil toimuv Portugali ralli on 2007. aasta autoralli MM-võistluste kandidaatralliks. Kahel võistluspäeval sõidetakse 12 kiiruskatset kogupikkusega 240 kilomeetrit. Portugali ralli stardinimekirjas on 74 registreerunu hulgas ka kolm eesti pilooti.

Portugali rallil naaseb rajale mullu septembrist võistluspausi pidanud Markko Märtin, kellele loeb kaarti inglane David Senior. Sel võistlusel ainsana FIA A-prioriteeti omav eestlane läheb rajale esimese stardinumbri all.

"Siinsetel katsetel on natukene kõike - on kiireid ja aeglasi lõike, kurve ja sirgeid. Ma arvan, et katsete valik on hea," kommenteeris N-rühma Subaru Imprezal startiv Märtin. "Ma ei ole N-rühma autoga sõitnud ligi 10 aastat, seega ma päris täpselt ei tea, mida neilt katsetelt oodata."

Viienda numbri all võistlevad Portugalis Urmo Aava - Kuldar Sikk.
Suzuki Swiftil võistleva rallipaari eesmärk on testida autot enne mais toimuvat Sardiinia etappi kruusakattega teedel ning proovida selleks erinevaid seadistusi. "Portugalis soovime panna end proovile keerulistes oludes, üritame sõita kiiremini ja riskeerida enam, kui MM-etappidel, kus me peame jõudma kindlalt punktidele," ütles Aava.

Tänavu JWRC-sarjas osaleva piloodi sõnul on teeolud Portugalis võrreldavad Vahemeremaade rallidega, küll siiski paremad, kui Kreekas: "Teedel on palju kive, mis vihma korral muudavad raja piisavalt libedaks."

Algarve ümbruses toimuval võidusõidul "PT - Rally de Portugal 2006" osalevad ka Martin Rauam - Kristo Kraag. Eestlaste N-rühma Subaru Impreza kannab küljenumbrit "12".

Martin Rauami eesmärgiks eeloleval rallil on uute kogemuste omandamine. "Kurvid on siin aeglased, mõnel katsel ei saagi viiendat käiku sisse. Riskitase on palju suurem, kui Eestis - palju on ohtlikke kohti. Samas on vaja sellistel võistlustel osaleda, sest kodus sõites ei saa iial sellist kogemust," vahendas motorsport.ee E.O.S. - Subaru rallitiimi piloodi kommentaari.

Kui Martin Rauam peab olulisimaks finišeerimist, siis esikohaheitlusesse sekkuvad aga kohalikud rallikuulsused ning mullune võitja Daniel Carlsson. Alustab koos Jonas Anderssoniga Subarul võistlev rootslane võistlust kolmandana.

"Ma loodan, et suudan ka sel aastal kiiresti sõita, seepärast on mul ka kiirem legend. Arvan, et olukord läheb väga põnevaks," kommenteeris Carlsson ralli eel.

Teise numbri all lähevad rajale portugali sõitjad Armindo Araújo - Miguel Ramalho (Mitsubishi Lancer Evo 8), keda peetakse kodumaal kõige tõenäolisemateks võitjateks. Neile sekundeerivad portugallased Miguel Campos - Carlos Magalhães (Subaru Impreza WRX).

Nimekamatest välissõitjatest on tänavusel Portugali rallil osalemas soomlased Janne Tuohino - Mikko Markkula (Subaru Impreza WRX) ja Patrik Flodin - Maria Anderson (Subaru Impreza WRX).

Mullune Super 1600 klassi võitja Daniel Sordo läbib võistlusraja 0-autol. Eelmisel aastal täitis ohutusauto ülesannet Carlos Sainz N-rühma Subaru Imprezal, kuid sel aastal juhib Sordo Citroen Xsara WRC-autot. See võimaldab tal katsed läbida kiirusega, mis on lähemal maksimaalsele võimalikule kiirusele, millega võistlejad rada läbiksid, kui tegu oleks WRC-etapiga.

Markko Märtin avaldas arvamust, et kiiruskatsete valik on õnnestunud ning 2007. aastal taas MM-kalendrisse pürgivale võistlusele igati sobilik.

Rajale on tehtud mõningaid väiksemaid muudatusi võrreldes 2005. aastal toimunud ralliga. Muudatuste aluseks oli sõitjatelt saadud tagasiside, et tippkiirused kasvasid kohati liiga suureks. FIA turvalisuskomisjoni liige Daniel Grataloup möönis, et kiirusega on olukord kontrolli all, kuid mitmetesse kohtadesse tekkis turvalisuse huvides vajadus lisada täiendavaid barjääre.

Esimene võistlusauto läheb rajale reedel kell 12.18 (Eesti aja järgi) ja lõpetab ralli laupäeval kell 19.06.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia