Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
27. veebruar 2006 19:25
Loe kommentaare (8)
Trüki lehekülg

Sprindi meistrisari jätkus Kõpus sõidetud etapiga

 Loe lisaks
Rallisprindi esimene etapp sõideti Elvas Verevi järvel

Eesti rallisprindi MV punktiseis pärast 2006. aasta 2. etappi

Martin Rauam Subaru Imprezal. Foto: Pille Russi
26. veebruaril jätkusid Eesti rallisprindi meistrivõistlused teise etapiga Viljandi maakonnas Kõpu vallas. Kõpu rallisprindil osales üle poolesaja võistleja kokku kaheksas arvestusklassis.

Kui päev varem peetud avaetapil Elvas käis võistlusrajal 55 sõitjat, siis Kõpu sprindil käis rajal 51 pilooti. 3,3 kilomeetri pikkuse raja läbisid parima ajaga 4WD klassi võistlejad.

Absoluutselt kiireim oli 4WD klassi võiduni jõudnud Martin Rauam (Subaru Impreza). "Sõitsin vana autoga, lihtsalt treeningu mõttes. Esimesel etapil ei saanud kahjuks osaleda, seega oli käsi üsna külm," rääkis Rauam. "Rada oli väga huvitav, kuigi ega ühekordse läbimisega oli trassi meelde jätta päris keeruline. Teisel korral ajasingi kurvid omavahel segamini ja tuli rajalt väljas käia. Auto eriti õnneks viga ei saanud ja saime abivalmite kaasvõistlejate abiga auto viimaseks sõiduks jälle töökorda."

Teises voorus rajalt väljas käinud piloot sõnas, et auto juhitavust kolmandaks vooruks taastada ei õnnestunud ning aeg tuli oodatust kehvem. Ka märkis Rauam, et kaardilugejata oli harjumatu võistelda.

Teise koha saavutas Kõpu rallisprindil 4WD klassis Ago Ahu (Mitsubishi Lancer Evo 3), kolmanda tulemuse sai kirja Kalle Ahu (Mitsubishi Lancer Evo 3).

Meistrivõistluste punkte selles masinaklassis ei antud Elvas ega Kõpus, kuna selleks pidanuks statima vähemalt viis sõitjat.

Tänavuse sprindihooaja esimesed punktid said Kõpu osavõistluselt aga kirja kuni 16-aastased noored. Kui päev varem peetud etapil Elvas oli J16 klassi võistlejaid kohal kolm, siis Kõpus käis rajal viis sõitjat. Etapi võitis Sander Pärn (Ford Fista), teine oli Martin Kangur (Ford Fiesta) ning kolmas Romet Tsirna (Honda Civic CRX).

Maksimumpunktid kogunud Pärn märkis, et on võistluse tulemusega väga rahul. "Rada sobis väga hästi, võib-olla natukene liiga rööpasse kiskus ära lõpus, siis oli veidi keerulisem sõita. Kuidagi imekombel jäi rada kuidagi hästi meelde kah, tavaliselt ei taha rada üldse pähe jääda," ütles hiljuti 14-aastaseks saanud võidumees.

Kolmanda tulemuse kirja saanud 16-aastane piloot lausus, et Fordil võistelnud konkurentide paremust tuli tunnistada enda sõiduvigade tõttu: "Käisin teises ja kolmandas voorus rajalt väljas. Nii kerge CRX-iga ei saanud seal sõita."

Kuni 18-aastaste arvestuses võttis Kõpus mõõtu üheksa võistlejat. Võidu saavutas juba avaetapilt maksimumpunktid kogunud Kaspar Koitla (Lada Samara). Teise tulemuse sai kirja Hendrik Kers (Renault Clio) ning kolmanda Rihard Toots (Ford Fiesta).

Tabeliliider J18 klassis on kahe osavõistluse järel Kaspar Koitla 50 punktiga. Teisel kohal on Hendrik Kers, kel kirjas 35 punkti. Avaetapil teise ning Kõpu sprindil neljanda koha saavutanud Tiit Rattasep on 34 punktiga kolmas.

Kaspar Koitla märkis, et nii Elva kui Kõpu sprintide keerulised võistlustrassid olid talle meeltmööda: "Mulle on see rohkem kasuks praegu, sest teistel on kõvemad autod ja sirge peal lähevad nad eest ära." Klassiliider kiitis ka teise etapi organisaatoreid: "Rada oli jube vinge! Korraldus oli hea."

"Rada oli vinge, kuid auto veel võõras," tunnistas teist ja kolmandat sõiduvooru parimaks pidanud Hendrik Kers. Kas sportlik ebaõnn või midagi muud, kuid laupäeval jäi Kersil Elvas teisest kohast puudu 0,2 sekundit ning pühapäeval 0,4 sekundit esikohast. "See paneb mõtlema," sõnas ta.

"Kõpus jäi esimeses voorus Mäeots ette. Tal uks oli lahti ja keegi pealtvaataja seisis ukse ees. Pidin ukse ees seisnud pealtvaataja tõttu pidurdama. Lõpuks ta taipas, et võiks sealt ära tulla ja pani ukse kinni. Pärast seda hakkas just kiire koht - nii et sekundid läksid sinna. Üks veokas oli kah ees. Teistes voorudes õnneks keegi ette ei jäänud, aga väljasõite oli seal palju," rääkis Kers.

Kõpu rallisprindi korraldusega seotud Tarvo Saar märkis, et rohked väljasõidud venitasid päeva planeeritust ka pikemaks. "Enamus sõitjaid on vahepeal ilmselt kõvasti jääradasid sõitnud ja tundsid seetõttu ennast avavoorus metsavahel pisut ebakindlalt," sõnas Saar.

2WD arvestusklassis osutas konkurentidele tõsist vastupanu Arvo Ojaperv (Nissan Almera). Esimene voor Ojapervel väljasõidu tõttu ebaõnnestus, kuid teises ja kolmandas sõidus näidatud hea aeg tagas esikoha. Teise tulemuse sai kirja Egon Kaur (Renault Clio), kolmas oli Marko Kasepõld (Lada Samara).

Egon Kaur oli nördinud, et esikohast jäi puudu vaid 0,4 sekundit. "Viimases voorus sai natuke oma lollust tehtud ja vallis käidud. Et nii napilt Arvole kaotasin, mis iseenesest päris kalendriga polegi, häirivad kolmandas voorus tehtud sõiduapsud. Aga eks Laitses üritan uuesti," kommenteeris hooaega võidukalt alustanud pärnakas.

Meistrivõistluste arvestuses on ses klassis seni enim punkte kirjas Egon Kauril (45). Marko Kasepõld on kogunud 36 ning Ken Järveoja ja Kristo Puusepp võrdselt 23 punkti.

2WD ERK klassis võttis Kõpu rallisprindil võidu Mario Karuse (VAZ 2108). Nelja osavõtjaga arvestusklassis pääsesid poodiumile veel Asso Ojandu (VAZ 2108) ja Henri Franke (Suzuki Baleno).

Klassis 2WD E2 saavutas tänavuse teise võidu Mait Koosa (VW Golf). Poodiumile jõudsid Kõpus veel Toomas Sepp (VW Golf) ning Alo Hintser (Opel Kadett). Samad mehed on meistrisarjas kahe etapi järel ka tabeliliidrid.

Veoautodel tegid kiireimat sõitu Helmut Uusmägi (GAZ 51) ja Kalju Parker (GAZ 53). Kuigi võistlusel peeti eraldi arvestust ralli- ja krossiautodele, saavad osavõtjad meistrisarja punkte ühiselt. Meistrivõistluste liidrikohta hoiab veoautode arvestuses 50 punktiga Helmut Uusmägi, teine on 30 punkti kogunud Aare Müil ning kolmas Kaspar Järvala, kel kirjas 29 punkti.

"Meistrivõistluste arvestuses on üks klass, aga kuna veoautokomitee otsustas tunnustada ka parimaid krossisõitjaid, siis etappidel on eraldi klassid krossi- ja ralli tehnilistele tingimustele vastavaile autodele. Krossimehed ei saa muidu rallimeestele vastu, sest krossis on autod rohkem piiratud," selgitas punktiarvestust veoautokomitee liige Villu Teearu.

Eesti rallisprindi meistrivõistlused sõidu- ja veoautodele jätkuvad kolmanda etapiga 4. märtsil Harjumaal Laitse paarisrajal.
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia