Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Nädalavahetusel sõidetakse uunikute talverallit |
|
Nädalavahetusel sõidetakse uunikute talverallit
11.-12. veebruaril peetakse viies uunikute talveralli. Tänavune võistlus kannab nime "Reval - Wesenberg Oldtimers Winter Rally 2006". Seekordse ralli kogupikkus on 285 kilomeetrit.
"Talveralli areng on olnud meeletu. Kui esimesel talverallil 2002. aastal osales vaid seitse autot, siis sellel aastal on osalejate jõuvankrite arv kümnekordistunud! 70 mootoriga sõiduvahendit on ka absoluutne piir, rohkemat hulka ei suuda paari inimesega üritust korraldades vastu võtta," rääkis võistluse peakorraldaja Priit Veski.
Vanatehnikasõpradele korraldatud võidusõidul osalevad ka mootorrattad, bussid ja veoautod. Sel aastal on lubanud starti tulla kuus korviga tsiklit, paar suuremat bussi ja vene veoautot. Kas nad kõik ka laupäeva hommikul stardijoonele jõuavad, näitab aeg.
Igal juhul peaks TA-6 või PAZ rallirajal olema Eestis esmakordselt. GAZ 66 on talverallidel juba vana tegija, see aasta peaks lisanduma ka GAZ 51.
Sõiduautodest peaks huvipakkuvamad vahendid olema 1936. aasta Mercedes, millega sõidab eramuuseumi omanik Urmas Teearu ja 1948. aasta Buick Super Eight.
Väga vanade ja rariteetsete jõuvankritega talvisel ajal ei sõideta, sestap tõldautode paraadi ei ole mõtet loota. Keskmine masinate vanus jääb 30 aasta piiresse, kuid enamus neist on tänaseks kas igapäevasest tänavapildist sootuks kadunud või kohtab nende suguvendi-õdesid haruharva.
"Uunikute talverallit ei tohi võtta, kui tavalist sportlikku rahvarallit ega ka vanatehnika paraadsõiduna," jätkas Priit Veski. "Tegu on lõbusa klubilise väljasõiduga talvisesse Eestimaa loodusesse etteantud legendi alusel, mis on välja mõeldud ja kokku pandud vanatehnikasõprade mitte kõige tavapärasemaid radu käivates peakoludes."
"Browni liikumist meenutava tegevuse pisukeseks ohjamiseks on rajal ajakontrollpunktid, millesse peavad võiduajajad jõudma õigeaegselt. Samas, kui keegi sinna mingil põhjusel ei jõua, pole ka hullu midagi."
"Võidu sõitmine ja võitmine ei ole sellel üritusel esmatähtsad, oluline on hea tuju, stiilne masin, meeskonna täiuslik ajastutunnetus ja vastav välimus. Tähtis, et lõunapausile ja lõpp-punkti jõutakse," märkis peakorraldaja.
Väikest sportlikku momenti lisavad mõned kiiruslikud lisakatsed kinnistel radadel, kuid need on kõik valitud ohutud ja aeglased. Selle aasta katsed toimuvad põldudele lükatud lumeradadel Sambu külas, Aru külas, Mädapea külas ja viimane vigursõit leiab aset Rakvere Kutsekeskkooli õuel. Lõunapaus on Vihula mõisas, seal saab näha ka kogu kirevat seltskonda ja nende jõuvankreid. Esimene auto peaks Vihulasse jõudma 12.
Sambu katse peaks algama 8.40, Aru katse 9.45, Mädapea katse 16.30 ja viimane trikitamine kell 17.30.
Nagu alati, valitakse ka sellel aastal välja stiilseima komplektiga rallil osalenud meeskond. Eelinfo põhjal võtavad paljud stiili väga tõsiselt. "Oluline on nii jõuvankri kaunistamine, kui kogu ekipaaži asjakohane välimus. Eelmise aasta "Araablased Mersul", kapteniks Martin Vuks, meeskonna poolt on latt väga kõrgele seatud," selgitas Veski.
Esmakordselt antakse välja ka kaks uut rändauhinda. Hetkel antakse neid välja Uunikute talveralli põhjal, kuid pikemas perspektiivis võivad karikad muutuda talvistel sportlikel Historic-võidusõitudel välja antavateks karikateks.
Esimese rändkarika originaali pani välja Märt Karu. Tegu on väga ammusel ajal klubile Autom-Unic Volgogradi vanatehnikahuviliste poolt kingitud keraamilise vaasi pronkskoopiaga. Nüüd saab vana ja eht-nõukogulik vaas uue elu: parima tulemuse talvisel vanatehnikarallil sõitnud Nõukogude päritolu auto juhi nimi graveeritakse karikale ja järgmise rallini on see tema valduses. Eriotsusena graveeritakse sinna peale nelja eelmise ralli kiireimate nimed: 2002 Talveralli idee algataja ja autol IZ 412 "Uno Aava vers. 2" alati esimesena kohal olnud Tõnu Piibur; 2003 Priit Veski, MZMA-408 "Uno Aava vers. 1"; 2004 Peeter Velper, M 408 (Jagas tegelikult esikohta Märt Karu (VAZ 2101) endaga, kuid vanem auto ja stiilsem välimus andsid absoluutesikoha); 2005 Margus Künnap, IZ 412 "Rally", absoluudi teine.
Teise rändkarika (fotol) panid välja Eve Piibeleht ja Margus Künnap. See antakse vanimal autol ralli lõpetanud sõitjale. Tegu on kunagise Automi esimehe Enno Piibelehe nimelise rändkarikaga. Eve isa Enno Piibeleht oli rahvarallide ja vigursõitude korraldaja. Kindlasti mäletavad paljud veel sellist kleebist paljude autode klaasidel, kui "Autom sõidumeister". Ka see oli üks Enno Piibelehe tegevusi.
Tsiklimuuseumi omanik Urmas Teearu ja Cobrasid ehitav Mati Kits. Mõlemad mehed on kohal ka talverallil, Urmas Mercedese ja Mati Volkswagen Type 3-ga.
|
|
|
|