Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Rootsi ralli > Rootsi MM-rallil võistlustules kaks eestlasest pilooti |
|
Rootsi MM-rallil võistlustules kaks eestlasest pilooti
|
Loe lisaks |
|
|
Sel nädalavahetusel toimuva Rootsi ralliga jätkub autoralli MM-sari teise etapiga lumistes Lõuna-Skandinaavia metsades. Karlstadi ümbruses peetaval rallil teevad JWRC-arvestuses kaasa ka eestlased.
Sel aastaajal ei ole Rootsi ralli toimumiskohas haruldased kuni miinus kolmekümne kraadised külmad, kuid sellest hoolimata ei ole seal alati lund. Eelmisel aastal toimus etapp mahedates tingimustes, kus oli nii lund, jääd kui ka külmunud kruusa.
Rootsi ralli on ja jääb võidusõiduks, mis nõuab täiesti erinevat lähenemist. Tippkiirused lähenevad sel võistlusel 200 kilomeetrile tunnis ja võidavad need, kes oskavad teede äärsed lumevallid enda heaks tööle panna, sest sõitjad kasutavad valle auto teel hoidmiseks, läbides kurve väga suurel kiirusel.
Rootsi rallil on oluline kohalik kogemus. Seda näitab fakt, et viimase viiekümne kolme aasta jooksul on ralli võitjaks kuulutatud vaid üks mitte Skandinaaviast pärit sõitja. 2004. aastal võitis lumise ralli Rootsis Sebastien Loeb.
Prantslane on kinnitanud, et on Rootsi ralli eel õiges meeleolus ning pärast avaetapil juhtunud õnnetust lahinguks valmis. "Ma olin avapäevale Montes punkti panemas ja siis selline õnnetus. Helistasin tiimile ja seejärel uurisime auto purustusi. Ma ei olnud varem superally süsteemi kasutanud. Kui olime arvutanud, kui palju trahviminuteid saame, siis meie motivatsioon taas tõusis."
"Rootsis peab tõsiselt võitlema, et kaotada võimalikult vähe kohtades, kus värskes lumes piigid korralikult ei tööta ja autot on raske juhtida," lausus Citroenil startiv Sebastien Loeb.
Valitseva autoralli maailmameistri suurimad favoriidid üldvõidule on eelseisval võidusõidul kindlasti avaetapi võitnud Marcus Grönholm ja Petter Solberg, kellele tänavune hooaeg algas ebaõnnega.
Grönholm saavutas Monte Carlos oma esimese võidu MM-sarja kuulunud asfaldrallil. Soomlase lemmikralliks on aga Rootsi etapp ja seal on ta kolmeteistkümnest korrast võitnud kolmel. Kahekordne eksmaailmameister on pressile tunnistanud, ei tahaks leppida vähemaga, kui tähistada oma 38-ndat sünnipäeva pühapäeval poodiumi kõrgemal astmel.
"Ei ole kahtlustki, et parim viis sünnipäeva pidamiseks oleks šampusega võitjate poodiumil, kuid peame enne seda kõvasti tööd tegema," ütles Fordi rooli keerav Grönholm. "Kui tingimused on head, siis Rootsi on kalendris parim ralli. Sõita hea pidamisega piikidega lumel ja jääl - see on tõeliselt nauditav!"
Subaru meeskonnas võistlev norralane Petter Solberg ei hakka enne Rootsi rallit suuri sõnu tegema. "Oleks põnev näha, kui hästi auto ja seadistus Rootsis töötavad. Kahjuks ei olnud mul võimalust Monte Carlos näidata, kui hea auto on, kuid tunne on hea. Ma võtan seda rallit nagu ka Jaapani rallit - kodurallina," lausus Solberg.
MM-kalendrisse kuulub Rootsi etapp ka juunioride sarja arvestuses. Esimest hooaega alustab maailmatasemel võistlussarjas 2005. aastal Eesti N-rühma meistriks tulnud Jaan Mölder. 18-aastane piloot võistleb koos Katrin Beckeriga Atölye Kazaz meeskonna ridades Ford Fiestal.
Kui Jaan Mölder sõitis läinud aastal Rootsi MM-rallil N-rühma Mitsubishil (fotol), siis teisel eestlasest piloodil Urmo Aaval sealselt rallilt kogemus puudub. "Küll me rajaga tutvumise käigus kõik paika saame," vahendas SLÕhtuleht Suzuki meeskonnas osaleva Aava kommentaari. Koos Kuldar Sikuga JWRC-sarjas neljandat hooaega alustav Urmo Aava kihutab tänavu ralliteedel uue Suzuki Swiftiga.
Lühidalt tänavusest Rootsi rallist
Rootsi ralli toimus esmakordselt 1950 aastal. Alates 1967. aastast on ralli algus ja lõpp olnud Karlstadis. Sel aastal on Karlstadis vaid ralli show, võistluse pidulik avamine ning finiš.
Hooldeala asub Karlstadist saja kilomeetri kaugusel Hagforsis. 55. Rootsi ralli üldkilometraaž on vähenenud 1441,16 kilomeetrile. Mõõtu võetakse 349,02 katsekilomeetril, mis on jagatud üheksateistkümneks lisakatseks (kümneks erinevaks).
|
|
|
|