Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 

01. jaanuar 2006 16:55
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

2006. a Eesti meistrivõistluste üldjuhend rallikrossis sõiduautodele

1. ÜLDKORRALDUS

1.1. 2006. a Eesti meistrivõistlused rallikrossis (MV) sõiduautodele korraldatakse Eesti Autospordi Liidu (EAL) poolt mitmeetapilise lahtise seeriavõistlusena. Igaks etapiks koostab võistluste korraldaja eraldi juhendi.

1.2. MV viiakse läbi vastavuses EAL võistlusmäärustega, kehtivate tehniliste tingimustega, Eesti Rallikrossi Komitee (ERK) poolt kehtestatud vastavate juhenditega, käesoleva üldjuhendiga ja etappide juhenditega. MV üldjuhend on kinnitatud EAL juhatuses.

1.3. Võimalikud muudatused üldjuhendisse või kalenderplaani esitatakse ERK poolt ja kehtestatakse hiljemalt 30 kalendripäeva enne võistlusi, avaldatakse EAL poolt.

1.4. MV etappide arv on minimaalselt 3 ja maksimaalselt 7.

2. MV VÕISTLUSAUTOD, ARVESTUSKLASSID

2.1. Võistlusautod peavad vastama kehtivatele rahvuslikele tehnilistele tingimustele ning omama EAL võistlusauto tehnilist kaarti. Välisvõistlejate võistlusautod peavad omama kohaliku ASN tehnilist kaarti.

2.2. Võistlusauto peab kandma EAL korra kohaseid kirjeid (võistlusnumbrid, reklaam, nimed, tähistused jmt).
Võistlusnumbrid vastavalt 2005. a MV tulemustele klasside kaupa, lisanumbrid EAL-st.
ERK: 1-50
Noored: 1-50 (täiendav täht numbrialuse paremas ülaservas "N")
ERK Standard: 1-50 (täiendav täht numbrialuse paremas ülaservas "S")
Division 1: 1-50 (täiendav täht numbrialuse paremas ülaservas "D")

Numbrialus: valge ristkülik min 50 cm lai ja 38 cm kõrge numbri min kõrgus 28 cm ja 5 cm laiune joon täiendava tähe min kõrgus 15 cm ja 2 cm laiune joon numbrid peavad olema klassikalist tüüpi.
Täiendav number ilma vastava lisatäheta kohustuslik ka esiklaasil. Number peab olema valge, asetsema esiklaasi paremas ülemises nurgas. Numbri kõrgus 13 cm.

2.3. MV arvestusklassid:

2.3.1. Noored 12-17. a (kaasa arvatud) Vastavalt tehnilistele tingimustele RALLIKROSS STANDARD AUTOD (STANDARD) koos täiendavate piirangutega. Kehtivad alates 01.01.2006. Noorteklassi võistlejal võimalik alates 16. a eluaastast (sünniaasta alusel) üle minna täiskasvanute klassi. Tagasi noorteklassi minna ei saa. Erandina on lubatud osalemine superkrossisarja vabaklassis (ja ainult) ning kääraja karikavõistluste piigiklassis. Alates 9 eluaastast võimalik noorteklassis startida noorvõistleja EAL eriloal järgmistel tingimustel:
1) taotlus ja nõusolek lapsevanemalt
2) arvestada noorvõistleja kasvu ja varasemat kogemust
3) noortelitsentsi olemasolu
4) auto üle vaadata koos noorvõistlejaga juhitoolis, nõutav homologeeritud juuniorite iste, autol EAL kaart
5) Noorvõistlejal peab olema vähemalt kardi/auto aegunud homologeeringuga riietus, õige mõõdu ja kaaluga kiiver, sussid, rihmad jmt.
2.3.2. ERK Standard
Limiteeritud vabadustega ümberehitatud 2WD autod vastavalt tehnilistele tingimustele: RALLIKROSS STANDARD AUTOD (STANDARD). Kehtivad alates 01.01.2005.
2.3.3. ERK
2WD autod vastavalt tehnilistele tingimustele: RALLIKROSSI AUTOD (ERK). Kehtivad alates 01.01.2005.
2.3.4. Division 1
A-rühma ja ST autod vastavalt FIA VM Lisa J.

3. MV OSAVÕTJAD

3.1. MV-l võivad osaleda autosportlased, kes omavad EAL või oma riigi kehtivat rahvuslikku sõitja- ja registreerijalitsentsi (riigis, kus ASN seda nõuab). MV arvestuses osalemiseks tuleb võõrkodakondsetel võistlejatel teha alakomiteele ühekordne taotlus ja tasuda ERK arveldusarvele (221018758725 Hansapangas) 1000 krooni või maksta see võistlushommikul MV etapi korraldaja kätte (kuulub edastamisele ERK-le).

4. KOHUSTUSLIKUD STARDIMAKSUD 2006. AASTAL

Klass / Registreeritud hiljemalt 28. veebruar / Registreeritud vähemalt nädal enne võistlust / Registreerimisel võistluspaigas
Noor: 400 kr / 500 kr / 700 kr
EKR standard: 600 kr / 800 kr / 1000 kr
ERK: 600 kr / 800 kr / 1000 kr
Division 1: 600 kr / 800 kr / 1000 kr

Eelregistreerimise korral loetakse võistleja registreerunuks raha laekumisel korraldaja kontole.
Eeltoodud summad on lõplikud ja sisaldavad ka tasu ajavõtusüsteemi rendi eest.
Summad kehtivad kohustuslikuna kõigile korraldajatele kõikidel võistlustel, v.a. NEZ etapil.
Korraldaja on kohustatud kõigile võistlejatele väljastama tasumist tõendava tšeki või arve.
Korraldaja tasub ERK-le iga osalenud võistleja eest 25 krooni üldkulude katteks.
Registreerimisel veebruari lõpuni tasutakse klubi või võistleja poolt ERK kontole ja ERK edastab summa hiljemalt 15. märtsiks korraldajatele. Korraldaja vastutab stardimaksu tagastamise eest juhul kui võistlust ei toimu. Võistleja mittestartimisel stardimaksu ei tagastata.

5. MV VÕISTLUSTE KÄIK

5.1. Korraldaja kohustub juhendiga tagama igale võistlejale vähemalt neljaringilise treeningu.

5.2. Toimub kolm eelsõiduvooru ja finaalsõidud C, B, A. Eelsõituvoorus sõidetakse 4 ringi, finaalsõitudes 6 ringi. Ühes sõidus stardib 4 kuni 5 autot (vastavalt võistlusjuhendile).

5.3. Kui arvestusklassis on osavõtjaid kuni 5, peetakse kaks eelsõiduvooru.

5.4. Esimese eelsõiduvooru stardijärjekord loositakse. Teadetetahvlil avaldatakse ühes ühises reas eelsõiduvooru stardijärjekorra protokoll, mis hõlmab kõiki arvestusklasse. Teise ja kolmanda eelsõiduvooru stardijärjekord koostatakse eelmise vooru tulemuste põhjal ümberpööratud järjestuses – esmalt need, kes ei saanud tulemust ja seejärel aeglaseimast kiireimani. Kui võistleja ei stardi omas sõidus, siis asendatakse ta võimalusel järgmise võistlejaga nimetatud protokollis. Kui võistleja ei saa startida temale ettenähtud sõidus, siis peab ta sellest koheselt informeerima eelstardi kohtunikku.

5.5. Võistleja on kohustatud eelstarditsooni saabuma eelstardikohtuniku rohelise lipuga antava märguande peale. Märguande alguseks võib kõige varem olla eelmise sõidu start. Eelstart on võistlejale avatud 2 minutit pärast märguannet.

5.6. Stardikorraldus: eelsõitudes 4 kuni 5 autot (vastavalt võistlusjuhendile) ühest reast, finaalsõitudes 8 autot paigutusega 2-2-2-2 malekorras, kusjuures autode stardiridade ja -kolonnide piki- ja külgvahed vähemalt 1 m.

5.7. Start grupistardina paigalt, töötava mootoriga ühest reast. Stardi märguandeks on punaste fooritulede kustumise hetk (punane tuli vähemalt 3 sekundit).

5.8. Valestardi korral hoiatus ja teistkordsel rikkumisel stardist eemaldamine. Starditsoonis on keelatud esimesed 30 meetrit vahetada stardikoridori. Keeluala lõppu tähistavad rohelised lipud. Stardikoridori on lubatud vahetada ainult seiskunud või väga aeglaselt liikuvast autost möödumiseks.

5.9. Eelsõidus kiireima aja saavutanu saab 1 punkti, teine 2 punkti jne. Võrdne aeg annab võrdselt punkte. Võistleja, kes ei lõpetanud eelsõitu, teenib punkte võrdselt eelsõidus startinud autode arvuga. Diskvalifitseeritud võistlejad saavad 5 lisapunkti. Igas eelsõiduvoorus fikseeritakse võistlejate distantsi läbimise aeg 0,1 sekundilise täpsusega.

5.10. Finaalsõitudesse pääsevad ja MV punkte saavad sõitjad, kes on saanud tulemuse vähemalt ühest eelsõiduvoorust. Ühe eelsõidu tulemusega võistlejad paigutatakse finaalidesse viimastena eelsõidu aegade paremusjärjestuses.

5.11. Finaalsõitude koosseisude määramine.
Võistleja, kes kahe parema eelsõiduvooru kokkuvõttes kogus kõige vähem punkte, valib stardikoha A-finaali esireas. Võistleja, kes kogus suuruselt järgmise punktisumma, stardib vabalt kohalt jne. Mitme võistleja võrdse punktisumma korral eelistatakse eelsõitudes paremat aega näidanud võistlejat. Punktide ja aegade võrdsuse korral eelistatakse viimases toimunud eelsõiduvoorus parema tulemuse saanud võistlejat. C-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 16-9 koha; B-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 8-5 koha ja C-finaali 4 paremat; A-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 4-1 koha ja B-finaali 4 paremat.

5.12. Kui A või B-finaali pääsenu ei saa startida, jääb tema stardikoht täitmata ja finaalikoht asendamata teise sõitjaga, samas saab mittestartinu MV tulemusena kirja oma finaali viimase koha. C-finaali jõudnu mittestartimisel avaldatakse uus stardikorralduse protokoll, katkestanud asendatakse varusõitja(te)ga vastavalt eelsõitude tulemustele. Nad stardivad viimastena eelsõitude tulemuste järjekorras.

5.13. MV etappidel võistlusmääruse (VM) rikkujaid karistatakse ERK poolt, vastavalt võistluste juhi ja ERK vaatleja ettekandele. Karistused sõltuvalt rikkumiste tõsidusest, korduvusest (kohtunike töö segamine, ebasportlikud sõiduvõtted, ebasportlik käitumine jmt eest). Ohtliku sõidu eest kahe järjestikuse hoiatuse saamisel, peatatakse võistlejalitsents ülejärgmise etapini.

6. MV TULEMUSED

6.1. MV paremusjärjestuse määravad võistlejate poolt kogutud punktisummad MV etappidelt, kusjuures arvesse võetakse: kuni 4 etapi puhul kõik toimunud etapid, alates 5-ndast etapist N-1 etappi (N on toimunud etappide arv). Tulemust arvestatakse alates startimisest treeningsõitu. Maha ei saa arvata halvima tulemusena mistahes põhjusel diskvalifitseeritud sõidu tulemust.

6.2. Igal etapil antakse kaheteistkümnele esimesele võistlejale punkte vastavalt 15-12-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1. Igal etapil omas arvestusklassis eelsõiduvoorude kiireima aja saavutanud võistlejat premeeritakse ühe lisapunktiga. Võrdsete aegade korral saab lisapunkti kahe eelsõidu kokkuvõttes väikseima aja saanud võistleja. Punktisummade võrdsuse korral eelistatakse võistlejat, kellel on rohkem võite (teisi, kolmandaid jne kohti). Lõpliku kohtade jagunemise määrab parem tulemus viimaselt toimunud etapilt, seejärel eelviimaselt jne.

6.3. MV etapp arvestusklassis loetakse toimunuks, kui stardib vähemalt neli võistlejat.

6.4. MV arvestusklassis loetakse toimunuks, kui kõikidel etappidel kokku startisid vähemalt viis erinevat võistlejat.

6.5. Kirjalikke esildise MV punktiarvestuse kohta võetakse EAL-i sekretariaadis vastu 3 tööpäeva jooksul pärast etapi toimumist. Protestiaeg etappidel on 20 minutit pärast antud sõidu finišit.

7. AJAVÕTT

7.1. Ajavõtt kõigil MV etappidel toimub soovituslikult EAL vastavate seadmete abil.

8. TEHNILINE KONTROLL

8.1. Korraldaja on kohustatud tagama igal võistlusel autode kaalumiseks nõuetekohaselt taadeldud kaalud.

8.2. Tehniline komisjon on kohustatud kontrollima igal võistlusel, kas kõigil või pisteliselt, noorte- ja standardklassi autodel diferentsiaalide blokeerimatust selleks kinnitatud kontrollivahendiga.

8.3. Tehniline komisjon on kohustatud kontrollima loetletud parameetreid kas pisteliselt või kõikidel võistlejatel.

9. KORRALDAJA VASTUTUS

9.1. Kõik korraldamisega seotud iskud vastutavad kehtestatud reeglite ja üldjuhendi täitmise eest. ERK otsuste ja Üldjuhendi eiramine võistluste korraldamisega seotud isikute poolt, viib karistuseni mis määratakse vastavalt karistuste tabelile.

10. MV AUTASUSTAMINE

10.1. EAL autasustab MV 3 paremat karikate ja medalitega.

10.2. MV autasustamine toimub EAL hooaja lõpetamisel 2006. a detsembris.

Kooskõlastatud:
ERK
EAL tehnikakomitee
EAL
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia