Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Soome > Külaskäik Tommi Mäkinen Racingu tehasesse |
|
Külaskäik Tommi Mäkinen Racingu tehasesse
Jaanuarikuu esimesel nädalal sai teoks unikaalne võimalus külastada Tommi Mäkinen Racingu töökoda ja rallikooli. See asub 12 km Jyväskyläst Oulu poole suunduva maantee ääres väikses külakeses nimega Puuppola, mis on ka Tommi Mäkineni kodukoht.
Suurest maanteest eemal asuv hoonetekompleks ei reeda väliselt kuidagi, et oleks põrandast laeni täis erinevaid Subaru tagavaraosi ja seinast seina valmis ja ka ehitamisel N-rühma Subaruid.
Kuna Tommi Mäkinen Racingu kaks tegevussuunda on Subarute tootmine ja rallikool, sai kõigepealt sõidetud Jyväskyläst lääne poole, Soome MM-ralli testikatse (Laajavuori) ja publikukatse (Killeri) asukohtadest mööda, mis pani südame rallirütmi lööma.
Kõrvalisel suletud teelõigul oli stardivalmis kolm ralliautot, millede juhid ja kaardilugejad olid hommikul saanud juhtnööre teoreetilises loengus TMR rallikooli sõiduõpetajalt ja Subaru World Rally meeskonna testisõitjalt Pasi Hagströmilt.
"Meie rallisõidukoolist on osa võtnud vaid üks soomlane, kõik teised on tulnud igaüks eri maailma nurgast," kommenteeris Hagström. "Algajaid me oma kursustele ei võta, vaid tulevastel õpilastel peab rallisõidu kogemus juba olemas olema, mille taseme me määrame enne siia saabumist täidetud ankeetide põhjal. Talve alguses on näiteks rallikoolis õppimas Kanada eelmise aasta meister, Itaalia juunioride esisõitja ning erinevaid piloote Prantsusmaalt, Portugalist jne. Puuppolas sõitis oma esimesed meetrid lumel ka Subaru tehasepiloot Chris Atkinson," rääkis sõiduõpetaja.
Nüüd siis testimise juurde. Testikatsel kasutatavateks sõiduvahenditeks olid Volvo 240, Opel Astra ja veel reklaamkirjadeta varem Marko Virkojale kuulunud vana Honda Civic Type-R.
Kõigepealt sõitsid Tero Salminen, Veli-Matti Saarelainen ja Joonas Kolehmainen oma kaardilugejatega testikatse paar korda läbi, et seda natuke tundma õppida. Siis vahetas Pasi Hagström kaardilugejad välja ning läbis raja kõikide autodega. Sõiduõpetaja andis igal sõidupausil juhtidele näpunäiteid, kuidas oma sõidustiili parandada ja veelgi kiirem olla.
Lõunapaus toimus testikatse stardi kõrvale ehitatud palkonnikeses, kus keskel oli lõkkekoht koos katusest sissepoole ulatuva korstnaga ning seinte ääres pingid istumiseks. Väljas paar miinuskraadi ja sügavad hanged, sai onnikeses väliköögi kosutavat suppi maitsta ja pirukat näsida.
Kuna kohal olid ka Harri Rovanperä ja Risto Pietiläinen, õnnestus põgusalt ka endiste Mitsubishi meeskonnaliikmetega juttu vesta.
Autospordiajakirjale rally.ee ütles Rovanperä, et Soomes ei sõida ta esialgu kindlasti, sest pooleli on maja ehitamine. Rootsi MM-rallil startimine, kuhu on hetkel küll registreeritud, on ebatõenäoline nii temal, kui ka Gigi Gallil.
Kui sõidud sõidetud, läksime Puuppolasse, kus tehnika poole eest vastutav Esko Reiners esitles pooleli olevaid ralliautosid.
"Autod tulevad otse tehasest Jaapanis ning neil on näiteks ka rool paremal poolel - saabudes tehakse need aatomiteni tükkideks. Autosid saab meilt tellida kas valmis ehitatuna või siis paketina ise kokkupandavana. Ühe auto orienteeruv hind on 150 000 eurot ning umbes 90 protsenti meie valmistatud autodest läheb välismaale," märkis Reiners, ise pilku visates vastvalminud Subarule, millel registrinumbri asemel on teibile trükitähtedega kirjutatud Dimitri.
"Aastas valmistame kokku umbes 20 ralliautot ja töötajaid on vastavalt tellimustele 15-20," lisas Esko Rainers.
Samas ruumis oli veel kolm valmis autot presendi all ning eraldi tulevane Jari-Matti Latvala võistlusauto, millel ainult juhipoolne iste sees ja aknal kleeps, et valmis kestvustestiks. Nimetatud auto on võistlustules ka hooaja avaetapil Monte-Carlos.
Enne lahkumist sai sisse vaadata töökoja kontoripoolele, mida kaunistasid riiulitel paiknevad erinevad karikad ja mitmed Tommi Mäkineni kiivrid ja erisuuruses Subaru mudelautod.
Lõpetuseks tänusõnad ralli.net omanikule Matti Partanenile, tänu kellele selline reis võimalikuks sai. Kuigi lahkudes jäi kripeldama ärajäänud testisõit, mida ei saanud teostada liialt nõrga järvejää pärast.
|
|
|
|