Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Ford Focus RS WRC teeb debüüdi Austraalia rallil
|
Loe lisaks |
|
|
Uus Ford Focus RS WRC ralliauto, mis vastab 2006. aasta autoralli reeglitele, teeb debüüdi tänavusel Austraalia MM-etapil. Piloodid saavad autot esmakordselt proovida aga alles ralli testikatsel.
Ford Focus RS ralliauto on disainitud ja ehitatud kogenud M-Spordi tehnikadirektori Christian Loriaux'i ja tema meeskonna poolt, samuti oldi tihedas koostöös Ford Team RS-ga. Vähem kui aasta eest ehitama hakatud auto baseerub Focus RS tänavasõidu versioonil.
Viimastel nädalatel on uus Focus läbinud ligi tuhat kilomeetrit teste, roolis Mark Higgins. Tõenäoliselt hoiab tiim tõsiselt silma peal, et teave järgmisest aastast Marcus Grönholmi istumise alla antava võistlusauto käitumise ja seadistuste kohta ei lekiks, sest veel ei ole autot testida saanud sel hooajal BP-Ford rallimeeskonnas sõitvad Toni Gardemeister - Jakke Honkanen ega Roman Kresta - Jan Tomanek.
"Olen elevil, mõeldes uue autoga sõitmise peale," lausus Austraalia rallit kuuendat korda alustav Gardemeister. "See näeb fantastiline välja ja ma olen rahul. Ma ei ole uue Ford Focus RS WRC autoga veel sõitnud ja testikatse saab olema esimene proovimine. Saab tulema keeruline võistlus, sest ma ei tea kuidas auto käitub. See on aga info, mida meeskond tahab saada."
Roman Krestal on rohkem õnne olnud - Kataloonia ralli lõppedes sai ta autot proovida. Tõsi, vaid 300 meetrit. "Ma läksin pärast Kataloonia rallit M-Sporti ja seal sain autoga niipalju sõita. Nüüd ei suuda ära oodata, et testikatsel täiskiirusel kihutada," kinnitas tšehh.
Fordi meeskond läheb autoralli kuueteistkümnendale etapile, Austraalia rallile, et jätkata auto arendus- ja testitööd uueks hooajaks ettevalmistumisel.
"Igaüks, kes on programmiga seotud, on teinud pikki tööpäevi, et kindlasti Focus RS WRC Austraalia ralliks valmis saada," lausus tiimipealik Malcolm Wilson.
"Oleme sellega rahul, kuidas auto läbis esialgse testiprogrammi ja valmistume astuma järgmisesse arendusfaasi. See on auto testimine võistlusolukorras, sest rallide pinges õpitakse kõige rohkem. Me ei lähe Austraaliasse võitma. Läheme testima ning infot koguma, et tehtut analüüsida."
|
|
|
|