Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
07. november 2005 16:23
Loe kommentaare (92)
Trüki lehekülg

Eesti Autospordi Liit alustas rahvaralli reformimist

 Foto: Rando AavAlates 2006. aastast jagab Eesti Autospordi Liit praguse rahvaralli kaheks. EAL on ettevalmistanud nn teise liiga projekti, mille üks osa hõlmab tavaautode amatöörrallit ning teine uut E2 arvestust.

EAL rahvaspordi komitee aseesimees Tarvo Saar, EAL spordidirektor Priit Pallo ja EAL rallikomitee liige Aivar Parts on koostanud rahvarallide arengukava lähiaastateks. Vahest olulisema osana projektist nähakse senise rahvaralli jagamist kaheks osaks, kusjuures juba alates 2008. aastast tuleb võistlejail sportralli litsentsi saamiseks läbida E2 liiga (analoogne 15 aastat tagasi kehtinud II liigale).

Priit Pallo hinnangul peaks nn E2 arvestus kujunema üleminekuklassiks. "Jah. See oli meie mõte," kinnitas Pallo. EAL spordidirektor avaldas lootust, et uue süsteemi kävitumisel lähiaastatel muid reforme ei plaanita ning kavandatav lahendus jääb toimima aastateks.

EAL rallikomitee esimees Indrek Ilomets ütles rally.ee autospordiajakirjale, et rahvaralli reformimise idee on õigustatud. "See on põhimõtteliselt õige samm. Ilma torudeta autodega kimamise pooldaja pole mina kunagi olnud ja on selge, et rahvaralli tuleb mõistlikumaks muuta," märkis Ilomets.

Rallikomitee esimees lisas, et ECO-liiga projekt täiel määral ei käivitunud ning muudatuste sisseviimine rahvarallisse uue projekti näol võib olla sobilikum lahendus. Päris ära kahe aasta eest käivitatud ECO-liiga projekti siiski ei unustata, ning nii võisteldakse E2 arvestuses sportrallidel ECO-süsteemis või eraldi korraldatavatel rallidel, kus kiiruskatseid 40-60 km.

Rahvaspordi komitee esindaja Tarvo Saare kinnitusel on kavandatavate muudatuste eesmärk turvalisuse tõstmine rahvaralli poole pealt. "See on nendele, kelle rahvaralli autod on juba nn spetsiaalmasinad. Tahame neile anda võimaluse sõita pikemaid ja kiiremaid rallisid."

"Osavõtjate arvu me praegu ei oska prognoosida," ütles Priit Pallo. "See sõltub sellest, kui suured lisavabadused võrreldes E-rühmaga kehtestatakse. Sõltub ka üleminekuperioodist."

Tarvo Saar märkis, et esimesel E2 etapil võib prognoosida 20 rallipaari osavõttu. "Kui esimesel võistlusel 20 sõitjat starti tuleb on hea - teadupärast on talvine sõit alati suuremate kuludega," ütles Saar.

Rahvaralli arengusuundade üle jätkub arutelu 14. novembril ning selleks ajaks ootavad rahvaralli arengukava välja töötjad tagasisidet e-posti aadressil eal@sport.ee. "Koosolek toimub järgmisel nädalal. Oleks ilus, kui reedeks saab tagasiside," sõnas Pallo.



Rahvaralli arengukava 2006. aastaks


1. Rahvarallil osalevad autod peavad vastama sportralli E-rühma tingimustele:
- turvapuur vastavalt E-rühmale
- sportistmed erivarustuse tootjailt (homologatsioon soovituslik)
- turvavööd vastavalt E-rühmale
- sõiduriietus mittepõlev, mittesulav tervikkombinesoon
- kiiver FIA homologeeringuga (võib olla varemkehtinud standardikohane), erandid lisatakse tehniliste detailide osas (tulevad lisavabadused võrreldes E-rühmaga)

Eelpool nimetatud punktide osas võidakse kehtestada võimalikud üleminekuperioodid.

2. Masinaklassid 4WD, 2WD kuni 1600, 2WD üle 1600, noorteklassid J16 (kuni 1600 cc) ja J18 (1600-2000 cc).

3. Kõigilt võitlejatelt nõutakse sõitjalitsentsi, millel on märge E2 (litsentsi hind on pool rahvuslikust rallilitsentsi hinnast), registreerija vajalik.

4. Autodel on nõutavad EAL-i tehnilised kaardid märkega rühm E2.

5. Võisteldakse sportrallidel ECO-süsteemis (tavaliselt teine võistluspäev) ning korraldatavatel eraldi E2 rallidel (kiiruskatseid 40-60 km). Osavõtumaksud ca 1500-2000 kr.

6. Korraldatakse amatöörrallisid tavaautodele, kus lisakatsed kuni 1,0 km: mäkketõusud, kiirendused, orienteerumine, vigursõidud, slaalomid jm endisest rahvaspordist tuttav. Osavõtumaksud ca 500-600 kr.

7. E2 sprindid koos rallisprintidega. Tavaautode sprindid staadionidel, paarisradadel, kardiradadel, lennuväljadel jm, kus väljasõidualad takistustevabad.

8. EAL staatusega sarjad E2 klassides.

9. Alates 2008 a. sportralli litsentsi saamiseks vajalik läbida E2 liiga (nagu NL ajal II liiga või Soomes Junior).
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia