Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Remmak ja Roosimaa võitsid Uno Aava karika
|
Loe lisaks |
|
|
5. novembril sõideti Harjumaal 18. noorteralli Koolisügis ja 23. rahvaralli Uno Aava karikale. Esikoha saavutasid üheksast katsest koosnenud võistlusel Margus Remmak ja Urmas Roosimaa.
ASK Kusti ja RS Racing Teami eestvõttel peeti laupäeval rahvaralli, kus 11 kiiruskatsest said korraldaja otsusel võistlejad aja kirja aga üheksalt katselt. Kiire metsavaheline libe lõik otsustati ohutuskaalutlustel välja jätta.
"See oli õige otsus, et Lehola kiiruskatse ohtlikkuse pärast ära jäeti - see oli väga kiire ja puude vahel. Ennekõike noorte sõitjate jaoks oleks libedal ja vihmas olnud see katse väga keeruline," sõnas ralli võitnud Margus Remmak. Tema kaardilugeja Urmas Roosimaa kinnitas, et korraldaja käitus korduvkatse ärajätmisel arukalt: "See oli õige, et katse jäi. Nagu Margus tabavalt ütles, oleks sõit meenutanud sel teel meenutanud Walesi MM-ralli katset ning ilma torudeta autodega puude vahel sõit olnuks liialt ohtlik."
Üldvõidu saavutanud sõitjad märkisid, et ralli jättis hea mulje ning oli asjalikult organiseeritud. "Võistlus oli väga tasakaalus. Ülejäänud katsed olid väga turvalised ja noortele parajad. Andes hinnangut kogu võistlusele, saab lausuda vaid kiidusõnu," sõnas Uno Aava rallikarikat jahtinud Remmak.
"Meie ei läinud võitma Koolisügise rallit, vaid Uno Aava karikat. Kuna karikasõit oli valitud Koolisügise sarja, tuli meil karika kaitsmise nimel võistelda. 2003. aastal, kui karika esmakordselt võitsime, tuli Uno Aava minu juurde ja ütles, et proovi võita kaks etappi veel, siis oleksid esimene, kes oleks karika võitnud," jätkas Margus Remmak.
Uno Aava karika saab endale meeskond, kes võitnud selle viiel erineval korral või kolmel aastal järjest. Tänavu saavutatud kolmanda järjestikuse võiduga kindlustasid Mitsubishi Lanceril võistelnud Remmak ja Roosimaa karikavõidu. "Unol oli hea meel, et suutsime kolmanda järjestikuse võiduga eesmärgi saavutada. See peaks olema pika traditsiooniga võistlusel esimene kord, et võideti kolm järjestikust rallit. See oli meie eesmärk," ütles Remmak.
Võitjate kinnitusel lastakse karikas graveerida ning antakse üle Eesti Autospordi Liidule vitriini väljapanekuks. "Selle koht on seal, mitte minu või Marguse juures kapi otsas," kommenteeris Roosimaa. "Meile Urmasega oli see viimane võistlus Uno Aava karikasarjas. Loodame, et tulevad uued nimed, kes sama karikat suudavad võita," lisas Margus Remmak.
Juba avakatsel ralli liidriteks tõusnud Margus Remmak ja Urmas Roosimaa konkurentidele võistlusrajal suurt võidulootust ei andnud. Nad kinnitasid, et sõit läks üllatavalt libedalt.
Üldarvestuse teise koha saavutasid samuti Mitsubishi Lanceril võistelnud Helmet Palm - Kajar Valle, kes jäid võitjaile alla 19,6 sekundiga. Kolmanda tulemuse said kirja 2WDb klassi sõitjad Vahur Err - Meelis Goldberg. Nissan Sunnyl sõitnud rallipaaril kogunes esikoha saavutanud ekipaažile kaotust 44,7 sekundit. 2WDa klassi võidu saavutasid ülarvestuses neljandaks platseerunud Andrus Vahi - Renee Reinu Lada Samaral.
Noortest olid parimad kuni 18-aastaste vanuserühmas võistelnud Sulev Haamer ja Martin Toom. Hyundai Accentil debüteerinud piloodi sõnul oli tegu hea ralliga: "Vägev oli! Esimese korra kohta parim. Rada oli märg, libe ja mudane, aga mulle meeldis." Haamer - Toom lõpetasid võistluse absoluutarvestuse kaheksandal kohal.
J18 klassi teise koha saavutasid Timmu Kõrge - Rainer Aus (Lada VFTS) ning kolmanda Raido Kevvai - Raul Ellermäe (Ford Fiesta).
Klassis J16, kus osales 18 rallipaari, jõudsid võiduni Opelil sõitnud Taavi Kivistik - Janno Kivistik. Teiseks tulid Rudolf Rohusaar - Mihkel Sagar (VW Golf) ja kolmandaks Sander Pärn - Ken Järveoja (Ford Fiesta).
Viktoria Pavel - Avo Remmel (Audi 80) olid parimad naiste arvestuses ning Moskvich Liiga arvestuses saavutasid võidu Vahur Kellamov - Marko Keerberg (AZLK 2140).
Harjumaa teedel toimunud võistlusel jõudis 93 startinud ekipaažist finišisse 78. "Vihma sadas, teed olid libedad ja ka lõpetamine on saavutus," ütles ralli võitnud Margus Remmak. "Kes seekord lõpuni sõita ei suutnud, ehk üritavad järgmisel aastal jälle."
"Suur lugupidamine Uno Aavale, Viktor Ditmannile, Rein Tammisele ja Tõnu-Peeter Noonile. Nemad olid need, tänu kellele pika traditsiooniga rallide sarjas 2005. aasta võistlus teoks sai. Ei saa mainimata jätta, et Ditmann ja Tammis on olnud minu ja Urmase koolitajad."
Margus Remmak lisas, et kui kolme aasta projekt oli võita Uno Aava karikas ning see on nüüd käes, siis on tal sel hooajal veel üks eesmärk: "Autospordiajakirja rally.ee karikavõistlused on samuti sari, mida soovin võita. Kui õnnestub. Kaks võitu on taskus ja pole kuhugi põgeneda - tuleb rajal olla ka viimasel etapil Raplas."
Rahvaralli tulemused
1. Margus Remmak - Urmas Roosimaa (Mitsubishi Lancer Evo 6) 9:33,9
2. Helmet Palm - Kajar Valle (Mitsubishi Lancer Evo 8) +19,6
3. Vahur Err - Meelis Goldberg (Nissan Sunny GTi) +44,7
4. Andrus Vahi - Renee Reinu (Lada Samara) +50,6
5. Andrus Kluge - Valmar Moritz (Subaru Impreza GT) +51,7
6. Ivo Tsetõrkin - Marko Heinoja (Škoda Fabia) +53,2
7. Jan Õunaste - Jarno Talve (Nissan Sunny) +59,3
8. Sulev Haamer - Martin Toom (Hyundai Accent) +1:01,4
9. Taavi Kivistik - Janno Kivistik (Opel Astra) +1:02,3
10. Peter Loorits - Taivo Jaansoo (Nissan Sunny GTi) +1:02,3
|
|
|
|