Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Superkross VS hobikross
|
Loe lisaks |
|
|
Rahva seas populaarse superkrossi võistluste sari on pinnuks silmas Eesti Autospordi Liidule, kelle kinnitusel vastavalt kehtivale seadusandlusele saavad kõik vabariigis läbiviidavad autospordiüritused toimuda vaid EAL egiidi all, ning superkross, kui mitteametlik ja registreerimata sari, on seadusevastane.
Superkrossi leheküljel võistlust kajastavas foorumis on mitmed seda spordiala harrastavad võistlejad pritsinud sapiseid kommentaare EAL-i aadressil. EAL on foorumisse lisanud teema, kus on öeldud, et alates möödunud aastast on Eestis tegutsemas täiesti illegaalne eraalgatuslik autospordisari - superkross. "Kuna kogu sari on peamiselt ühe mehe ettevõtmine, ei ole võimalik kõiki ohutust, organiseerimist, erapooletut suhtumist võistlejatesse ja radade korralikku ettevalmistust tagada," seisab kirjas 19. märtsil lisatud foorumiteemas.
"Vaadakem tõele silma ja nentigem fakti, et EAL-ile käib lihtsalt närvidele, et üks sari, kust nemad obrokit ei saa, on nii hästi käivitunud ja sõitjaid ühel võistlusel on, vaata, et rohkem, kui nende meistrivõistlustel aasta peale kokku," on foorumis kommenteeritud EAL-i kirjatükki.
Tõenäoliselt tekitab superkrossile pühendunud võistlejaile tuska asjaolu, et uues hobikrossi sarjas osalevad autod registreeritakse EAL-is, kus neile väljastatakse tehniline kaart, ning et osalejatel tuleb endale osta nii sõitja- kui registreerijalitsents.
Samas kinnitab Igamehe Rallisprindi sarjas osalenud Karl Renser, et arvestades rahvarohket osavõttu rahvarallist ja rahvasprindist, peaks varsti olema ka hobikrossis arvestatav hulk sõitjaid. "Kuna antud sari on mõeldud just amatöörsõitjatele, kus auto ettevalmistus pole nii kallis, kui päris rallikrossis, siis piisvava reklaamiga peaks osavõtjate hulk kiiresti kasvama," leiab sellest hooajast hobikrossi sarjas sõitu alustav Renser.
EAL teavitab superkrossi huvilisi foorumis
Ametliku teadaandena edastas Eesti Autospordi Liit superkrossi kodulehekülje foorumis, et senisel sarjal puudub perspektiiv areneda edasi üle Eestiliseks ametlikuks võistlussarjaks.
Muuhulgas kirjutab EAL, et on siiski jõutud kõigi võistlejate, organisaatorite, publiku ja toetajate õnneks, mõistliku lahendini: "Nimelt on EAL-i alaliit, Eesti Rallikrossi Komitee, võtnud senise superkrossi võistlejad oma tiiva alla. Alates 2003. a maist osaleb Eesti Meistrivõistlustel auto- ja rallikrossis uus klass nimega Hobikross (lisaks ka noored)."
Hobikrossi sarjas sõitvate autode tehniliste tingimuste kohta on EAL väljastanud ka 1. märtsil vastava ametliku dokumendi, mille järgi peavad põhimõtteliselt hobikrossi võistlusautod vastama ERK autode tehnilistele tingimustele, kuid tehtud on mõningaid järelandmisi turvanõuetes.
Hobikrossi algus
Karikavõistluste nime kandev hobikrossi sari peaks käivituma juba sel hooajal, maikuus. Järgmisest aastast toimub võitlus juba Eesti meistritiitli pärast. Kogu sarja organiseerimine, reklaamimine ja meediaga suhtlemine käib Rallikrossi Komitee ja EAL abil ja toel.
Eesti rallikrossi komitee esimehe Tanel Kutsari sõnul on teema aktuaalne, ning eeloleval reedel toimub nõupidamine, kus supekrossi ja hobikrossi teemat kindlasti arutatakse.
ERK omalt poolt soovib igati aidata oma tulevaste liikmete valutut ületulekut hobikrossi klassi. Selleks korraldatakse aprilli esimesel poolel tänastele superkrossi- ja muudele sportautodele täiendavalt eelnev ülevaatus. Ülevaatus on kõigile tasuta ja selle eesmärgiks on võistlejate tähelepanu juhtimine puudustele ja igakülgne tehniline nõustamine. Ilmselt Paides toimuv ülevaatus saab olema ka aluseks EAL tehniliste kaartide väljastamiseks.
"Kuna Superkrossile on tekkinud täiesti ametlik alternatiiv, ei ole põhjust arvata, et mõlemad sarjad üheaegselt elujõulised oleksid. Tulevik kuulub vaieldamatult hobikrossile. Lisaks on EAL planeerinud tõsisemat superkrossi toimumise takistamist ja korraldajate karistamist," on öeldud EAL-i ametlikus teadaandes.
"EAL all tegutsev ralli- ja autokrossis on tagasiminek," möönab superkrossiga seotud Eiki Eriste, kelle kinnitusel ei ole see põhjustatud superkrossist. "Loodame, et uus eestvedaja EAL-is, peasekretäri näol, suhtub meisse mõistvalt ja koostöös võidab autosport, mille nimel tegutseme. Ka alustatav hobikross on välja kasvanud superkrossist, eks tulevik näitab, kel elujõudu," selgitab Eriste.
Superkrossi minevik ja tänapäev
1996. aastal Erki Spordi eestvedamisel Pärnumaalt alguse saanud sarjas võisteldi algselt 1100 cm3 autodega, siis lisandusid suuremad klassid ning võistlused toimusid ka teistes linnades, kuhu starti kogunes üle 20 võistleja.
2001. aastal, kui "Erki Sport" sai endale Taali krossiraja, oli superkrossis võistlemas üks noor, kuni 1600 cm3 klassis osales üksteist ja kuni 2500 cm3 klassis seitse võistlejat. Järgmisel aastal oli noori stardijoonel juba kaheksa, naisi neli, kuni 1600 cm3 klassis sartis kümme võistlejat nagu ka 2500 cm3 klassis.
Sel aastal on stardijoonel käinud juba 13 noorvõistlejat, klassis kuni 1600 cm3 24 - ja kuni 2500 cm3 klassis 13 võistlejat.
Superkrossi kasust Eesti autospordi edendamisel toob Eiki Eriste lihtsa näite: "Üks superkrossi sarjas tolleaegseid alustanuid on ka Allain Karuse, kes tänaseks on mitmekordne Eesti meister ralli- ja autokrossis."
|
|
|
|