Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
22. september 2005 5:46
Loe kommentaare (1)
Trüki lehekülg

FIA uurib turvalisuse parandamise võimalusi

 Foto: Mihkel MändlaJuba enne Michael Parki traagilist hukkumist Walesi MM-rallil on astutud samme, et ohutuse taset suurendada. Äsjane õnnetus tõstatas probleemi veelgi valusamalt päevakorda, kirjutas icWales.

Michael Park sai surmavaid vigastusi, kui Markko Märtini juhitud Peugeot libises Walesi ralli 15-ndal kiiruskatsel vastu puud. Löögi sai auto parempoolne külg.

Auto külje turvalisus on olnud rahvusvahelise autoliidu FIA üks peamisi prioriteete ja nüüd astutakse koostöös Peugeot'ga samme, et võimalikke riske minimeerida. FIA instituut otsib lahendust koos Peugeot' inseneride ja Ameerika laboratooriumidega, et parandada kokpiti sisest ohutust. Erilise vaatluse all on ohtusstruktuurid auto külgedes.

Ühisprojektiga tehti ajakirja Autosport andmetel algust juba enne Suurbritannia rallit - saatuse irooniana võistluse eelõhtul. Uuenduste eesmärk on ralliauto küljele ja ustele mõjuvate jõudude vähendamine külgkokkupõrke korral.

Uute ja vastupidavamate turvapuuride katsetused FIA laboris algavad peatselt, kirjutas Eesti Päevaleht. Prantsusmaa autotootja Peugeot kindlustab võimalike ohuolukordade simulatsiooni labori tingimustes ning tagab katseautode kohalolu.

"Külgkokkupõrgete simulatsioon Euroopa laborites on kooskõlas Euro NCAP-standardiga. Arendustööd peavad pakkuma ohutuslahendusi mitmel autospordialal, eriti aga rallis," kinnitas FIA esindaja Autospordile.

FIA peab andmebaasi, kuhu kogub mitmesuguste mootorispordi õnnetuste üksikasjad. Nad loodavad, et saadud andmete analüüsi järel tehtavad otsused aitavad tagada paremat turvalisust.

Huviga ootab mootorispordi juhtorgan surmaga lõppenud õnnetuse uurimise tulemusi ka Briti politseilt. Uurijad võtavad avarii teinud auto ükshaaval lahti. Eesti Päevalehe andmetel käis juhtunuga seoses esmaspäeval kohalikus politseis selgitusi andmas ka Markko Märtin.

Risk jääb autoralli pärisosaks sellele vaatamata, millised süsteemid üldkasutatavatel teedel võistlevais autodes kasutusele võetakse.

Enne Michael Parki hukkumist oli viimane MM-sarjas surmaga lõppenud õnnetus Austraalias 1993. aastal, kui hukkus kaardilugeja Rodger Freeth.

2002. aastal sai raskeid vigastusi Francois Delecouri kaardilugeja Daniel Grataloup, kui nende Mitsubishi paiskus Austraalia rallil suurel kiirusel vastu puud.

Mullu lennutati haiglasse ka Märtin ja Park, kui nende auto rullus Argentinas suurel kiirusel üle katuse. Tookord pääsesid sõitjad väikeste vigastustega.
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia