Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Loeb juhib Walesi rallit vaatamata trahvisekunditele
|
Loe lisaks |
|
|
Sebastien Loeb oli konkurentide jaoks Walesi MM-ralli avapäeval liiga kiire. Citroeni esisõitja asus võistlust juhtima teisel kiiruskatsel. Markko Märtin lõpetas esimese päeva kaheksandal kohal.
Sebastien Loeb, kel on teoreetiline võimalus võita Walesi rallil juba oma teine maailmameistritiitel, võttis ralli juhtohjad enda kätte, kui Marcus Grönholmi Peugeot' hakkasid kimbutama piduriprobleemid.
Loeb suurendas kergesti edu poolele minutile, kuid viimase katse kontrollpunkti saabus prantslane minuti liiga hilja ja teenis 10 trahvisekundit ning ühtäkki vahe jälitava Petter Solbergiga (Subaru) ei olnudki enam väga suur.
Solberg, kes jahib neljandat järjestikkust Walesi ralli võitu, ei võitnud küll ühtegi kiiruskatset, hoidis Loebi surve all ja prantslase edu norraka ees oli päeva lõpuks 19,9 sekundit.
Marcus Grönholm alustas rallit väga tugevalt ja juhtis võistlust pärast esimest katset, kuid piduriprobleemid teisel katsel maksid soomlasele üle minuti ja kahekordne maailmameister langes üheksateistkümnendaks.
Grönholm võitis viienda ja kuuenda kiiruskatse ja lõpetas päeva positiivselt tõustes esimese päeva lõpuks neljandale kohale. "Kui alustasime teist kiiruskatset, siis piduripedaal läks lihtsalt kuni lõpuni põhja," lausus Marcus Grönholm.
"Ma olen tõsiselt pettunud, sest see on ralli mille võitmiseks oleme tõsiselt võimelised, kuid nüüd on seda loota liiga hilja," lisas soomlane. "Osalt see enam ei üllatagi mind, sest alati on samamoodi - kui meil läheb hästi, siis meil tekivad probleemid. Ma tahtsin võita ja siin oleksin seda suutnud. See on väga masendav."
Vahetult Grönholmi ees kolmandal kohal oli ralli avapäeva lõpus Harri Rovanperä (Mitsubishi). Viiendana lõpetas Francois Duval (Citroen), kaheksandana Markko Märtin (Peugeot). Eestlase ette mahtusid veel Chris Atkinson (Subaru) ja Anthony Warmbold (Ford).
Esmakordselt Walesis võistlevad Jaan Mölder - Tõnu Vunn lõpetasid võistluspäeva üldarvestuse 37. kohal, olles N4 klassis 12. positsioonil. Eestlased võinuks hea õnne korral päeva esikümnes lõpetada, kuid viimasel kiiruskatsel purunes autol vasak esirehv.
|
|
|
|