Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Märtin: ülivõimsust oodata ei maksa
|
Loe lisaks |
|
|
Loosungiga "Revolutsioon rallimaailmas!" jõudis avalikkuse ette kauaoodatud Focus WRC 2003, millega Fordi tehasemeeskond saadab oma parimad pojad lahingusse juba järgmisel MM-etapil Uus-Meremaal.
Pealtnäha vaid antitiiva ja ninaosa kohendamise näol nappi iluravi saanud ralliauto varjab pleki all mitmeid leiutisi, mida kellelgi konkurentidest pole. "Alustades tagavedrustusest, mis on valminud täiesti radikaalsel lähenemisel, lõpetades mootorijahutussüsteemiga," heidab Markko Märtin mõningatele uuendustele valgust.
Auto trumbiks peab Fordi esisõitja ideaalselt toimivat tervikut. "Kõik asjad on läbi mõeldud viimse punktini. Insenerid tegid head tööd ja tõenäoliselt meie konkurentsivõime Prantsuse autodega paraneb."
Meeskonna spordijuhi Martin Whitakeri sõnul on põhjust oodata sensatsiooni. RS Focus WRC03 tõestab, et Ford on astunud rallitehnoloogia eesliinile. "Usun, et tõstame rallispordi senisest kõrgemale tasemele," seisab Fordi pressiteates.
Märtini arvates Whitaker liialdab. "On mõttetu loota, et me saame teistega võrreldes ülivõimsaks. Pealegi on auto sedavõrd uus, et alguses võib vastupidavusega probleeme tekkida. Läheb veidi aega, enne kui temast saab sama ülikindel auto, kui oli eelmine." Pensionile saadetud mudel tõi Fordile punkte 17 etapilt järjest.
Hetkel MM-il neljandal kohal olev Märtin jätab vana ja uue masina duelleerimisest rallirajal saadud numbrid saladusse, kuid tema häälest õhkub enesekindlust. "Kui auto näitab end sama heast küljest nagu testidel, siis võib, arvestades isegi minu suhteliselt väikest kogemustepagasit Uus-Meremaal, normaalse tulemuse saada."
Uue autoga pääseb Uus-Meremaal peale eestlase rajale ka belglane Francois Duval. Fordi kolmas piloot soomlane Mikko Hirvonen kasutab hooaja lõpuni vana Focust.
|
|
|
|