Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Aprill toob rallikrossiradadele põnevust
|
Loe lisaks |
|
|
Aprillis toimub rohkesti rahvusvahelisi tipptasemel rallikrossiüritusi kõikjal Euroopas. Eeloleval hooajal on paljud võistlejad starti asumas uute autodega, mis nõuavad võistlejailt aga kohanemist.
Hollandis Valkenswardis peetud proovisõitudelt võttis osa üks teise divisjoni meistritiitli kandidaatidest Guttorm Lindefjell. Tema uue Astra proovisõidud läksid väga hästi. Auto oli ette valmistanud Opel Groosman.
Valkenswaardis toimub peagi 2003. aasta Hollandi meistrivõistluste esimene sõit. On veel vara öelda, kas Euroopa sõitudeks valmistuvJos Kuypers sõidab sellel üritusel, kuid ta on kindlasti üks favoriitidest. Tegemist saab olema ühe võitlusrohkema aastaga võistluse ajaloos. Kui sellele veel lisada uued autod dividjonides 1a ja 2, tõotab tulla väga huvitav hooaeg.
Samal nädalavahetusel sõidetakse ka Briti rallikrossi meistrivõistluste neljas sõit Lydden Hillis. Will Gollopilt oodatakse suuri tegusid Ford Focus WRC-l. Gollop sõidab oma kodurajal Croftis, kus ta püüab lisada avasõidu võidu oma õnnestumiste nimekirja. Pat Doran loodab lõpetada oma ebaõnnestumiste jada Lydden Hilli ringrajal, kus tema võistlusauto mootor 2002. aastal kokku jooksis. Osavõtjate arv saab tõenäoliselt olema suur, kuna Lydden asub ühes Inglismaa enimrahvastatud kohadest. Ka pealtvaatajate arv peaks olema aasta suurim.
Samal päeval tehakse esimesed sõidud populaarsel Ungari rallikrossi meistrivõistluste Rabocsiringil. Võistluste eeldatav esikohapretendent Tamas Révész stardib oma hiljuti uuendatud Toyota Cololla WRC-l, millel on ka uus punane värvilahendus. Üks tema põhirivaalidest saab olema mullune meister Tibor Rabócsi, kelle autoks Mitsubishi Lancer Evo 6. Ungari meistrivõistlusted muutuvad üha huvitavamaks, kuna osavõtjate arv suureneb ja rebimine muutub tihedamaks. Rabócsi tõestas seda eelmisel aastal, jõudes A-finaali Euroopa meistrivõistluste Austria etapil. Meistrivõistluste uustulnukaks võib nimetada Euroopas etappidel tihti võistelnud Peter Kotan'i Ford Focus WRC-l.
Järgneval nädalavahetusel sõidetakse Poola meistrivõistluste esimene etapp Toruni ringrajal. Eeldatav võistluste liider on Ford Focusel kihutav 2002. aasta meister Bohdan Ludwiczak.
Hornis peetakse nii Austra kui Tšehhi meistrivõistlusi. Pooled etapid on neis meistrivõistlustes ühised, mis teeb sellest väga konkurentsirikka võistluse. Pavel Koutny peab oma Ford Focus WRC-l kaitsma meistritiitlit Marek Zemani eest, kes sõidab Ford Escort WRC-l. Mõlemal tšehhil on plaan hooaja vältel üle minna uutele Škoda Fabia WRC-dele, sõltuvalt Škoda tootmisvõimalusest. Seega võivad esimesed etapid osutuda otsustavateks äraproovitud ja usaldusväärsel tehnikal. Koutnyt, kes oli 2002. aasta Euroopa meistrivõistlustel kolmas, pole aga lihtne võita. Uues divisjoni 1a kategoorias on oodata tõsist heitlust, kui nad sõidavad kõrvuti 2. divisjoni autodega. Sama võib öelda H divisjoni kohta, kus sõidetakse vanematel autodel.
Esteringi ringrajal sõidetakse aga Saksamaa meistrivõistluste avaetapp, mis püüab ennast taaskehtestada juhtiva rahvusliku seeriana. Peale talviseid muutusi ja uue formaadi kehtestamist alustatakse sõitudega 27. aprillil. Torben Moller sõidab oma Seat Cordoba WRC-l shakedowni enne Euroopa meistrivõistlustele suundumist. Rolf Volland pöördub tagasi VW Golfi juurde.
Belgia meistrivõistluste teine etapp leiab aset Arendonki ringrajal aprilli lõpus. Üks parimaid rallikrossi "areene" esitab sõitjatele tõsise väljakutse, kuna tegemist on raske ja väga head sõidutehnikat nõudva rajaga. Ringrajal võib näha tihedat võidusõitu, mis on pealtvaatajatele eriti meeliköitev. Osavõtjate nimekiri sarnaneb suuresti Hollandi Valkenswardi võidusõidule. Meistrivõistluste liider on Patrick Van Mechelen, kes võistleb Subaru Imprezal.
|
|
|
|