Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Porisel rajal peetud rally.ee rahvasprint pälvis kiidusõnu |
|
Porisel rajal peetud rally.ee rahvasprint pälvis kiidusõnu
|
Loe lisaks |
|
|
13. augustil sõideti Taali krossirajal rally.ee autospordiajakirja karikavõistluste esimene etapp rahvasprindis, kus kiireimat sõitu tegi Margus Remmak. Startijaid oli kuues arvestusklassis kokku 113.
Autospordiajakirja rally.ee karikavõistluste avaetapi hommikul sadas võistlejate ja publiku kiuste parajalt vihma. Võistluse juht Erko Eriste võttis seetõttu vastu otsuse, et planeeritud kolme vooru asemel peetakse kaks sõitu ning lõpptulemused selguvad nende summeerimise teel. Samuti otsustas võistluse juht öösel alanud vihmasaju tõttu ning rööbaste tekkimise vältimiseks nihutada starti kruusalt asfaldile. "Lakkamatu vihmasadu on raja liialt pehmeks muutnud," põhjendas Eriste otsust.
Esimesena läksid rajale vabaklassi võistlejad, neist 4WD arvestuses seitse ning 2WD arvestuses 18. Avavooru võitis Helmet Palm (Mitsubishi Lancer Evo 8) 0,05 sekundilise eduga Margus Remmaku (Mitsubishi Lancer Evo 6) ees. Kolmanda aja sai 4WD arvestuses kirja Jaanus Murakas (Mitsubishi Lancer Evo 7).
Teise sõidu võitis Margus Remmak 2,26 sekundilise eduga Jaanus Murakase ees. Esmakordselt neljarattaveolisel autol võistelnud Marko Virkoja (Mitsubishi Lancer Evo 8) oli kolmas, Helmet Palm neljas.
Kokkuvõttes saavutas 4WD vabaklassis võidu punasel Mitsubishil kihutanud Remmak. "Võistlus oli hästi tehtud, raja valik väga hea. Sportlikus mõttes oli Taali krossirajalt maksimum võetud. See oli positiivne, et kogu sõit kulges rahva silme all," sõnas võitja.
Ta kinnitas, et rally.ee karikavõistluste esimese etapi võit innustab osalema ka järgmistel osavõistlustel ja eesmärk saab olla vaid võit. "See sari võiks ka tuleval aastal jätkuda," avaldas Remmak lootust.
Kaherattaveoliste autode vabaklassis, kus omavahel võtsid mõõtu 17 sõitjat, ei andnud teistele sõnaõigust Andrus Vahi. "See rada on mulle koguaeg sobinud ja sõit sujus - viperusi ei olnud. Libe ja pori meeldivad mulle. Oluline oli jälgida trajektoori, et mitte välja kalduda. Keskosa oli kõvem ja püüdsin seal püsida," selgitas Vahi võimalikku edu võtit. "Üheks teguriks olid kindlasti rehvid, mida kasutan. Need muide on vene päritolu."
"Tahtsin vabaklassis võistelda, et oleks võimalus end võrrelda nendega, kes rallis ilma teevad. Kahjuks kõik registreerunud sõitma ei tulnud," jätkas Vahi, kes saavutas võidu ka klassis 2WD-V. "Mingil määral tuli kahes klassis sõitmine kasuks, sain rada rokem läbida."
"Korraldus väga tasemel võrreldes Raudroosi sprintidega. Auhinnafond väga kõva," kiitis Andrus Vahi võistluse korraldajat, kes lisaks kahele karikale andis võitjale üle ka Addinoli ja Sadolini poolt välja pandud auhinnad. "Proovin osaleda kõigil rally.ee karikavõistluste etappidel - Aravetel olen kindlasti stardis," lubas Vahi.
2WD vabaklassis lõpetas võistluse teise kohaga Priit Ollino (Nissan Almera), kes jäi Andrus Vahile alla nelja sekundiga. Kolmanda tulemuse sai kirja krossimees Ove Pärtelson (Peugeot 205 GTI).
"Vahist oleksin pidanud jagu saama," oli Ollino nördinud. "Tean siiski seda, et Nissaniga kuival teel annab kiirelt sõita," ütles noor tallinlane, kes oli avavoorus võitjast kolm ja pool ning teises sõidus kuivemal rajal pool sekundit aeglasem. "Rada oli huvitav. Pole selle autoga sellist muda kogenud. Ilmataati on väga raske kinni maksta."
Klassis 2WD-V, kus 27 sõitjat võtsid mõõtu kuni 1800 kuupsentimeetrise mootori töömahuga autodel, saavutas Andrus Vahi järel teise koha Kaino Traumann (VW Golf) ja kolmanda Hanno Raiend (VW Golf).
Klassis 2WD-S oli pingelises võidusõidus kiireim Vahur Err (Nissan Sunny). Teiseks tuli Madis Holzberg (Seat Ibiza) ja kolmandaks Ago Onton (Ford Escort RS 2000).
Kohad neljandast kuuendani jagasid omavahel kolm Nissan Sunnydel võistelnud meest, kelle kahe vooru koguaeg mahtus vähem kui ühe sekundi sisse. Kristjan Kutseri aeg oli 2:54,54, Mait Madiku aeg 2:54,67 ja Enn Kasari tulemus 2:54,87.
Lisaks tublile sõidule vedas Vahur Erril seekord ka autasustamisel. Kõigi võitjate vahel loositi välja Finline aiamööbli komplekt ning fortuuna naeratas just üle 1,8 liitrise mootori töömahuga autode arvestusklassi võitjale.
Kuni 18-aastaste klassis tegi kiiret sõitu Sulev Haamer (Hyundai Accent). Esmakordselt Taalis võistelnud Kose-Uuemõisa noormees tunnistas, et vihm tegi sõidu oodatust veidi keerulisemaks.
Probleemseim koht oli tema sõnul pärast esimest tagasipööret, mida korraldaja reklaamis publikule ühe atraktiivseima rajaosana. "Pärast seda olid rööpad ja siis lõpuks parempööre. Seal olid suured augud ja pehme," lausus Haamer.
"Algul kartsin kõige rohkem Romet Tsirnat ja Jako Renterit. Kõik läks siiski nii nagu minema pidi. Ilma äpardusteta ja ise ma suuremaid vigu ei teinud. Kuna auto oli hea, tuli ka sõit hästi välja," rääkis Haamer.
"Korraldus ja ajavõtt oli hea," jätkas noorteklassi võitja. "Meeldiv üllatus oli, et sõitjaile oli tasuta söök ja jook. Ka korraldajalt kingina antud pastakas meeldis väga. On vähe võistlusi, kus on nii palju sponsoreid ja kus on välja pandud palju häid auhindu."
Haamer tunnistas, et esmakordselt autospordivõistlust toetanud Sadolini toodete hulgast oli keeruline ise auhinda valida. "Ma ei teanud, millist võtta. Aga täitsa hea asja sain, see kulub meil maal marjaks ära," lisas Haamer.
Noori käis rajal üldse 12. Teise koha saavutas Jako Renter (Lada Samara) ja kolmanda Meelis Lillemets (Ford Escort RS 2000). Klassivõitja poolt tugevaks konkurendiks hinnatud Romet Tsirna (Honda Civic CRX) lõpetas võistluse viienda kohaga.
Moskvich Liiga võistlejaid oli Taalis sõitmas 25. Avavoorust sai parima aja kirja Janno Sepp (IZ 412-05), teine oli Tauno Aarma (IZ 412) ja kolmas Hanno Vajakas (AZLK 2140). Teine sõit kulges taas Sepa dikteerimisel ning sellega kindlustas tartlane endale klassivõidu. Janar Nagel (AZLK 2140) sai liidri järel kirja teise aja ning tõusis Tauno Aarma järel kokkuvõttes kolmandaks.
Sepp kinnitas, et juba enne võistlust tuli silmas pidada, millises hoos Vajakas ja Aarma on: "Nad näitasid eelmistel võistlustel head kiirust!"
Janno Sepp jätkas: "Muljed värskest võistlusest on positiivsed. See oli väga hästi korraldatud ja kõik toimis. Lahe sõit oli, aga rada nagu ikka - plägane. Taali rada mulle sellele vaatamata sobis ja paar sõitu tagasi kasutusele võetud kruusarehvide mõju oli tuntav."
Kuna autospordiajakiri rally.ee ja Sõjaväe Langevarjuklubi lubasid kiireimale "moskvitšimehele" eriauhinna, kuulus seegi Janno Sepale. "Ma pean veel tõsiselt järele mõtlema, kas julgen seda kasutada või mitte," ütles võitja, kel võimalus teha paar tasuta langevarjuhüpet.
Kuigi ilm oli niru ja pealtvaatajaid napivõitu, täitis korraldaja oma lubaduse ja loosis võistluse lõppredes välja nii LG teleri, kui ka võimaluse saada sõiduelamus Marko Virkoja kõrval.
Võistlust toetasid Addinol, Sadolin, Pärnu Õlu, Viva Elektroonika, Autopunkt, Sõjaväe Langevarjuklubi, Ramirent, Autoleht, Liqui Moly, autod.ee, ML Autoservice, Kuma Raadio, Auto Bild Eesti, T-Puhtax, Pärnu Bussipark, Finline, Dangerman, Assotrans ja Pärnu Raadio.
Autospordiajakirja rally.ee karikavõistluste punkte saavad võistlejad taas noppida juba 20. augustil Aravetel peetavalt Igamehe rallisprindilt. (Teise etapi punktid klassis J18 antakse 10. septembril Jaanimäe RT poolt läbiviidaval noortesprindil.) Kolmas karikasarja osavõistlus toimub tõenäoliselt septembris Kohtla-Nõmmel.
|
|
|
|