Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
08. august 2005 5:22
Loe kommentaare (29)
Trüki lehekülg

Gunnar Tamm realiseeris Soomes oma unistuse

 Loe lisaks
Autoralli maailmameistrivõistluste punktiseis pärast 2005. a. 10. etappi

Grönholm tõi Peugeot'le sel aastal esimese rallivõidu

Marcus Grönholm jätkab Soome rallit liidrikohal

Urmo Aava jätkab JWRC arvestuses teisena

Märtin ja Aava mõlemad esimese kolme hulgas

Markko Märtin tõusis Soome rallil kolmandaks

Grönholm Soome ralli liider, Märtin neljandal kohal

Petter Solberg haaras Soome Neste rallil liidrirolli

 Foto: Alar Telk
Soome Neste rallil tegi oma MM-debüüdi Gunnar Tamm. Esmakordselt nii kõrgetasemelisel võistlusel kihutanud eestlane lõpetas Jyväskyläs peetud etapi esimese veerandsaja hulgas.

4.-7. augustil peetud Soome rallil osalesid A-rühmas Gunnar Tamm ja Kalev Kuzmin. Subaru Imprezal võistelnud rallipaar lõpetas sõidu absoluutarvestuse 25. kohaga ning oli klassis A8 kokkuvõtes 16 positsioonil. WRC-autol kihutanud võitjapaarist Marcus Grönholm - Timo Rautiainen jäi JR Racingu võistlejaid lahutama 42 minutit ja 49,8 sekuntit.

"Olen rahul, koht peaks olema väga hea," sõnas Gunnar Tamm. "Koht ei olnud eesmärk. Meie siht oli jõuda stardist lõpuni ja ilma superally süsteemi kasutamata kõik 21 katset läbi sõita. Võib öelda, et mu elu-unistus täitus," ütles auto tervena üle finišijoone toonud 32-aastane rallimees.

"Kui lõpptulemust vaadata, siis meie ees finišeeris "tehase Fordil" kihutanud Roman Kresta. Ressursid, mida sõidu alla paneme, on kordi erinevad. Ka seetõttu pean enda tulemust päris heaks."

"Vihma oli kõvasti tulnud ja kive ning rööpaid jagus," iseloomustas Tamm võistlusrada. "Kiiruskatsed olid head ja huvitavad. Tunnistan, et pühapäevasel esimesel katsel pedaali väga seetõttu talluda ei julgenud. Üldiselt suutsin siiski hoida sellist kiirust, et kividest mööda pääseda ja teel püsida."

Kõige eredamad hetked pärinevad Tammel reedeõhtuselt Killeri publikukatselt, kui neil õnnestus kirja saada absoluutarvestuse 21 aeg. "See oli päris hea, kuigi autol olid rattad natuke "ära hüpatud"." Ta lisas, et aegu nad katsetel konkurentidega ei võrrelnud: "Ainult servises vaatasime. Sõitsin oma sõitu."

"Kui täna alustaks rallit uuesti, kirjutaksin legendi teisiti. Kahe korraga ei saanud kiiret ja pikka rallit hästi üles märkida. Leidsime, et meetrid on sageli mitteolulised. Autol on kiirus peal, neid ei jõua ette lugeda! Kiidan kaardilugejat, kes pidi olulise ja mitteolulise välja sorteerima. Legend peab Soomes väga täpne olema. Kadestan Markkot ja Urmot selles suhtes."

"Künkad olid ettearvamatud, kui pole neil varem sõitnud, on see päris keeruline. Hüpatud on aga ennegi - omal ajal juba Žiguliga," sõnas 1997. aastast rallispordiga tegelev piloot. "Sain kasulikke kogemusi juurde - näiteks auto peab Soomes kõrgem olema. Amordiseadistus oli meil normaalne, kuid kere liialt madalal."

Enam kui kolm ja poolsada kiiruskatse kilomeetrit MM-rallil selja taha jätnud Tamm tunnistas, et minuteid läks Soomes kaduma rehvipurunemise ja mõnede pisemate tehniliste probleemide tõttu.

"Midagi väga hullu autoga muidugi ei olnud, kui välja arvata väiksed probleemid mootoriga. Iseenesest pidas Subaru hästi vastu. Esimese päeva rehvivahetusega hävisin neli minutit. Rehv läks puruks ja vahetasime selle katsel alles pärast 10 kilomeetrist sõitu. Meile tähendas kaotatud aeg laupäevaks kehmat stardikohta, kukkusime vähemalt 10 koha võrra tahapoole," rääkis Tamm.

"Tahan mehaanikuid kiita! Nad olid auto ettevalmistamisel head tööd teinud, ma ei suutnud midagi ära lõhkuda," jätkas Tamm. "Mis mul neile nii väga öelda oligi - vahetage rattaid ja peske."

Peamehaanik Marek Tarvis tunnistas, et töö tavapärasest ei erinenud. "Meil oli tegelikult lihtne. Ta sõitis oma sõitu ja ei läinud "hullu panema". Rehvipurunemine oli Gunnaril kõige suurem mure, sellega läks parem koht kaotsi," kommenteeris Tarvis.

Gunnar Tamm kinnitas, et paariks sõiduks oli Soomes osalemisest ka kasu. "Plaanin tegevsportlasena veel sõita Paide ja Saaremaa rallidel. Värske kogemus aitab meil teha lihtsamat legendi," märkis viimast hooaega aktiivselt autospordiga tegelev 32-aastane tallinlane.
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia