Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
25. juuli 2005 15:44
Loe kommentaare (24)
Trüki lehekülg

Liidrid võtsid Varstu krossirajal kindla võidu

 Foto: Villu TeearuTaaskord osavõturohke ja pingeline Varstu veoautokross pakkus tasavägiseid sõite päeva esimeses pooles. Finaalide võitjad panid oma paremuse aga maksma juba poolel võistlusmaal.

Veobagisid GAZ 53 kogunes Varstusse viis, kuid kahjuks lagunes kiire lätlase Arnis Ramatsi tehnika juba treeningutel.

Finaali lõppedes oli kõige õnnelikum mees Andrus Tiideberg, sest üle pika aja õnnestus tal Janis Kozlovskis teiseks jätta. Samas tuleb tunnistada, et kiiruse poolest ei jäänud lätlane meie mehele küll alla, pigem vastupidi. Teise kohaga tuli leppida vaid seetõttu, et tema bagil purunesid finaalis nii esimesed amortisaatorid kui ka lehtvedrud. Kolmanda koha sai selles klassis Vahur Lillmann.

Väikestel veobagidel (GAZ 51 mootoriga) sai Vartus meistrivõistluste arvestuseks vajalik 7 võistleja kvoot täis - uustulnukana tuli rajale lätlane Martins Senokvs.

Esimeses poolfinaalis keeras oma auto katusele liidrikohal sõitnud Ahti Paavel ja võit läks lätlasele Vents Rukisele. Teise poolfinaali võitis Indrek Viibur.

Finaalis oli lätlase start teravam, kuid juba teises kurvis jõudis Viibur talle järele. Masinad käisid korraks külgepidi koos ja nagu avaetapil Tapal võitis kahe mehe duelli hoopis Ahti Paavel, kes tõusis ise liidriks. Viibur sai paari ringi järel Rukisest mööda, asus jälitama ka Paavelit, kuid kolm ringi enne lõppu loobus.

"Kui lätlasega kokku sõitsin, jäi pöial rooli vahele ja läks tagurpidi," rääkis Viibur. "Enne lõppu sain veel ühe paugu. Nii valus oli, et pisarad tulid silma. Ühe käega sõites polnud Ahtit enam võimalik püüda."

Meedikud pakkisid Viiburi pöidla peale sõitu jääkottidesse ja mehel oli poodiumil raskusi isegi shampusepudeli avamisega. Aga küll see pöial järgmiseks sõiduks terveks saab, sest Varstu etapi järel (1. Paavel; 2. Viibur; 3. Rukis) on nii Paavelil kui ka Viiburil tabelis 39 punkti ja heitlus meistritiitlile läheb äärmiselt põnevaks. Väike eelis on seejuures Paavelil, kel praeguse seisu juures läheks halvimana maha neljas koht, Viiburil aga kolmas.

"Järgmisel etapil tuleb vist auto kohe hommikul vabatahtlikult katusele pöörata," naljatles Paavel. Mehel on õigus: ka avaetapp Tapal algas tal tõsise avariiga ning lõppes esikohaga. Sama siis nüüd Varstus.

Kurb mees oli võistlust pealt vaadanud tartlane Rain Langus. Ta lootis Varstus teha oma debüütsõidu, kuid viimane võistluseelne tehnika häälestamine lõppes mootori purunemisega. Järgmisel etapil lubas ta aga juba rivis olla.

Väikeste veokate (GAZ 51/52) ühes poolfinaalis keerati kohe esimeses kurvis külili uustulnuk Jaanus Simul. See aga meest ei heidutanud ja lohutussõidu kaudu pääses ta jätkama. Süüdi oli tolm - avaringidel oli nähtavus lausa null. Rada küll kasteti, kuid Varstu liivase pinnase tolmuvabaks muutmine on kastmisauto abil pea-aegu võimatu.

"Ma ei näinud läbi tolmu oma auto kapottigi enam," iseloomustas rajal valitsevaid tingimusi klassis GAZ 53 võistelnud Jaan Abel. "Tagumise otsa mehed pidid esimestel ringidel laskma teise käiguga ja mõistatama, kuna see kurv nüüd kätte tuleb."

Väikestel veokatel oli osalejaid taas 13, mis tähendas, et sõita tuli kaks erineva kooseisuga poolfinaali. Neist esimese võitis Kuido Klooren, teise Indrek Järvpõld ehk siis finaali esiritta sättisid end mehed, kes esimene-teine ka sarja üldarvestuses.

Lohutussõit kujunes siiski formaalsuseks, sest ainus finaalist eemalejääja selgus juba enne starti. Eelmise Varstu võistluse kolmas, lätlane Ilmars Recebs jättis sõidu pooleli poolfinaali kuuendal ringil, sest mehe selg ei pidanud aukliku raja vintsutustele vastu.

Finaalis oodati Kloorenile vastast nii Järvpõllust kui ka Vasalemma etapi võitjast Aivar Kenderist. Lahing jäi aga ära, sest juba esimesel tõusul mehed takerdusid. Kender koguni nii hullusti, et jäi päris viimaseks.

Klooren juhtis võistlust kindlalt, alates teisest kohast pidasid aga ägedat heitlust Indrek Järvpõld, Gunnar Orav, Tarmo Ilves ja peagi ka Kender, kes põhjaliku möödasõidu-slaalomi järel tõusis korraks ka kolmandaks. Lõpuprotokolli kanti tema nimi Klooreni, Järvpõllu ja Orava järel siiski neljandana.

"Mootor sai selle jälitamise käigus natukene palju valu," tõdes Kender. "Vesi läks keema ja pidin viimastel ringidel hoo maha laskma. Hea koha kaotasin esimesel tõusul, kus läksin trajektoorilt välja ning jäin lahtise liiva sisse kinni."

"Ei uskunud, et võidu nii lihtsalt saan," lausus võidumees Klooren. "Indrek ja Aivar jäid omavahel pusides troppi kinni ja ma pääsesin kohe pikalt eest ära."

GAZ 53 esimese poolfinaali võitis päris kindlalt Peep Kimmel, teine ja kolmas olid Sigmar Tammemägi ja Silver Tammemägi. Viimane kui rajaperemees ja fovoriit kandis end kohe peale sõitu maha - auto mootor ilmutas väsimuse märke. Nii ka läks ja eelmisel korral Varstus võidutsenud mees finaalis enam starti ei tulnudki.

Teise poolfinaali esimesed kaks olid samad, Silver Tammemägist vabaks jäänud koha hõivas selle hooaja esimese võistluse teinud Leho Laidver.

Samas järjestuses sõideti ka finaali esimene ring. Seejärel tabas ebaõnn Kimmelit: auto süütesüsteem ütles üles ja masin suri korraks välja. Kui sama lugu juhtus veel teiselgi korral. Kimmelil oli tegu, et kaitsta oma positsiooni kolmandaks tõusnud Mait Mäesaare ees. Sarja üldliider Sigmar Tammemägi lõpuringidel enam vastupanu ei kohanud.

Võimsaid hüppeid demonstreerinud ja publikut kõva plekikolinaga hirmutanud Laidver oli selleks ajaks katkestanud. "Juba stardis sõitis keegi külge," muljetas Laidver. "Lahtine tiib hakkas vastu radikat peksma ja lõi selle lõpuks puruks. Auto mootor on hea, sellega võib võidu sõita küll, aga mis teha - autokross juba on niisugune, et tuleb ette ka katkestusi."

GAZ 53 sõit sai siiski kurioosse lõpu. Võistluse peakohtunik näitas Peep Kimmelile finšilippu ekslikult üks ring enne õiget aega ja seega tuli tulemused välja kuulutada 11 läbitud ringi põhjal.

Kuigi näiliselt ei muutnud see midagi - meeste vahed olid piisavalt suured, oli vastavalt 3. ja 4. kohale platseerunud Mait Mäesaare ja Mikk Mäesaare isa Jaan Mäesaar päris kuri: "Peep Kimmel tuli juurde ja tunnistas aumehelikult, et viimast ringi poleks tema tõrkuv auto ilmselt vastu pidanud," rääkis ta. "See on nüüd juba teine etapp järjest, kui kohtuniku eksimuse tõttu minu poistel sõit nässu keeratakse. Vasalemmas jäime segaduste tõttu headest punktidest ilma, nüüd siis jälle selline apsakas."
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia