Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Kehala paarisrajal kiusas võistlejaid paks tolm
|
Loe lisaks |
|
|
9. juulil sõideti Lääne-Virumaal Kehalas FIFAA Igamehe rallisprindi karikavõistluste neljas etapp. 160 osavõtjaga rahvasprint oli tolmu tõttu tõsiseks katsumiseks nii sõitjaile, kui ka pealtvaatajale.
Võistluse direktor Aimar Aavik tunnistas, et kuigi Eesti Moskvich Klubi ja spordiklubi Raudroos ühiselt organiseeritud sprindietapiga võib korralduse poolelt enam-vähem rahul olla, siis tõsise tõrvatilga meepotti lisas tolm.
"Väikesi apsakaid oli. Pahad tegurid olid tolm ja see, et võistluspäev pikaks läks. Tehnikasport on selline nagu see on ja ilma valida ei saa. Kastsime rada enne esimest ja teist sõiduvooru, kuid sellest oli vähe tolku," rääkis Aavik. Ta lisas, et kokkuvõttes võib toimunuga rahul olla.
"Eesti Moskvich Klubile oli see korraldada teine võistlus ning esimene sedavõrd suur üritus," lisas Aavik. "Tore, et sõitma tuldi ja näidati rahvale atraktiivset võistlust."
Kohaletulnud publik pettuma ei pidanud, põnevust jagus võistluse algusest kuni lõpuni. Lisaks vallidesse ja piiretesse sõitudele ilmestasid võidusõitu ka publiku maiuspalad - "katused". "Võistluse direktor kinnitas, muretsemiseks põhjust ei ole, sõitjad pääsesid eksimustest vaid ehmatusega. "Vahest kõige ebameeldivam seik oli ühe võistleja piirdesse sõit. Ta läks sinna päris valusalt - põhjuseks käigukasti rike," sõnas Aavik.
Pingeline võistlus peeti Kehalas maha kuues arvestusklassis. Kõige enam võistlejaid oli rajal Moskvich klassis - 69. Avavooru võitis Priit Liblik, teise Janno Sepp ning kolmanda Kaljo Sadam, kellele võistluse lõppedes ulatati võitjakarikas. Teise koha saavutas Sepp napi eduga Libliku ees.
Klassis 2WD-V võidutses ühe vooru võitnud Marko Kasepõld (Lada Samara). Teise koha saavutas samuti ühes voorus parimat aega näidanud Andrus Vahi ning kolmanda tulemuse sai kirja Kristo Subi (Toyota Corolla GTI).
2WD-S arvestuses võttis võidu Jan Õunaste (Nissan Sunny), teine oli Vahur Err (Nissan Sunny GTI) ja kolmas Martti Varik (Opel Astra GSI). Tihedas konkurentsis ligi 30 osavõtjaga masinaklassis jõudsid esimese kuue hulka veel Jaan Kollo (Honda Civic Type-R), Enn Kasari (Nissan Sunny) ja Jarno Talve (Nissan Sunny). Kahest voorust hea aja kirja saanud Lauri Reintam (Opel Astra) oli seitsmes, jäädes Talvele alla 0,01 sekundiga.
Kolme osavõtjaga kuni 16-aastaste arvestuses võitis kõik kolm sõiduvooru Tiit Rattasep (Lada Samara) ning võttis kokkuvõttes klassivõidu. Roland Murakas (Toyota Yaris) tuli teiseks ning Hans-Kristen Leet (Mazda 323) pidi leppima kolmanda positsiooniga.
Kuni 18-aastasi noori käis rajal üheksa. Nagu klassis J16, nii kulgesid sõidud ühe noormehe dikteerimisel ka J18 klassis. Hendrik Kers (Peugeot 205 GTI) saavutas võidu veenva eduga Kristen Kelemendi (Lada VFTS) ja Märt Heinliku (Lada Samara) ees. "Kõik sujus ja auto seisis hästi teel. Sõitsin kindlapeale ning ilma riskita," kommenteeris võitja.
Naistest oli kiireim Alisa Kitsas (Toyota Celica). Teise koha saavutas Anneli Ahu (Nissan Sunny) ning kolmanda Sirje Potisepp (Nissan Micra).
Vabaklassis, kus rajal käis kokku 16 võistlejat, võitis ligi kahe sekundikümnendikuga teiseks tulnud Andres Kaske Georg Gross. Subaru Imprezadel kihutanud meeste järel sai kolmanda koha Mitsubishi Lanceril võistelnud Margus Remmak. Rajapiirdes auto lõhkunud Jaanus Murakas pidi sel korral leppima neljanda kohaga.
Võistluse direktor Aimar Aavik märkis, et kui sõitjate vastukaja toimunud sprindile on positiivne, kaalutakse analoogsete ürituste läbiviimist ka edaspidi. "Selle aasta kalender on väga tihe, kuid järgmisel hooajal võiksime midagi korraldada. Oleme mõelnud ühe talvise ning suvise sprindi organiseerimisele," ütles Aavik.
"Enne kui tulevikust kõnelda, tahan tänada Remediat, kes sel korral auhinnanapsud välja pani. Samuti kuuluvad tänusõnad paksu tolmu sees tublit kommentaatoritööd teinud Hardi Raiendile."
|
|
|
|