Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Varstu rada osutus masinatest tugevamaks
|
Loe lisaks |
|
|
Eesti veoautokrossi neljas etapp Varstu krossirajal kujunes veokameestele viimaste aastate raskeimaks katsumuseks. Äikesevihm tegi raja libedaks, üks uutest rajalõikudest otsustati pärast treeninguid distantsist välja jätta.
GAZ 51/52 veokaid kogunes Varstusse 13. Üks uustulnuk (Priit Kaldmäe), üks come back (Tarmo Ilves), üks rallimees (Aivar Kender) ja ülejäänud seltskond tekitasid olukorra, kus vastavalt võistlusjuhendile tuli korraldada kaks erineva koosseisuga poolfinaali. Kummastki poolfinaalist pääses otse A-finaali 4 paremat.
Esimene poolfinaal algas halvasti favoriidiseisuses startinud Kuido Kloorenile. Mehel tuli valestardi eest karistust kanda ja hiljem "poksida" mitme konkurendiga. Kui Aivar Kender konkurenti järjekordselt mööda ei tahtnud lubada, haakusid masinad külgepidi kuku ja kahe mehe duellist väljus võitjana hoopis kolmas - Gunnar Orav. Viimane startis poolfinaalis halvimalt positsioonilt, sest kontrollsõidus ta aega kirja ei saanud, kuid oskas vana kavala rebasena sellest sõidust kõige väärtuslikuma koha noolida.
Teises poolfinaalis polnud vähimaidki probleeme Indrek Järvpõllul, kes lõpetas võitjana. Järgnesid kaks lätlast - Ilmars Recebs ja Bruno Leimanis.
B-finaalis tuli viiel mehel selgitada üks ja ainus õnnetu, kes Varstus A-finaali ei pääse ja meistrivõistluste punkte ei saa. Väljakukkuja selgus õige pea, sest kiireid ringe teinud Marek Kõbu langes lagunenud tehnika ohvriks.
A-finaal algas Klooreni hullumeelse stardiga. Ega tal muud üle jäänudki, sest oma poolfinaali kolmas koht andis talle alles viienda stardikoha ja Varstu rajal on möödumised teatavasti keerulised.
Taas Kenderi ja Oravaga heideldes tõusis Klooren pärast Kenderi katkestamist teiseks. Sõidu liidrini oli aga veel pikk tee minna ja tundus, et meistrisarja üldliider Järvpõld nopib ka sellelt etapilt maksimumpunktid.
Nii kahjuks siiski ei läinud. Poolteist ringi enne võistluse lõppu ütles mehe tehnika kahjuks üles!
Nõnda võttis etapivõidu kõigi jamade kiuste ikkagi Klooren. Gunnar Orav näitas taas, mida tähendavad kogemused ja finišeerus teisena. Väga õnnelik oli kolmanda koha üle lätlane Ilmars Recebs, kes üle pika aja krossirajale naases ja nüüd Eesti tihedas konkurentsis kohe pjedestaalile tõusis.
GAZ 53-l erineva koosseisuga poolfinaale vaja ei läinud - mehi kogunes 11. Ka selles klassis oli rajal uustulnuk - Allain Karuse endine mehhaanik ja Karuse autot kasutanud Jaan Abel.
Paraku jäi Abeli sõit väga lühikeseks, kuigi võimed lubanuks enamat. Varstu raja uuendatud ja väga pehmel lõigul sõitis ta kohe esimesel ringil konkurendile tagant sisse, lõhkus radiaatori ja jäi lisaks veel tõusule kinni. Rada jäi siiski läbitavaks, kuigi ülejäänud juhtidel oli Abelist möödasaamisega tõsiseid raskusi.
Tõeliseks mölluks läks GAZ 53 finaalis. Ei juhtu just sageli, et peakohtunikul tuleb võistlus punase lipuga peatada, aga Varstus tuli seda teha koguni kahel korral.
Esimesel katsel sattus avariisse Marko Kokk. Ikka samal kõnealusel uuel rajalõigul paiskus tema auto tagumine ots aukudes kõrgele õhku, keegi konkurentidest sõitis ninapidi raami alla ja Kokk lendas küliti. Tropp osutus nii tihedaks, et võistlus tuli peatada, sest keegi avariikohast mööda ei pääsenud.
Palju ei puudunud, et hetk varem käinuks samas kohas katusele ka Peep Kimmel, kuid õnneks jäi Silver Tammemägi auto teda toetama.
Korduskatsel juhtus samas kohas midagi sarnast, ainult et autod jäid kõik ratastele. Mait Mäesaar lükati korraks risti, siis olid kõik konkurendid tropis koos.
Finaali start õnnestus alles kolmandal katsel ja mehed sõitsid kuni lõpuni suhteliselt rahulikult. Mait Mäesaar ja Peep Kimmel heitlesid teise-kolmanda koha eest, Silver Tammemägi juhtis kindlalt. Korraks sai Mäesaar Kimmelist ka mööda, kuid tegi ise peagi sõiduvea ja Kimmel taastas oma koha.
Kahjuks tuli peakohtunikul diskvalifitseerida Marko Koobakene. Tekkis kahtlus, et auto roolis ei istunud sugugi mitte see mees, kes seal dokumentide põhjal pidanuks olema. Peakohtunik Jaan Villak kutsus sõitja enda juurde, saatis siis mehe dokumentide järele, et neid kontrollida ja väidetav Koobakene enam ei naasenudki.
Veobagisid käis Varstus rajal 9 - 6 autot klassist GAZ 51 ja 3 GAZ 53. Põnevust jätkus, kuid konkurents jäi hõredaks - Igor Kelgu bagil lagunes sidur ja tulemust ta kirja ei saanud.
Veobagi GAZ 51 finaalis jäi tehnilise vea tõttu seisma ka eelmise etapi võitja Ahti Paavel. Marek Leegiste tegi sõiduvea ning jäi valli kinni. Kindla võidu võttis mullune meister Indrek Viibur, kes viimastel ringidel eriti enam ei pingutanud ja lasi lätlase Vents Rukise endale päris lähedale. Kolmas oli Margus Vainumets.
Suurtel veobagidel võidutses Janis Kozlovskis Andrus Tiidebergi ees.
Väikestel veobagidel on kahe etapi järel arvestuse saanud 6 meest. Meistrivõistluste toimumiseks oleks vaja veel ka seitsmendat sõitjad ja ilmselt see ka leidub, sest tartlane Rain Langus on juba EAL-is oma dokumendid vormistanud.
Mis saab aga suurte veobagide meistrivõistlustest, on praegu lahtine. Kolm meest on rajal käinud, potensiaalne tulija on veel Vahur Lillmann. Väidetavalt saavat järgmiseks etapiks sõidukorda veel üks eestlase juhitav GAZ 53 mootoriga veobagi. Aga meistrivõistluste staatuse saamiseks on sellest ikka veel vähe - vaja oleks veel vähemalt kahte autot. Ehk aitavad lätlased, kellel kuuri all selle klassi masinad täiesti olemas?
|
|
|
|