Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Avaleht > Eestlased ehitasid WRC auto |
|
Eestlased ehitasid WRC auto
Rahvusvahelisel auto- ja tehnikanäitusel "Motorex" saavad huvilised 19.-23. märtsini uudistada eesti meeste poolt reklaamiks ehitatud WRC auto analoogi. Igat asja ehitasid oma ala spetsid, 2001. aastal toodetud Peugeot 206 modifikatsiooni valmistamisele kulus viiel erineval firmal kaheksa kuud.
Enamus tööd tehti Peugeot's, kere ehitati Elvas. Autole on paigaldatud uued esitiivad, esi- ja tagapamper ning katusescoop, rääkimata logaritest. "Ka tagumised küljetiivad saeti ära ja pandi uued, lisati tagumine tiib," rääkis Kommest Auto reklaamijuht Rauno Kais, "see surub maanteel tagaotsa kenasti maha. Sõidudünaamika läks sellega tunduvalt paremaks."
1,6 liitrise modifitseeritud mootoriga Peugeot originaalist on üsna vähe alles: sillad on laiendatud samasse mõõtu, nagu seda on WRC autol, lisaks välimusele on muudetud ka sõiduki muid tehnilisi sõlmi, asendatud on vedrustus: ees on Koni reguleeritavad ja taga tavalised Koni amordid. Tavapärased istmed on asendatud Sparco spetsiaalistmetega, turvavöö amet on usaldatud ohutusrihmade kätte.
"Auto ehitamise mõte hakkas idanema juba 206 WRC algusaegadest peale, ja juhuste kokkusattumise tulemusena sai see lõpuks teoks," selgitas projekti koordineerinud Kais põhjust, miks selline auto ehitatud sai, "Kommest Auto andis võimaluse see idee realiseerida."
Autohuvilised saavad eestlaste kätetööle oma hinnangu anda Tallinnas Motorexil, kus punane Peugeot 206 pöörleval stendil silmailu pakub.
|
|
|
|