Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Sardiinia rallil võidulootused Suzuki pilootidel
|
Loe lisaks |
|
|
29. aprillil algav Itaalia ralli on juunioride MM-võistluste kolmandaks etapiks. Sardiinias asub Super 1600 klassi autodel noorte meistritiitli eest võitlema kaksteist kuni 28-aastast pilooti.
Itaalia ralli on käesoleval aastal esimeseks etapiks, kus teevad kaasa kõik sarjas osalevad meeskonnad. Super 1600 klassis on valitsemas Suzukide ülemvõim - Sardiinias sõidab tervelt seitse rallipaari Suzuki Ignistel.
JWRC sarja liidrid on kahe etapi järel Monster Sport Europe tiimis võistlevad Guy Wilks ja Phil Pugh, nende meeskonnakaaslastel Per-Gunnar Anderssonil ja Jonas Anderssonil on vaid üks punkt vähem. Mõlemad Suzukidel kihutavad rallipaarid said oma edumaa tekitada osaliselt ka tänu sellele, et eelmisele JWRC-etapile Mehhikos oli registreerunud vaid viis sõitjat ning madalas konkurentsis õnnestus neil suhteliselt lihtalt saavutada klassis kaksikvõit.
Mullu Itaalia rallil Super 1600 klassis võidutsenud Andersson loodab ka sel korral algavalt rallilt head tulemust. Valitsev juunioride maailmameister sai oma sõnul meelekindlust juurde tänu klassivõidule Uus-Meremaa rallil. Samuti usub rootslane, et tänavused kiiremad võistlusrajad sobivad tema sõidustiiliga paremini. Guy Wilksi eesmärgiks on säilitada oma liidripositsioon punktitabelis.
"Ootan rallit väga, auto on väga hea. Kolm nädalat tagasi tegime Uus-Meremaal väga hea tulemuse ja see annab mulle kruusaetappideks enesekindlust. Seda tüüpi teed sobivad mulle kõige paremini, mu eesmärgiks on võtta siin järjekordne võit. Loomulikult pean arvestama tiheda konkurenstiga," sõnas Andersson.
Guy Wilks avaldas rahulolu, et saab taas kihutada tuttavatel teedel. "Sardiinias oli mul möödunud aastal hea sõita, olen optimistlik. Kõigile on teada, kui hea on Suzuki sellisel pinnasel, kõik sõltub vaid sõitjatest."
Suzuki Sport Europe tiimi Suzukidel stardivad soomlased Kosti Katajamäki - Timo Alanne ning eestlased Urmo Aava - Kuldar Sikk. Katajamäki, kes on hetkel üldarvestuses neljandal kohal, plaanib Sardiinias saavutada esimene etapivõidu.
"Seda tüüpi kruusarallid mulle meeldivad. Hiljuti oli mul võimalus sõita Portugali rallil, kust sain juurde kogemusi sarnasteks tingimusteks. Minu eesmärgiks on võita ja ma tean, et auto on selleks võimeline," ütles Wilks.
Sel hooajal esmakordselt võistlustulle astuvad eestlased üle mõistuse riske võtma ei hakka. Läinud aastal lõppes Itaalia ralli eestlastele katkestamisega ning seekord on meestel kindel eesmärk võistlus lõpetada punktikohal.
"Näitamise aeg on läbi, nüüd on vaja tulemust," märkis Kuldar Sikk. Ta lisas, et oluline on koguda meistrivõistluste sarja kuuluvailt etappidelt võimalikult palju punkte ning seda juba alates Sardiinia rallist.
"Peab sõitma nii kiiresti kui võimalik, kuid mitte liigseid riske võtma. Oleme kaks päeva rajaga tutvunud, tundub, et mullusega võrreldes on katsed kiiremad ja laiemad. Siiski on nad halvas seisus, sest teed on kivised ja ikka väga kitsad. Ilmselt loevad itaallased raja muutmiseks seda, kui katse teistpidi sõita. Mullusega võrreldes on ära jäetud ainult väga halvad lõigud," rääkis Urmo Aava Eesti Päevalehele.
"Olen uue autoga saanud sõita sada kilomeetrit. Mis teha, elu on selline. Kui muudmoodi ei saa, siis tuleb panna õunte või millegi muu pealt. Ma pole pool aastat rallidel sõitnud. Kui kohe lammutama hakata, siis on suur tõenäosus, et midagi juhtub. Kuna punkte on hädasti vaja, siis on kõige tähtsam finišisse jõuda," ütles Aava.
Lisaks eelmainitutele on Itaalia MM-rallil Suzuki Ignistel võistlemas veel itaallased Alan Scorsioni - Silvio Stefanelli ning Tšehhi rallipaarid Martin Prokop - Petr Gross ja Pavel Valoušek - Pierangelo Scalvini.
Citroenidel on startimas Kris Meeke - Chris Patterson, Daniel Sordo - Marc Marti ning Conrad Rautenbach - Carl Williamson. JWRC sarja esimese etapi võitja Meeke kaotab liidrile hetkel kaks punkti. Põhja-Iirimaalt pärit sõitja on rahul, et on saanud Kronose meeskonna Citroeniga läbida hulganisti testikilomeetreid ja tunneb end C2 roolis kindlalt.
Daniel Sordo ihkab sel rallil jõuda poodiumikohale. Sardiinias esmakordselt võistlev hispaanlane loodab lisaks enda kogemustele ka oma kaardilugejale, kelleks on viimati 2004. aastal Carlos Sainzile legendi lugenud Marc Marti.
Sardiinia ralli on spetsiaalselt kruusarallideks ettevalmistatud Citroen C2 jaoks esimene start MM-rallil. Autol on muudetud käigukasti ja kohandatud vedrustust.
Fiat Punto S1600-ga kihutavad kodusel rallil itaallased Luca Cechettini ja Mirco Baldacci, ainsa Renault Clio toob rajale Luca Betti.
|
|
|
|